tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja rine » 25.06.2015 08:21

Ihana kun siskot eivät ole orjuuden ikeessä, vapaus Kristuksessa saa aikaan ihmeitä,
nuoruus uudistuu, olo on kuin kotkalla, lähes lentoon lähdössä. Kristuksen antama vapaus
ilmenee lapsen kaltaisuutena,ihmettelynä, avoimuutena ja uteliaisuutena elämään, Jeesus rohkaisee olemaan
juuri sinun ja minunlaiseni. Jumala on meistä jokaisen muovannut ja saven muokkaaminen jatkuu elämämme loppuun saakka.

Kiitollisena luen että amandan juhannusmatka onnistui ja sait virkistyä ystävien seurassa.
Olen kuunnellut useita konferenssin puheita, hoitavaa ja osa koskettavaa, jokaisella puhujalla on sana,
joka laittaa tarkistelemaan omaa sydämen tilaa ja asennetta.

Meillä juhlat jatkuvat, eilen miehellä 59v, tänään vanhemmalla pojalla 43v,
Äidille tulevat paikan päälle katsomaan tarvittavia apuvälineitä tukia jne, mitä nyt pieneen asuntoon voi ajatella,
ja äidin liikkuminen huomioiden. Minulla permanenttipäivä pitää jo valmistua ensiviikon työrupeamaan.
Eilen kävelin metsikössä monttuun ja polvessa tuntui kipua, jota on tänäänkin, minulta ei evan hyppelyt onnistuisi ;)
Miehellä kovia suonenvetoja, joka häiritsee yöunia ja sen kautta työpäivä on raskas.
Rukousaiheita riittää.
Herra kuule sydämemme huokaukset, perheidemme puolesta, anna apusi sitä tarvitsevalle, kiitos Jeesuksesta,
hänen kauttansa meillä on rukouksia kuuleva kaikkivaltias Jumala, joka auttaa, lohduttaa ja vahvistaa,
olkoon päivänne siunattu.
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 25.06.2015 15:37

Meikäläisellä ei ain ole kovin pajoa kertomista omista oloista ja menoista,aika yksitotista. se on.Naapurissa on laajennettu ja ilmeisesi johonkin huoneisiin pantu kokolattiamatto.Jämät olivat panneet roskiksen viereen. Otin kottikärrtni ja kuskasin ne mimosapuun alle, siellä olisi hyvä piilopaikka, jos lapset sen hoksaavat. Nyt on siis mattokin alla!
Olennyt aamuisin istunut pihalla leikkaamassa kuteita, kun sentään pien auringonvarjo on. Uskossa leikkaan , etsien määrättyjä värejä, vaikka loimet edelleenkään ei vät ole puissa :mrgreen: Soitin ystävälleni ja pyyysin häntä lähettämään kirjsen Miksi täsät ei puhuta. Luulen siinä olevan selliaisia asioita joita minäkin oähkäilsen, kun Sartola itse oli lahjoittanut sen kaikille eduskunnan jäsenille. Jotkut asiat jäävät jurmuttamaan äissä Istraelasioissa :roll:
Eilne oltiin taas synttäreilleä juhlalakuln kotona eikä kaupungilla johtuen sitä, että joku joku firma oli tuonut, sanoisin lahjuksen, kakun, kun haluaisivat hänet sellaiseksi kotihoitoasiakkaakksi. Jossakin mielessä jo onkin.No sitten hän matki ILanaa ja teki maukkaan keiton hedekmäsalaattia jäätelön kera.Kiitimme Taivaan Isää, että hänellä ja Ilanalla on oma koti Jerusalemissa, ja kauniit kodit onkin. Näitä Jumalan ihmeitä. Ja me muut sanoimme, että ollaan tytyväisiä osaamme, jokaisella oma elämänkohtalo ja tie.
Päivänsankarille,Lealle, Löysin sopivat sanat Viisikielisestä.
Okook ylläsi kirkas taiva,
alla jalkojen vehreä maa.
Saakoon Luojamme lempeä tuuli
tänään siuna koskettaa.

Olkoon maljasi rauhaa täynnä,
keinut aylissä rakkaude.
Sinut ympäröi Jumalan hyvyys, onnentoivotus ystävien Anna Maija Kaskinen :) :)
Tiina

ViestiKirjoittaja marja84 » 26.06.2015 21:09

Tervehdys kaikille. On ollut taukoa viime käynnistäni täällä...

Elämä kulkee omaa polkuaan vauva arjen parissa. Jenni vauvamme täytti tiistaina 23.6 tasan 4 kk. Eetu touhuilee omia juttujaan ja minunkin seura kelpaa pallon potkimiseen pihalla ku ulkoillaan kolmisteen mieheni ollessa töissä. Itselleni on tullut hieman rajoitteita toiminnan kannalta.

Rasitusvamma vasemman käden ranteessa jumitti jänteet ranteen ja kämmenselän aluuelta et nyt sit tukisiteellä ja rannetuella ja lääkärin määrää millä särkylääkkeillä mennään... ihmeellistä yskää meinaa olla...

Muuten meillä menee ihan hyvin...☺
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja Tiina » 26.06.2015 22:35

Tämä päivä olisi voinut olla kuin tavallinen kesäpäivä Suomessa, siis aika hyvä, plus 25, mutta täällä se tuntui viileältä ja kun tuuli niin melkein kylmältä. Ja yölläkin on silkkkipusin peitteeksi panta jotakin lisää.
Juhannuksenakaan en lämmittänyt saunaa ja niin kävi tänääänkin. Nenäni vuoti aamusta alkaen kuin ränni, liekö sitä vai tätä mutta jätän saunan väliin.
aamulla kyllä vähän leikkelin taas tapani mukaan vähän matonkuteita ulkona, pilvistä oli joten ei juuri varrjoa tarvinnut etsiä. :lol:

SItten päivällä lähistöllä oli jonkinlaiset myyjäiset ja kirpputori, mentiin. Ei siellä kovin paljoa taaraa ollut, oöli leipomuksia. luonnonsaippuoita, tehty kaunitaa, joten osti pari pientä ruusunmuotoista kummipoikani kaunosieluvaimolle joululahjaksi. Yhden euroll ostin myös ihanan pienen pehmohamsterin, vähän halittu jo kai. Ihanasti se tuossa katsoo mi nuun , lempeästi. Elävänä en taitaisi siitä tykätä :mrgreen:
Älkää olko mistään huolissanne,
vaan kaikessa saattakaa
pyyntönne
rukoillen ja anoen
kiitoksen kanssa
Jumalaan tietoon
ja ....eli silloin....
Jumalan rauha,
joka on kaikkea
ymmärrystä ylempi varjelee teidän sydämenne
ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa :)

Ainakin videksi minuutiksi....sitten taas palataan tuohon rukoukseen. :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 27.06.2015 11:53

Kuva
Riemuitsee ja iloitsee sinusta
Ajatelkaa kuinka Taivaallinen Isämme iloitsee ja riemuitsee meistä. Tuskinpa vaan....ensin näin ajattelin ja kuten tapanani on aliarvioida itseäni niin usein koen ettei kukaan oikeasti välitä saati rakasta juuri yälläisenään virheineni. Raamattu kuitenkin ilmoittaa monessa kohden että näin on Hän iloitsee lapsistaan.
Meillä maalla on ollut vipinää ja vilinää, kolmas yö että lapset yötsyssä ikähaitari 1 1/2 v -11 vuotta, tosin vanhin lähti sinne leiriin niin kaksi pienintä nyt täällä. Onhan änkkäränkkää ja tekevät sitä mikä ei sallittua mutta silti iloitsen riemuiten heistä :lol: Tämä opetti jotain Jumalan rakkaudesta meitä kohtaan sillä ihmisenähän pinnamme ei ole niin pitkä kuin Jumala rakkaudessaan.

Koneellekkaan ei pääse kuuin pikaisesti....nyt joudun hetkeksi lopettamaan kun pitää pukea ulos nuorimmainen.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 27.06.2015 22:41

Pirtti on jo pesty puhtoinen... Meillä kaikki kunnossa ja juhlat huomenna alkaa. Asettelin kukkia maljakkoon ja pyhäkoululaiseni äiti soitti ja pyysi, että huomenna heidän tyttönsä rippijuhlissa puhuisin. Ohoh, mietin mitä meidän pojalle ja pyhäkoulutytölleni sanon. Kun avasin Raamatun tuli Jer. 31:21. Olisikohan siinä nuorille kannustusta. Tietysti Sef. 3:17 Kortit olen molemmille kirjoittanut ja niissä on värssyä kovasti, jospa lukisi niitä ei sekoaisi niin helposti. Muistakaa asiaa, että olisi Jumalan tahdon mukainen.
Kiva kuulla Marja, sinusta ja pallon potkimisesta. Se on parasta aikaa elämässäsi. Kiitos, kun jalka ei ole siteessä. Paranemista kädellekin!
Ai, että Tiinalla elämä ... Tuntuu, että sinulla on eloa ja iloa. :)
Todella kylmä. Mejukin pukee lapsia ulos. Israelissa pääsee vähemmällä pukemisella. Nytkin sataa, mutta huomiseksi on luvattu kyllä poutaa. Kiitetään jo etukäteen.

Valoisaa ja armorikasta viikonloppua! :)
eva

ViestiKirjoittaja rine » 28.06.2015 12:29

Hetki sitten ulkona satoi kohisten, kylmyys jatkuu ja lomani loppuu tällä erää.
Uimaan en ole uskaltautunut. Eilen saimme valmiiksi terassin laajennuksen,
kumallakin on keho kipeänä, kaikista niistä liikkeistä joita rakentamisessa joutuu tekemään.
Tänään jo aamusta kävimme kukkia puutarhalta, mies esteli että ei ole enää mihin laittaa..ja minä
näen paikkoja joihin vielä voisi kukkasia istuttaa.
Perennapenkkiä minulla ei ole vielä laitettu, laatikoissa on liljoja ja kuunliljoja odottamassa
mihin lopulta emäntä penkin laittaa, ovat jo jonkin vuoden odottaneet.
Alppiruusut ovat kauniissa kukassa, neljä niitä on ja kahdessa runsas kukinta, ruusu joka kukkii yleensä juhannuksena
on vasta nuppuja avaamassa, se on kerrottu kurtturuusu, näin olen sen tutkinut :)
Eva kuljet avoimin mielin, laitat kortit ja muistamiset sydämelläsi se on Jumalan lahjaa, sinä et ole lahjaasi vakan alle kätkenyt,
Sanat sinulle:
Jes. 51:16 Minä olen pannut sanani sinun suuhusi ja kätkenyt sinut kätteni suojaan.
Marjan kuulumiset olivat ihana yllätys.
Siunausta teille jokaiselle tähän päivään.
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja meju » 28.06.2015 14:21

:D Pukee

Jes. 61:10 Minä iloitsen suuresti Herrassa, minun sieluni riemuitsee minun Jumalassani, sillä hän pukee minun ylleni autuuden vaatteet ja verhoaa minut vanhurskauden viittaan, yljän kaltaiseksi, joka kantaa juhlapäähinettä niinkuin pappi, ja morsiamen kaltaiseksi, joka on koruillansa kaunistettu.

Juttelimme täällä pukemisesta ja tuli tämä Raamatun kohta ajatuksiini. Eva totesi
Israelissa pääsee vähemmällä pukemisella
, ajatelkaa kuinka hienoksi Isä meidät pukeekaan kerran oikein juhla vaatteisiin, eikä meitä kylmä enään koskaan. Tässäkin ajassa Hän on meitä vaatettanut erilaisiin asusteisiin joita emme edes tajua.

Toinen juttu jonka kopsaan facen sivulta Jimmy Huhtalan kirjoituksesta.
"Antaa kaikkien kukkien kukkia."
- Tämä maailma -

"Rikkaruohot saattavat pian vallata tilan toisilta kasveilta, joten niistä täytyy tarpeen vaatiessa hankkiutua eroon." - Puutarha.net -

"Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois." (Matt. 15:13) - Jeesus -

Kasvimaallakin on kitkettävä rikkaruohoja tai muuten satoa ei tule, sen huomasin viime vuonna kun vähän sitä mieltä että rikkaruohokin on kukka....Oikeesti laiskuuttahan se on kun en innokas kitkijä, samoin voi käydä hengellisessä elämässäkin jos käännämme ajatuksen väärin tästä "kaikkien kukkien kukkimisesta". Oli mielestäni hyvä kirjoitus Jimmyltä. Tiedättekö kuka hän on, noh etsinpä linkin hänestä, ulkonäkä saattaa havahduttaa mutta Jumalapa on puutarhuri ja kitkenyt paljon hänenkin ympäriltään "rikkaruohoja". http://www.metrokappeli.fi/2015/03/03/j ... y-huhtala/

-Kiva kun Marjakin piipahtanut, näin se aika hujahtaa että pieni neito jo 4kk . Halirutiistus pienelle Jenni tytölle, onhan hän meidän rukoustenlapsi :P
Evalla taas juhlan laittoa, taitaa elo olla yhtä juhlaa :idea:
-Rinekin touhutäti lomansa aikana ollut, hyvä että olet täällä piipahdellut sillä muuten tosi hiljaista olisi tuumiksessa ollut.
-Tiina epäilee ettei häällä paljon kertomista höpönlöpön sanon minä. Sinulla on jakaa sellaisia juttuja joita meistä kukaan ei iknään saa kokea. Saanut asua Israelissa vuosikymmeniä ja nähnyt niitä paikkoja joista Raamattu kertoo. Nytkin asut ihmeellisessä paikassa jota ei varmaan olisi ilman Jumalan suunitelmia. Rakastan kuulumisia sieltä ja samalla aina opin uutta.
-Joko Annukan tietsikka toimii moittettomasti? Taitaa olla nyt niin mieluinen koti ettei kerkiä tänne istuskelmaan....
-Lissun vointi miten tänään? Olisi kiva kuulla Olankin kuulumisia miten hän jakselee, eikö yhtään ikävöi meitä *kiusii* Terveisiä kerro, minä ainakin kaipailen. Jospa joskus kodataan. Pääsettekö kirkastusjuhlille vai onko Vapaakirkon juhlat samaan aikaan kuten yleensä on., lapset lähti eilen pois

Yksin täällä torpan pöydän äärellä istuskelen, mies lähti näyttelemään sinne kesäteatteriin, lapset lähti eilen pois. Onpa nyt hyvä kirjoitella kun kaksikin konetta toimii tässä pöydällä, välillä tsekkaan tabletista juttuja. Olen niin onnellinen tästä reitittimen toiminnasta, kunka mukava onkaan näin yksikseen ollessa lueskella juttuja yms. Tällä hetkellä sade lakannut mutta näyttää vielä muutama musta pilvi uhkaavasti lähestyä joten voi vielä sataa.
Tässäpä nämä juttuni tällä kertaa.
Heipat kaikille *vilkutukset*
_Amandan toteamus nauratti "tämä nyt riittäköön tältä vanhalta naiselta" :lol: ..eläpäs yritä seliseliselitellä vaan vauhtia lisää vaan ...... Oikeesti pienikin kirjoitus ilahduttaa monia meitä. Tsempataan toisiamme jookos.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 28.06.2015 18:14

Oli ilo taas lukea toimistanne ja oloistanne, lisää vaan1
Ainahan sitä sattuu ja tapahtuu, lapsettomallekin. Koskaan ei tiesä, mitä rapuiltansa löytää, käärmeen, skorpionin, liskon.....useimmiten kylläkin vain lehden, Jerusalem Postin tai hepreankielisen. Eilen oli uusi yllätys, Ikean iso muovikassi, ja siinä luki hepreaksi bakbukim letiina, eli pulloja Tiinalle! :mrgreen: En tiedä, olisko sama tuoja kuin lehdelle.Nämä siis niitä rahanarvoisia, joita asuntoni alla sitten pakkailen isoihin säkkeihin. Kiitosta vaan lisäavusta. :roll:
DSitten availin kokouksen jälkeen ip Radio Deitä, ja sieltäpä tulikin Sastamalasta Evankelisten juhlilta jotain, esim. riemumessu, vähän erikoinen se kyllä oli.
Siellä haastateltiin myös pappisseminaarin johtajaa kai eteläSudanista, ja taas piti muistaa Butrusta perheineen siellä vaikeissa oloissa. Ei olla nyt saatu yhteyttä.
Viime yönä en sitten saanut unta millään, ja aamulla piti kuitenkin lähteä hakemaan pillereitä, kun olivat loppuneet. Viimeski yhtä lääkettäei ei olliutkaan sairaskassajärjestön apteekissa, joten menin sinne mistä m'viimeksi sain. Nyt ei siellä ollut, piti mennä siihen toiseen. :?
Olin aikonut tehdä monta asiaa samalla, mutta untelo väsynyt olo teki tenän. Yritin hakea bussiaikataulun, mutta sitäkin olisi pitänyt jonottaa, jätin toiseen kertaan. Ostin japanilaisen valmosannoksen ja läksin kotiin.
Ilma oli tosi omituinen. Yöllä vielä piti vähennellä peittoja, kun oli kuuma, aamuyöstä piti palautella niitä, kun tuli kylmä. tuuli oli kova, jakku piti panna, tunsin olevani kuin talvea varten puettu, mutta näki siellä monenlaista turveloa muillakin.
Katsoin myös Cafe Raamattua joku päivä, siellä oli haastateltavana kai Johan Candelin, ja kertoi erikoisen tapauksen. Kai Georgiassa kristityt olivat hajottaneet moskeijan minareetin. Ja tämä kristittyjen järjestö halusi auttaa sen korjaamiseksi, etteivät kutsuisi apua ääri islamilaisista maista. Tämä kristittyjen apu oli ollut heistä niin erikoista, että kutsuivat krisitttyjä puhumaan, ensi nuorisolle, sitten muslimijohtajille. Kysyivät, että mistä he puhuisivat, no vaikka siitä miksi olette kristittyjä!!!!!!! Eikä tarvinnut varoa mitään erikoisesti, jos puhuisivat rakkaudella :roll: Näinkin erikoisella tavalla Jumala voi avata ovia julistukselle.
Mekin saamme pyytää Jumalaa avaamaan ovia, erikoisiakin. Ja että Hän itse sitten hoitaa eli antaa oikeat sanat, meidän heikkoudestamme huolimatta. Tai oikeat teot!
Suomalaiset alakvat jo lennellä Suomilomilleen, me Annukan kanssa jäädään tänne kuin nallit kalliolle, sanoin. Antakoon Herra näillekin nalleille oikeaa iloa, toivoa, uskoa. Niinkuin teille kaikille siellä rakkaassa synnyinmaassa. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 29.06.2015 06:44

Aamujen aamua kamut! :P Kävin kuuntelemassa lintujen laulua, kun vein pojan eilen saamat ruusut ulos. Onhan siellä 10 astetta kylmempää. Ruusut jäävät minun iloksi, kun lähtevät Ruunaalle kalaan viikoksi. Minulla piti olla samaan aikaan luokkakokous Kaunissaaressa ja siksi en luvannut Ruunaalle. Luokkakokous peruuntui, kun järjestäjä sairastui. Nyt ei enää mahtuisikaan autoon, kun pojan kalakaveri lähtee. Hyvä niin. Mitähän minulle ilmenee? Mielenkiintoista. Mieli tekisi Vapaakirkon juhliin Seinäjoelle. Yksinkö siellä kulkisin. En ole ketään pyytänyt. Kotikonnuilla voisin käydä. Veljen vaimo on nyt sairaalassa, hänestä kirjoitinkin tuonne toiseen osioon. Hän ei tietenkään ollut juhlissamme.
Hyvä mieli jäi eilisistä juhlista. Kiitos Herralle ja teille kannustajille! En kyllä mikään puhuja ole, mutta suuni aukaisin molemmille nuorille. Ellille, pyhäkoululaiselleni lauloin: Olkoon ylläsi kirkas taivas... Sinut ympäröi Jumalan hyvyys, Onnentoivotus ystävien! Minä niin tykkään siitä laulusta.
Meillä oli oikein erikseen tilattu laulaja ja soittaja. Järjestys oli jämpti. Ruoka piti aloittaa yhtä aikaa. No tietysti uusien perunoiden takia. Vävy toivotti väen tervetulleeksi ja puhui pyyteettömästä rakkaudesta. Oli yllätys, tai ei oikeastaan, miten vävy niin kauniisti, lämpimästi puhui.
Oli sukulaisia monelta puolelta Suomea ja naapurit ja ystäviä. Minun kaksi kummilastakin oli. Vieraita taisi käydä yli 50. Kaikkien kanssa ei edes kunnolla ehtinyt jutella.
Nuoret olivat tosi innokkaita. Kunpa se jatkuisi Jumalan puoleen. :o Ettei kävisi, kuten Reijo Telaranta tarinassaan sanoo:" Kolme pappia kokoontui pohtimaan, kun jokaiseen kirkkoon oli tullut hiiriä. Helluntaipappi sanoi, on yritetty myrkkyjä ja ei tehoa. Ortodoksipappi sanoi, on aivan vanhat menetelmät käytössä ja ne ei enää tehoa. Luterilainen pappi sanoi, meillä kastetaan ja konfirmoidaan ja sitten niitä ei näy." :?
Nyt on eilisestä kerrottu jotain . Ohitus on sallittua.
Taidan vielä nokoset ottaa, kun muutkin nukkuvat pitkään ja sitten vasta mökille tuoleja ja pakastinta viemään. Suurta marjasaalista taas odotellaan.
Kaunista kesäpäivää Isän parahassa hoidossa! :P :P
eva

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja