tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja eva » 19.06.2015 08:38

"Juhannus on meillä herttainen " vaikka kirkas taivas ei ole sininen. :P
Ensinnä terveisiä eilisestä Elämänjuhlista. Tämä ystäväni, joka on kirjoittanut kirjan :Pikku juttuja ja hän tekee TV7:lle KULMAKIVI ohjelmaa. Oli todella Elämän juhlat. Otsikossakin oli "Hetki HÄNEN kanssaan". Oli muisteloita yhteiseltä matkalta, väkeviä todistuksia, yhteistä laulua Herran kunniaksi. Kunpa minulla olisi ollut muistiinpanot ja pikakirjoitustaito, niin toisin tähän sen jutun, jossa oli: Haluaisin elää niin... ja Sankarin sisko puhui "Kauneuden kutsusta", koska ystäväni on oikein "kauneuden silmälasit". Hän osaa nähdä kaunista ja tehdä kaunista. Nytkin tila oli koristeltu ihanasti. :D Puheessa tuli Jumalan esiin, miten Jumala tekee kohteestaan kaunista ja hyvää. Pyydän, saanko. oli Lutherin tekstiä. Tai Vehnä löytää näppärästi netistä.
:P Jäin silloin, tavatessani miettimään, mitä näin? Vehnä siinä edessäni , jos yhdellä sanalla sanon, jäi mieleeni SÄVYISÄ. Kiitos Vehnä myös taidollisuudestasi, josta saa iloita.
:) Heti Vivamosta tulon jälkeen olin kutsunut mökille Saarijärven ystävät, kymmenen henkeä, pienoisseuroihin. Heille sopi tämä aika ja pisti kiirettä. Pienoiskokoontuminen on hyvä. Kun kysyin rukousvastausta / puhuttelevaa asiaa, kohtaa. Tuntui, että kaikki uskalsi avautua. Yksi veli kertoi, niin, että kuiva silmä kastui.
:o Sitten taas kotiin ja lääkäriin ja panemaan ajokorttihakemus sisälle. Olikin rukousvastausten päivä. Sairaanhoitajan olisi pitänyt tehdä minulle muistitesti, ennen lääkäriä. Ei ollut tietoa ja lääkäri sanoi, ettei voi antaa todistusta. Sanoi, että minulla on aika poliisille, jo puolen päivän aikaan. Yllätys oli kaksinkertainen; lääkäri teki sen itse ja vielä läpäisin testin. :shock:
Olimme sopineet yhden ystäväni kanssa, että tapaamme Keuruulla la. Mies sanoikin, että lähtee mukaan. Nuoriso on jo mennyt mökille saman vieraan kanssa, joka oli viime Juhannuksenakin. Täytyy katsoa, onnistuuko meidän Keuruun reissu? Ohjelman tulostin.

Kiitetty olkoon Herra, joka päivä" Meitä kantaa Jumala, meidän apumme. Ps.68:20
Nyt kokeillaan , meneekö taivaan tuuliin vai.. Heippa ja ILOA ja VALOA Juhannukseenne! :D :D :P
eva

ViestiKirjoittaja meju » 19.06.2015 10:26

Asennetta
Palvelkaa Herraa ilolla ☆ Psalmi 100

Terveiset täältä asuntovaunusta joka parkkeerattu Keuruun Ison Kirjan kentälle. Kuuntelemme radio gospelia josta tulee suorana lähetyksiä teltalta. Vettä sataa kaata kaatamalla ja meikäkin vielä kahden makuupussin sisällä oleskelen kun niin hrrrrrrrrrrrr. Ystäväni kanssa meillä iskulauseena "asennetta" ja niinpä meillä ihan mukavaa ollutkin vaikkei sellaista niinkuin ennen... :lol: Vielä täällä maanantaihin asti olemme joten asennetta tarvitsemme ja rukousta.

Eilen kävimme Keuruulla ja löysimme ihanan kahvilan nimeltään Keuruun mummola, googlaahan niin näet millainen paikka. Siellä synttärikahveet joimme ja päätimme että joka kerta kun siellä päin olemme niin käymme mummolassa, siellä voisi yöpyäkin. Kiertelimme torilla sekä kirpparilla ja ihasteltiin isoa kirkkoa yms. Mukava retkipäivä oli.

Millainen lie itsekunkin tämän päivän eli retkipäivä jokaisella edessä, muistetaan että voimme jonkinverran vaikuttaa päiväämme ja se on että asennoidutaan oikealla mielellä, turha masentua sateesta tms joihin emme voi vaikuttaa.
Kiitetään Herraa sateesta ja siitäkin huolimatta.

Siu, siu......kiitos kirjoituksistanne ne piristää.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 19.06.2015 14:38

Mukavaa, kun täällä on käyty kertoilemassa kuulumisia, minullakin auki radio gospel,
pikkuisen pätkii lienee paljon kuulijoita langoilla.
Meilläkin sateinen aamu, edelleen toppatakki päällä, laitoin kaalilaatikon uuniin,
on varma ruoka, jos makkarat sitten paistetaan erikseen, kelit näyttävät siltä ettei grilliä
oteta käyttöön, itikat ovat isoja ja vihaisia, tyttäret eivät viihdy eikä meistä kukaan, kyllä sää sanelee paljon.
Vuosia olen kokolla tuossa lähirannassa käynyt, siellä tapaa tuttuja joskus siellä on myyjäisiä ja haitarinsoittoakin.
Tytär sanoi että tänne on luvannut lämpenevää, toivottavasti viimeinen lomaviikko olisi suotuisampi säiden kannalta,
voisin ehtiä uimaan ennen jäiden tuloa.

Minulla on yksi A.Korpelan runokirja, pitäisi etsiä ja lukea nimi, lukeminen ollut lähes nolassa.
Mejulle ja martalle vilkutukset ja siunausta siellä oloonne, mejulle myöhästyneet halaukset merkkipäivän johdosta.

Vehnä oli laittanut hyviä linkkejä en ollut käynytkään pelastusarmeijan sivuilla.
Kaikille teille siunattua juhannusjuhlaa, joka on viikkoa aikaisemmin kuin normaalisti:
Päivämäärä: vaihtelee. Kesäkuun 19. ja 26. päivän väliset perjantai (aatto) ja lauantai (juhannuspäivä)

Kuva
rine

ViestiKirjoittaja Lasse » 19.06.2015 16:30

Tervehdys puukylän kulmalasta :) melkein kaikki kirjoitukset ymmärretty oikein.
Juuri nyt aurinko häikäisee vallan mahdottomasti kasvoihin kun naputtelen tabloidilla kirjoitusta.
Tuntemani ihmiset ovat peräti kyllästyneet sateiseen ja koleaan ilmanalaan ja matkaavat etelään.
Me kyl pysytään mökillä ja otetaan kaikki sää vastaan mitä lahjaksi tulee.

Eilen kävimme tervehtimässä siskoni perhettä Paraisilla ja näimme kummitytön.

Kuvien siirtelyssä olen ulkona :(

Siunausta ja hyvää Juhannusta kaikille !
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja rine » 20.06.2015 12:55

Juhannuskokot poltettu tuhka jäljellä, joitakin hukkuneita.
Tänään on lämmintä, pilviverhon takaa aurinko lämmittää,
suoranaista paistetta ei ole, kävin äidin ulos haistelemaan ulkoilmaa.
Meillä nuoriso heräilee lähden savustamaan lohen puolikkaan ulos,
nuorempi tytär ei voi sitä syödä joten hänelle omat eväät.
Olen yrittänyt ottaa tänään yhteyksiä konferenssiin radion kautta, mutta ei ole onnistunut.
Siunausta teidän jokaisen elämään, missä olettekin, saakon Pyhä Henki tulla tähän hetkeen Kristusta kirkastamaan,
valamaan rohkeutta, nousemaan tuhkasta, muuttuneena, puhuteltuna. Jeesus elää myös rukoillakseen puolestamme Isän edessä.
rine

ViestiKirjoittaja Vehnä » 20.06.2015 20:29

Muistattehan, että TV 1 lähettää huomenna Sanan Suvipäiviltä nauhoitetun jumalanpalveluksen. Toivon mukaan se on myöhemmin katsottavissa Areenalla.

Kuva
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja eva » 21.06.2015 00:05

:) Täällä mökin parvella istuskelen ja alakerrassa odotellaan vävyä iltavuorosta. Poika sitoi ahkeraan perhoja ja sitten lähti luokkakaverinsa ja hänen isän kanssa koskikalaan jonnekin Savoon päin. Pojat aikovat kalastaa koko yön. Mitenkähän siinä käy 15v-pojille.
Keuruu jäi, kun perinteiseen tapaan kokkojuhla oli meillä ja naapurit ja maalaistalon porukka Helsingin vieraineen olivat. Innostuivat odottamaan vävyä töistä ja näin meni yli puolenyön. Aurinko paistoi heleästi, kun heräsin. Oli upea paiste koko aamupäivän. Vein tytön ratsastukseen ja siellä oikein kylätapahtuma. Oli niin paljon kahvittelijoita. On lupsakkaa väkeä, kun pieneen mökkiin mahtuu ja kaikki haluavat tulla. Emäntäkin oli päässyt sairaalasta.
:) Tänään on Johannes Kastajan päivä ja ääni huutaa edelleen. Andreas kuunteli Johannes Kastajaa ja tiesi, mitä pitää tehdä. Päivä on "pulkassa" ja mietin, miten sen olisi paremmin voinut käyttää Valtakunnan eteenpäin menemiseksi. Onneksi on ilta-armonkin aika.
:P Iloitsen, kun poika kulkee rukousnauha kädessään ja luki aamupalalla uskontunnustuksen. Viikonpäästä su on hänellä konfirmaatio ja juhlat mummolassa.
Huomenna katson TV1 sitten klo 10.
Oletteko kuulleet Leif Lindemanin "Oon liian herkkä mies tähän elämään"? Minä en ole kuullut, mutta eräs kertoi, että hän aivan suli siihen. Miehiltä vaaditaan nykyisin liikaa ja ajan henki vaatii kovuuteen. Leif asuu mökkipaikkakunnallamme ja olen kuullut livenä yhteiskristillisissä juhlissa.
Olosuhteet eivät voi vaikuttaa rauhaamme, sataa tai paistaa, ilo on Herrassa.
Olkaa siunatut! :P :P
eva

ViestiKirjoittaja rine » 21.06.2015 10:16

Tänään aurinko paistaa ja linnut laulavat, ei ole suunnitelmia,
tytär pyysi kaupungille, katsotaan....

Eva olisiko kyse tästä kappaleesta?
https://www.youtube.com/watch?v=bAiy5y8lmX8

Mieheni on ehdoton Leif fani, laulut soivat aina autossamme ja hän opettelee niitä ulkoa.
Mies on kuunnellut myös leifin hengellisiä lauluja ja todistuksia, tuskin muuten olisi koskaan
tullut kuunnelleeksi, kuin tämän tangokisan tuoman julkisuuden vuoksi.
Rukouksin häntä muistamme.
Siunausta teille tähän päivään missä kulkenettekin, kiva sitten lukea, nähdään tuumiksessa!
rine

ViestiKirjoittaja meju » 21.06.2015 23:29

Kotimatkalla ollaan monessa mielessä :D Pääsimmekin tänään lähtemään kun mieheni lupasikin hakea. Tosi hyvä sillä viime yönä alkoi pyörimään maailma silmissä ja tosi huono olo, onneksi tilanne tasaantui ja kiitoksen aihe että nyt voin hyvin.
Varkauden paikkeilla nyt ollaan joten menee vielä muutama tunti ennenkuin kotona. Hyvät oli juhlat ja jotain tuliaisia tallensin teille. Nyt tuon Nina Åströmin jakaman lämpimäisen, hän lauloi sen laulun, etsisikö joku linkin siihen "lämpimäiset". Nina on yksi suosikeistani.
Lopetan nyt lyhyeen koska niin vaikee autossa kirjoittaa.
Hyvää yötä ♡♡♡
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Vehnä » 22.06.2015 11:24

Laulusta Lämpimäiset löydän vain sanat. Ne tulevat esille tästä linkistä, kun klikkaat kohtaa Lämpimäiset.

http://www.ninaastrom.com/albums/minun-aarteeni-2014/
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja