tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 22.06.2015 14:07

Olin todella pajoillani, kun Keuruun konferenssia ei vonutkaan kunnella tai katsella.
Sen sijaa sittennäin kaksi ohjelmaa Marttyyrien ääni ja sai samalla todella muistaa kärsiviä veljiämme ja sisäriamme, vaikka tuskin ymmärrämme loppuun asti heidän tilannettaan.
Katsoin myös viehättävn ohjelmnan Isänn¨n pöydässä, jossa haatateltavana oli 7v vpoika.
Hän oli 5vuotiaana nähnyt telkusta Kairon roskakerääjälapsia ja sanonut ääidilleeb ,että viedään kaatopaikalle leipiä, että löytävät niitä! Eri kaatopaikat sanoi äiti. No mitä sitten. Poika sattumalta ompeli jonkinalisen myssyn, ja jatkoikin niiden ompelua ja äiti ja suku avustivat myymään niitä, ja rahat poika halusi menevät nälkäisille lapsille Afrikkaan.Ehkä myöhemmin myö käsinukkeja. Nyt on myös myynyt omia lelujaan. Kun kysyttiin, miten se kuva niin vaikuttu häneen, niin hän sanoi, että ei minustakaan olisi kiva jos mulla olisi nälkä eikä kukaan aantaisi ruokaa. Ihana lapsen omatunto ja empatia oman itsen kautta.
Eli mitä tahtoisitte toisten tekevän teille tehkää samoin heille :)
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 22.06.2015 15:46

Kelpaa
Muistan pirtin leiväntuoksuisen
ja äidin sanat yhä lapselleen
Viethän tästä lämpimäiset naapuriin
Kerro heille: meillä tänään leivottiin
viethän tästä lämpimäiset naapuriin

Lämmin sydän jakaa omastaan
saa Luojaltansa voimaa rakastaa
Kätkeydy ei itsekkyyteen, kiireisiin
tahtoo hyvää muille, tulee näkyviin

Kiitos Vehnälle että toit lämpimäiset. Tämä laulu on puhutellut taas kerran kun sen Nina lauloi konferenssissa, Hilja Aaltonen on kertonut kuinka hän pienenä tyttönä äidin lähettämän juoksutti lämpimäisiä naapuriin pitäen tiukasti paketista kiinni rintaansa vasten ettei viemiset putoa . Voin kuvitella pienen tytön juoksevan lämmin pulla tai leipä kainalossa, tosi tärkeässä tehtävässä.
Näin mekin voimme jakaa tällä tavalla vaikka kirjoittamalla tai kohtaamalla lähimmäisemme jossain muualla, useinmiten valitettavasti käy näin että kätkeydmme kiireisiin...., itselle meinasi nyt käydä kirjoittamisen suhteen että muka niin kiirus...ain minnekkös , noh ei yhtikäs mihinkään mutta yritin tehdä kiirettä. Olen monta tntia sen mainitsemani reitittemen kanssa pähkäillyt, soitellut Elisaan parikin kertaa kun siellä tapahtui möhläys eli olivat tablettiini liittäneet tämän jutun ja nyt ei sim korttia ole kuin yksi ja tilanne vähän auki että pärjäänkö ilman omaa yhteyttä tablettiin sillä sehän ei toimi jos ei reititin ole mukana ja jos sen otan niin maalla ei toimi yhteydet *huoks* . Vaikka soitinkin selventääkseni tilauksen ottajalle että haluan oman liittymän tablettiin niin ei mennyt jakeluun :roll: Tai...selitin niin vaikeaselkoisesti, toisaalta alan olla tyytyväinen sen suhteen että säästän ainakin 20 euroa kuussa ja pitäähän sitä tulla toimeen ilman nettiäkin pieniä hetkiä kun puhelimen kautta pääsen kuitenkin. Ehkä olikin parhaakseni. Olen tosi ylpeä itsestäni kun ihan yksin osasin liitellä yhteydet jne....jippiiiii ja nyt tällä uudella yhteydellä kirjoitan tänne.

Lämpimäiset alkaa haalistumaan jos niitä ei heti tuo pöydälle. Niinpä ensiksi tuon tämän "kelpaa" sanan joka jäi syvälle aatoksiin. Tarja Honkanen kertoi Joosua pojastaan joka on kehitysvammainen, hän ei puhu oikein mitään ja älykkyysosamääräkään ei suuri mutta valtavan rakkaudellinen on tämä poika. Monesti joutunut vaikeitten kysymysten eteen miksi heille suotu tälläinen lapsi ja vähäteltykkin mutta Tarja niin ihanasti kertoi kuinka Joosua on suunnattoman rakas ja kelpaa heille juuri tälläisenään. Siitä vertaus kuinka Jumalalle kelpaamme juuri tälläisenään vaikka puutteita meillä on eikä maailman mittapuun mukaan meikäläisenkään älykkyys ole kehuttava ja koen usein riittämättömyyttä kun en osaa oikein mitään vaikka kuinka yritänkin kuten kertonut niistä leipomuksistanikin, olisihan se hienoa olla kylällä tunnettu ahkeruudestaan ja kuinka kaikki niin hyvin laitettu kotona jne mut ei sinnepäinkään. Lastenikaan suhteen en voi kehuskella eli monesti tilanteita ettei vaan kukaan kysyisi miten lapsesi pärjäilevät..... Ajatus että kelpaan Jumalalle juuri tälläisenä vaikken lähimmäisille kelpaisikaan oli niin vapauttava ajatus . Eihän Joosua pojaltakaan vaadita yhtään enempää mihin hän pystyy, varmaan hänkin yrittää parhaansa oman taitonsa mukaan.

Hullu
"Oletko hullu", hups meinasi mennä sylki väärään kurkkuun kun saarnaaja aloitti kertomaan että hän oli keskustelussa jonkun kanssa joka oli täysin ateisti. Miten hän noin puhuu ajattelin, kunnes jatkoi Raamattu sanoo ps 53 Hullu sanoo sydämessänsä: "Ei ole Jumalaa". . Ihan piti tarkistaa oliko asia ihan näin ja tottahan se on, Raamatun sana on niin ja amen eli hullu on hän joka ei tunnusta Jumalaa. Tosin en usaltaisi ketään nimittää hulluksi. Tämä on hyvä opetus ja sekin hyvä puhe kokonaisuudessaan.

Minullapa on uusi "ihastus" hyssss tämä on sitten salaisuus. Hän on Marko Selkomaa :D Oikeesti en koskaan ole häntä livenä kuunellut ja kun telkkarista tullut niin kääntänyt kanavaa toisaalle, Kuopion ystäväni kanssa aikasemmin juteltiin ettemme tykkää hänen tyylistään. Nyt kun livenä kuuntelin niin tykästyin ja jouduin perumaan ennakkoluuloni kuten yleensä minulle käy. Meillä oli ystäväni kanssa lystiä kun hän sanoi että silmäni oikein säkenöi kun Markon näin . Oikeesti hän oli niin selväsanainen ja aidon tuntuinen. Kuopion ystävällenikin soitin että nyt mieleni muuttunut ja olen ihastunut. Naurettiin makeasti, hyvä on tunnustaa jos mielipide vaihtuu sekä muistettava että me muutumme niin kuulijat kuin puhujakin.

Harmi kun netistä ei näkynyt suorana ohjelmia niin kuin ennen konfasta, mielestäni pitäisi kustannukset muualta kerätä sillä paljon olisi sellaisia jotka ei muuten lähde tilaisuuksiin voivat katsoa kotoa käsin. Muutenkin totta jos puhun niin rahastuksen tuntua oli joka paikassa, näinhän se on nykyisin ettei mitään ilmaiseksi saa mutta...................enempää en kirjoita etten suututa ketään. Me ystäväni kanssa pidettiin pullapussia mukana sillä ei raaskittu ostaa kahvipaikoista kalliita munkkia, ensi vuonna otetaan sähköpaikka ja laskettiin että näin tulee halvemmaksi kun sitten itse keitämme kahvit sekä puurot . Kännykän lataaminenkin maksoi 2 € , onneksi vessat oli vielä ilmaiset........Varmaan kolehtiin ihmiset ei enään uhraa niin jostainhan ne kulut revittävä. 30,000 ihmistä sanoivat olleen paikalla ja 100 enemmän asuntovaunuja kuin viime vuonna eli vielä toivoa on että juhlat jatkuvat, tosin tappiota kuulemma viime vuosikin tehnyt. Tämä valitus on joka puolella kuten huomaatte että lamaa kohti mennään.....
Meille on uskottu paljon jota ei saa rahalla eikä kullalla saati hopealla.
Ap. t. 3:6 Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."

Viedään lämpimäisiä lähimmäisille sillä sitä varten olemme tässä ajassa. niin kuin Hiljan lähetti äiti viemään naapurille maistijaisia niin on Isä lähettänyt sinut ja minut.
Siukkujaaaaaaaaaaaa!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lissu » 22.06.2015 18:35

tervehdys rakkaat uskonystävät pitkästä aikaa. Olen sairastellut jo kohta kuukauden verran. 22.5 menin yövuroon ja puolenyön paikkeilla eupesi oksettamaan. Useamman kerran kerkesin oksentaa ennen aamua ja olo oli niin heikko ettei tahtonut pystyssä pysyä. 24.5 olis taas ollut yövuoro,mutta en kyennyt menemään töihinkun oli niin heikko olo. Toukokuun viimeinen viikko oli mulla kokonaan vapaata kun teen sitä puolikasta.
1.6 olis ollut aamuvuoro,mutta en kyennyt menemään töihin kun niin kovasti koski vatsaan ja oli oksettava olo. Pääsi lääkäriin 10.30 joka passitti mut PKKS epäilyn umpisuolen tulehduksen takia. Sairaalassa jouduin heti tippaan kun oli jo hiukan kuivunut kun olin niin paljon oksenntanut ja eikä juominenkaan maistunut kun heti rupesi oksennuttamaa. Kovat kivut oli myös vatsassa. Kirurgi luonehti kuitenkin vatsa vaivat virtsa tulehdukseksi johon sai antipiootti kuurin. Vatsa vaivat jatkuvat edelleen koko ajan on etova olo. Yöunet ovat tiessään kun ei saa nukutuksi huonon olon ja kivun takia. Pitää katsoa pitääkö pyrkiä uusiin tutkimuksiin jos ei nuo vatsa vaivat lopu.
Onneksi mulle alkoi palkaton kesäloma joka kestää aina 20.7 asti. En olisi saanut yhtään lomaa joten päädyin,että otan palkatonta lomaa. Syksyllä olen ajatellut pitää pari viikkoa vielä palkatonta lomaa. Tuntuu,nyt siltä että vaikka rahaa en juuri tältä ja ensi kuulta juurikaan saa,mutta lomaa pitää saada.
Muistakaa rukouksin,että nuo kivut loppusivat ja saisin nukutuksi.
lissu

ViestiKirjoittaja Annukka » 22.06.2015 20:12

Jeesus rakas, auta Lissua ja paranna hanen vatsavaivansa. Aamen.
Annukka

ViestiKirjoittaja rine » 22.06.2015 22:22

Laitan tähän linkin, jos Tiina ja muut haluavat kuunnella konferenssin ohjelmistoa.
Ei toiminut minullakaan tämä radio konferenssin aikana,
ajattelin että sitä kuunnellaan aktiivisesti ja kaikki eivät sovi linjoille :?:
Onko tässä Nina Åströmin ohjelma? Yritin myös katsella lämpimäiset nimellä kappaletta en löytänyt,
onneksi Vehnä sai tuotua sanat.
http://www.radiogospel.fi/

Onneksi mejulla yhteydet pelaavat, reitittimet kunnossa :?:
Olin tänään tyttären kanssa kaupungilla hänellä niin paljon ostettavaa, sellaista pientä, isänsä oli luvannut kengät
ja ne löytyivätkin, huomenna äidin kanssa samoilla asioilla, aina välissä maalaan terassilautaa ja lankkua, jatkamme hieman
tätä sisääntulon terassia, lupasi taas huomisesta eteenpäin sateita, jolloin se ei edisty ja on odotettava miehen kotiin tulo.
Muistan lissu sinua ja mene hetimiten lääkäriin, ei ole normaalia jos pahoinvointi jatkuu noin pitkään, vaadi lisätutkimuksia...
Herra kosketa ja paranna, johdata oikean avun piiriin jäädään kaikki Herran siunaavien käsien alle, Hyvää yötä, Jeesus myötä!
rine

ViestiKirjoittaja rine » 23.06.2015 09:45

Ensimmäisen puheenvuoron pitää Leena Lehtinen, joka toteaa, että armolahjat tulevat tarpeen mukaan.
Hänellä on myös viesti: "Vapauttakaa armolahjat seurakuntien kahleista."
Seuraavan puheenvuoron pitää Marko Selkomaa, joka kertoo miten Suomi voitetaan Jeesukselle:
"...yksilöuskovien kautta, jotka ovat täynnä Pyhää Henkeä."

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=43145

http://patmos.studio24.fi/media/sytyta_ ... maan_(2_10)_synti_voitettiin_ristilla/2951

KATSOIN JA KUUNTELIN ylläolevat ohjelmat laitan linkit, minulle nousi puhuttelevia ajatuksia näistä ohjelmista.
Herra kanssanne tänäänkin, laitan tähän raamatunpaikan, sen mukaisesti avataan Jeesukselle sydämen ovi.
Siunausta

Katso, minä seison ovella ja kolkutan;
jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven,
niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan,
ja hän minun kanssani.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 23.06.2015 14:45

Hän pitää huolen

Kuva
Tätä mietin voinko laittaa tänne mutta jotenkin se vaan ilahdutti ajatuksena että.....jospa kokeilisi kiivetä puuhun :lol: Monestihan me olemme niin estollisia uskovina että alkaa tehdä itse niitä käskyjä " älä maista, älä haista..." jne....esitä fiinmpää ja hartaampaa kuin oletkaan. Jotenki sitä kaipaa vapautta ettei aina ajattele mitä muut ajattelee.... en nyt taas osaa selittää mitä tarkoitan mutta jos näette vanhan mummelin puussa niin minä se olen :idea:

[Heitä murheesi Herran huomaan, hän pitää sinusta huolen, ei hän salli vanhurskaan ikinä horjua. Voi, kuinka vaikea on oppia ja luottaa että kaikki järjestyy ajallaan ja nimenomaa oikealla hetkellä. Olen tosi huolestunut ja masentunutkin tänään, sen vuoksi tulinkin tänne naputtelemaan jos ajatukseni vaihtuisi. Nimittäin yrittänyt eläkepäätöstäni kysellä kun ei mitään tietoja , tuloksena ettei puhelimet Ilmarisella vastaa vaan musikkia vaan tulee solkenaan, enään en soita kun maksullinen linja ja 6.25 saldoa kertynyt soitoistani, netistä ei mitään tietoja saa vain sivuillani punaisena että eläkeasiani käsittelyssä. Tiedä en yhtään milloin rahaa saan ja edes minkäverran. Hurjalta tuntuu tilanne kun kuuntelen toisia niin he ovat saaneet tosi nopsaan päätöksen ja meikä jo helmikuulla laittoi paperit ja vastaus tuli ettei tarvi tehdä mitään vaan he keräävät työnantajalta tiedot yms. Jossain nyt mättää .....kummasti mielialaa masentaa ja huoleht ahdistaa. Etenkin se kun et saa tietoa. Tosin netissä on että päätös voidaan tehdä sen kuukauden aikana kun eka eläkekuukausi jne....pläääh olen pudonnut rattaista joten ei kun puuhun vaan kipuan.....

http://www.radiogospel.fi/
Rine löysikin hyvän sivun jossa konferenssin puheita. Siinä ei ole sitä Nina Åströmmin laulua kun eivät kai lauluja nauhoita mutta Tarja Honkasen puhe näköjään on. Kari Honkanen on sairastunut parkisonin tautiin josta myös Tarja kertoi, kyllä koettelemuksia on tällä perheellä mutta silti he luottavat Jumalan johdatukseen koko sydämisesti. Pienet on meikäläisen harmitukset kun osaa oikealla tavalla asennoitua. Sielujen vihollinen on myös ovela kuiskutuksillaan ja pelotteluillaan että ei sinusta huolehdita ja etenkin "et ole tehnyt asioita oikein" ,vaikka toisaalta tietää kaikkeni olen tehnyt enkä enempää voi.........enlkä osaakkaan.

Lissun kirjoitus huolestutti, emme aina tiedäkkään missä tilanteessa ystävämme ovatkaan. Toivottavasti pian pääset uusiin tutkimuksiin sillä eihän noin voi pitempään jatkua. Kyllä terveys on sellaista ettei sitä ymmärrä ennen kuin sen menettää. Muistutus oli itsellenikin tuolla konferenssissa yksi yö kun alkoi maailma pyörimään enkä pystynyt edes petistä ylös nousemaan, paha olo oli silmät kiinni mutta vielä pahemmalta tuntui kun yritti katsoa jotain kohdetta. Sekin vielä kun niin ettäällä olin kotoa . Niin yllättäin tulee varmaan jokaiselle sairaudet ja muuttaa omat suunitelmat .

Katsoin myös tuon Leena Lehtisen puheen ja olihan siinä Markokin :lol: , tosin just tuli puhelu niin pitääkin katsoa uudestaan tuosta linkistä.
Toivottavasti Annukka löytänyt salasanavihkonsa ja alkaa kotiutumaan uuteen ihanaan kotiinsa. Elä vaan meitä unohda, järjestää joka päivälle kirjoitustauko niin kuin ennenkin :!:

Täällä alkoi tuulemaan kovasti ja vesisadettahan sitä luvattiinkin. Yöllä lähden maalle , menne myöhäiseksi lähtö syystä että mieheni sisko tulee edullisella Onni bussi kyydillä Hesasta ja auto on vasta puolen yön aikaan täällä, haemme hänet ja viemme mukanamme maaseudun ihanuuteen. Kannattaa tsekata onnibussin sivuja sillä täältäkin mahdollisuus Helsinkiin päästä 2 eurolla. Olen huvikseni selaillut sivuja ja olen löytänyt muutaman kerran euron matkan muten varannut kun ei tarvista. Varaus pitää tehdä kuukausi ennen viimeistään sillä hinta nousee koko ajan, mieheni siskon matka tuli maksamaan 15 euroa kun ei ajoissa varannut muttei sekään kallis. Ehkä joskus huvikseen voisi eurolla huristella..... jos puusta malttaa alas laskeutua niin oishan sekin huvitusta *wirn*
http://www.onnibus.com/fi/index.htm

Nyt onkin jo ihan erilainen olotila kun vähän aikaa rupattelin kanssanne, ehkä uimahalliin kipasen vielä tänään niin siinäkin olisi mielenvirikettä ja keholle etenkin venytystä.

Heipat taas kamut!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 24.06.2015 12:29

Valvokaa
Mark. 13:37 Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Tämä Raamatun kehoitus tuli mieleeni kun täällä maalla nyt tokkuraisena kirjoittelen, tuli nimittäin valvottua aamu viiteen. Tosin tämä valvominen ei varmaan tarkoita samaa kuin mitä yllä olevassa jakeessa opetetaan. Nimittäin viime yön juteltiin mieheni siskon kanssa aamu tunneille, hän vielä vetää sikeitä unosia tällä hetkellä. Jotenkin vaan ei nukuttanut ja asiaa riitti vaikka kuinka paljon. Tosi mukava että hän tuli tänne seuraksemme muutamaksi päiväksi, sunnuntaina jo lähtee pois sekä varmaan käy muuallakin jutustelemassa yömyöhään :?

Olen tosi tyytyväinen tähän hankkimaani reitittimeen, voin nyt suositella teillekkin jotka mietitte eri yhteyksiä. Täällä maallakin pelaa tosi hyvin, reititin on kirjahyllyn päällä tällä hetkellä ja yhteys tosi hyvä tähän kannettavaan sekä tablettiin. Koen että tein hyvän valinnan vaikka epäilytti hirveesti miten tässä käykään.

Sireenit on vielä kukassaan, lumipalloheisi kohta kauneimillaan ja ruusupensaskin tässä tuvan ikkunan alla alkaa kukkimaan. Seuraava hankintani on hyvä puhelin jossa sellainen kamera että saan kuvinkin kertoa kuulumisia. Aina jotain hankintaa mielessä, haaveita pitää olla vaikka niiden toteutuminen ja tärkeyskin on niin sekä näin.
Tänään tai huomenna menemme katsomaan kesäteatteria jossa mieheni esiintyy, hän on siinä kuulemma rovastina :lol: Onnellinen mies on tämän näytelmän nimi, koen että mieheni on myös yksi tälläinen onnellinen mies kun tälläisen ehtoisen emännän saanut :lol: No ei oikeesti, mutta sen suhteen että voi toteuttaa haaveitaan, elellä tässä pienessä torpassa, harrastaa kalastamista ja uusi tämä näytteleminen hällä. Tässä on se mukava juttu että kyläläisille tulee sellainen me henki. Taloudellisesti jos ajattelisi niin ei olisi kannattanut vielä lopettaa työntekoa mutta....rahalla ei voi kaikkea laskea. Yrtetään nyt sumplia niin että laskut saadaan hoidettua ja turhat menot karsia. Tuolla teatterissakin menee tosi paljon aikaa, harjoitukset alkavat jo talvella mutta...palkka on suuri, peräti 2 vapaalippua sai autsssssssssssssss :shock: Varmaan minulle ei raaski toista antaa , mut ei hätiä on velä 20€ kukkarossa joten saan lipun ostettua.

Höpsöjä juttuja taidan naputella mutta olettehan ainakin osa tottuneet tähän meikäläisen huumoriin jos sitä siksi voisi sanoa. Ajattelin vaan kokeilla tätä nettiyhteyttä täältä käsin ja näin samalla jotain höpisen tänne.

Jään odottamaan kuulumisianne....
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 24.06.2015 13:42

Tervehdys. Sadetta taas saadaan, mutta tälläinen on Suomen suvi. Pääsin koiran kanssa aika mukavasti ulkoilemaan vain muutama pisara putosi niskaan.
Juhannuksena olin Karmel kodilla, siellä tapasin rakkaita ystäviä. Hämmästykseni oli suuri kun mukana oli myös S Seppälä joka on Raammattu kansalle käännöksen vahva kääntäjä. Ikää on hänelläkin, mutta muisti tuntui olevan hyvä.

Kesän aikana on monia suuria juhlia johon uskovat kokoontuvat, jospa Herra saisi ne siunata koko Suomen parhaaksi. Uusi hallitus on jo nyt erimielinen pakolaisten kohtalosta. Saa nähdä kauanko se pysyy pystyssä, rukoustamme tarvitaan.
Meju on saanut uuden "lelun" odotan koska saamme kuvia siitä metsäisestä talostasi, On siunaus että saat oppia uutta kun pääsit eläkkeelle. Siellä lastan laapset viihtyvät.
rinen loma taitaa pian loppua toivottavasti senkin jälkeen jaksat meitä ilahduttaa sydämellisillä kirjoituksillasi. Tiina muista sinäkin meitä. Evan lennokkaan elämän käänteitä on mukava lukea. Tämä nyt riittäköön tältä vanhalta naiselta, pitää koittaa hoitaa taas asioita. :roll: :?
amanda

ViestiKirjoittaja eva » 24.06.2015 23:28

:D Käskyissä ei myöskään kielletä vanhoja ämmiä pomppimasta trampalla. Näin minä tulkitsen ja sain hypittyä, sillai pyllyltä suorille jaloille, 100x.
Tulimme kotiin mökiltä, tuolikuorman kanssa, vaikka siellä olimme vielä tiistain. Nuoriso sai siivottua täällä ja jatkavat huomenna. Toivottavasti siivoavat vielä juhlien jälkeen.
:) Sitten puoli väkisin vein mieheni ostamaan itselleen puvun. Kaikki uutta taskuliinaakin myöten. Olihan alennusta, mutta kun ne halvimmat ei mahdu. Mies teki sitten Louhisaaren juomaa ja sitruunajuomaa juhliin. Minä täytän pikkuleivät ja teen muutaman hyytelökakun. Haluamme tehdä jotain pojan juhliin, muut tekee pitopalvelu.

Kiitos monista linkeistä ja hauskuuksista. Olette niiiin mainioita! :P
Mejun "mielenmuutos" sai minut muistamaan, kun kerran kuuntelimme yhtä puhujaa. Minä olin tosi pitkäsytnyt ja odotin loppua. Puhe jatkui ja jatkui. Sitten, kun se loppui ystäväni sanoi: Kyllä oli hyvä, juuri hänelle. Puhujassa ei ongelma vaan minussa. Ennen sanottiin, muistatte, että "Mennään korvasyyhyn mukaan." Hyvä, että on monenlaista puhetta ja julistajaa, mutta omaa Sanan lukemista ei voita mikään. Silloin on paras opettaja asialla, Pyhä Henki johtaa ja avaa. Käy lähelle...
Lissua erityisesti muistan, siunaan ja silitän. Kaikille taputukset ja heipat! :P
eva

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja