tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja amanda » 29.06.2015 15:08

Eilen ystävä soitti ja kutsui tule tähän lähelle kirpputorille, lähdin, aurinko paistoi ja oli kesäinen ilma. isolla alueella oli perävaunu kirppis. siinä sai samalla kertaa kierrellä ja monenlaista tavaraa oli myytävänä. löysi tavaroita joita olin miettinyt että tarvitsen. Kaunis kesäinen pitkä mekko,just minulle sopiva kun kaupasta rahallakaan ei tahdo löytyä niin sopivia, hinta oli vain neljä €. Löysin sopivan valkoisen kesälaukun, kaksi € monta muutakin esinettä joita olin miettinyt tarvitsevani. Ne tulivat kuin vastaan. Jumalan huolenpitoa, KIITOS HÄNELLE! :D :o

Tiinakin kertoi elämän kuvioista jotka joskus ovat mutkia täynnä. Evalla on juhlaa siunausta ylhäältä kaikki. Rinelle olisi suonut vähän lämpimämmän loman, mutta kyllä Herra muistaa ja korvaa siunauksellaan. Kas metsä mökin ikkunast´ siel Meju ulos kurkistaa. tulee niin romanttinen olo kun mejun elämää saamme
seurata :lol: Kaikki te kirjoittajat olette ihania. Minä kun olen niin monta kertaa muuttanut ystävät ovat hajalla, pitkiä puheluja soittelen ympäri suomea ja Israeliinkin. Yritän seurata Israelin ja lähi-idän tapahtumia, ja tietenkin rukoilla apua kaikille kärsiville.
Seuraavaksi ajattelin mennä K-salille. Ikävä on lastenlapsiakin. PS:84.
amanda

ViestiKirjoittaja pappa » 29.06.2015 23:25

Terveiset täältä maalta näin juhannuksen jälkeen. Olette kertoilleet Ison Kirjan juhlista ym. kesätapahtumista. Tässä on kaikki tuollaiset vielä kokematta tänä kesänä. Kesäteattereihin tekis kyllä mieli, mutta kuinkas sitä kiirettä vaan tuppaa vanhalle ja kangistuvalle. Taitaapi olla hyvinkin totta nuo virren sanat "kun askeleeni hidastuu ja muista jälkeen jään". Tule vaan Meju tänne eläkeläisten joukkoon, ei ne tekemiset mihinkään lopu, kun aika tuntuu vaan hupenevan niin sukkelaan.
Muista myös Meju katsella sellaisia puita, joitten alla ei oo kiviä :mrgreen: ! Kiipeily on ihan mukavaa "urheilua".
Lämpimiä kesäpäiviä toivottelen teille viluisille.
pappa

ViestiKirjoittaja meju » 30.06.2015 11:00

Kivi
Jeesus sanoi "ottakaa kivi pois" Joh 11:39

Mukavaa alkanutta viimeistä päivää, nyt hyvästiä jätämme kesäkuulle ja huomenna menemme heinälle.....
Pappa oli tuonut hauskan kirjoituksen josta jäi tuo kivi juttu mietintään. Todellakin katsottava ettei putoa puusta kivikasaan. Ajattelin kuinka elossa usein käy näin kun pikkasen korkeammale pääsee kipuamaan ja huolet jää kuin kivikasat jonnekkin alas alitajuntaan mutta.....humps ...pieni horjahdus katsomiken alas entiseen ja kuinkas käykään kohta kolahtaa ja loukkaannutaankin ehkä.
Eilen kävi just näin, olin suhtkoht iloinen sekä olo oli vapaan tuntuinen kunnes.....vanhin poikani tupsahti käymään, alkoi ahdistamaan hänen elämänsä valinnat eikä hän ihan kunnossa ollut.
Tyttömäinen olotila on näissä tilanteissa kaukana kun puun alla istutaan voimattomana.

Jeesus kehoittaa vierittämään kiven. Jokainen meistä voi olla tämä vierittäjä tietämättänkin. Joskus on niin pimeää mutta kun lähimmäinen on saanut "haudan" suulta sen verran kiveä pois että valo pääsee sisälle niin se helpottaa, eilen luin 3 kertaa Amandan tuomaa psalmia joka antoi valoa...

Heräilemässä vasta ollaan eikä juttuni taida vielä virkeitä olla. Kohta alan taas yrittää soittaa sinne eläkeyhtiöön sillä mitään päätöstä ei vaan kuulu enkä saa yhteyksiä edes puhelimella, sekin ahdistaa kun kuulee toisten juttuja kuinka nopeaan päätökset tulleet, mikähän oppi tähänkin sisältyy. Meikä joutuu aina käymään tälläisiä oppikouluja.

Aurinko paistaa kauniisti ulkona, tarkoitus käydä kirkonkylällä ja sitä metsämökkiä katsomassa. Amanda luulee että olen rauhallisella mökillä, eeeiiiiii ollenkaan vaan tässä vilkas liikenne koko ajan Rääkkylän suuntaan. Talo on niin että aikoinaan tie tehty keskelle tonttia ja autotallikin tien toisella puolen eli vilkkaampaa kuin kaupungissa.... nyt meen soittamaan. Heipaat
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 30.06.2015 22:26

Elämänmakuisista kirjoituksista kiitokset, sieluni silmin näen amandan onnen kirpparilöydöistä.
Mejun tuntemukset ovat niin tuttuja,
joskus ajattelen sellaisia asioita lapsistani, että on mentävä
Jeesuksen jalkojen juureen häpeämään ajatuksiaan, mutta mikään ei ole hänelle salattua,
tämä on kipua, joka ei lakkaa kuin Herran hoidossa. Jotenkin oma tuska kasvattaa näkemään
rikkirevityt ihmiset erilaisesta näkökulmasta, minkalaisia kokemuksia on ollutkaan tähänastisessa matkassa.
Jumalan koulu on tallaista ja sitä osannee antaa arvoa kun onnistumisia tulee, pieniä kasvamisia.
En yhdy siihen ajatukseen että uskovan tie olisi ongelmatonta, me olemme täällä ollaksemme ihmisiä ihmiselle.

Laitan alle laulun;
https://www.youtube.com/watch?v=9tOXWU6kT6w

Ihmettelen mejun eläkejuttua, oletko s-postilla lähestynyt heitä?
Meillä on oma eläkeneuvoja ja pääsen katsomaan kevan sivulta omia tietojani.
Kuntasektorilla nämä asiat on kunnossa, ymmärrän että yksityisellä ei näin välttämättä ole.
Joskus meillä ohjattiin eläkettä hakevia toimimaa ajoissa esim 3kk ennen, kun oli ruuhkia.
Nuoriso lähti tampereelle tulevat takaisin 2viikon päästä. Haikein mielin sitä saattelee matkaan,
toisaalla se helpottaa minun arkeani huomattavasti. Äiti on ollut tosi varovainen kaatumisensa jälkeen,
hän sai rollaattorin mutta ei ole yhtään motivoitunut sitä käyttämään-
en tiedä mitä tämäkin asia tuo tullessaan, en pysty äitiä hoitamaan jos jää petipotilaaksi ja sitä hän ei ymmärrä,
saa siitäkin ylimääräisiä ajatuksia.
Kiitos jokaiselle teille, muistetaan toisiamme rukouksin, kyynelten kylvettyä sarkaa kuljemme,
saakoon syyssade peittää sen siunauksilla.
Olette myös minulle tärkeitä ihmisiä.
Kuva

Laulu sinulle

(san. Hilja Aaltonen, säv. Nina Åström)

Tämä on laulu väsyneille
erämään polkuja kulkeville
masentuneille ja eksyneille
itseensä täysin pettyneille

Tämä on laulu kaipaaville
elämän myrskyissä uupuneille
valoa hiljaa nyt kaipaaville
tänään soi sävel myös sinulle