tuumis

Kesäkuu

Re: Kesäkuu

ViestiKirjoittaja rine » 05.06.2015 08:43

Paljon erilaisia tapahtumia ollut elämässänne, kiitos niiden jakamisesta.
Sää on meillä kolea ja sadekuuroja tulee aika ajoin rankastikin ja tuuli
on kaadellut puita pitkin maakuntaa viime päivien aikana.
Koiramme sai virtsatietulehduksen, eilen käytin lääkärillä ja jo illasta
rupesivat siellä annetut lääkkeet vaikuttamaan, kotirintamalla on tahtojen taistelu ½tabletista,
joka pitää väkisin nieluun työntää, 5 päivän ajan.
Mattopyykki odottaa, onneksi on kesä :shock: ja saa joessa vielä mattonsa pestä.
Tosin ympäristöä ajatellen ei se ole järkevää, olen huomannut että matonpesupaikkoja on rakennettu tännekin
ympäristöön, vesi on ½tynnyrinmuotoisissa teräs astioissa, se tulee hanasta tai pumputen ja lisäksi on mattomankeli,
jossa voi ylimääräisen veden puristaa pois ja tuskin mitään pääsee vesistöön...
Evan tavoin revin 5 arpaa ja sain kannenavaajan, tilasin myös vuodeksi eteenpäin Uusi tie lehden ja ensimmäisen kerran
elämäni aikana lehden myyjä toivotti runsasta Jumalan siunausta elämään!
Olin myös onnekas S-ryhmän arpajaisissa, muutama sata henkilöä sai vapaaliput kahdelle Lauri Tähkän konserttiin ;)
Sitä ei voi siirtää toiselle henkilölle....
Pian lähden polkemaan viimeiselle työpäivälle ennen lomaa, siunausta teille jokaiselle
Kuva
Klikkaa kuvan päältä tulee teksti suurempana.
rine

ViestiKirjoittaja meju » 05.06.2015 12:48

Jokainen hyvä anti, lahja tulee Taivaan Isältä Jaak 1:17

"Kotiin Katajamäelle"Anneli Kivelän kirjoittama kirja on jo sivulla 97 menossa, eli innostuin lukemaan. Vanhin poikani yllätti äitienpäivänä tuoden kaksi Kivelän kirjaa, ruusuja sekä alkoholitonta kuohuviiniä lahjaksi, tämä oli niin suuri ihme että hän yleensä ottaa yhteyttä ja vielä lahjusten kanssa. Olin iloinen kokien rukousvastauksen olevan sillä Jumala on tehnyt pehmittävää työtään, mutta........kirjat ei ole sellaisia joita luen vaan enemmän nuoremmille luettavaa, kuitenkin koen että pojalleni tärkeää että luen ne. Viime viikolla kävi täällä maalla js kysyi olenko aloittanut, yritin selitellä etten vielä ehtinyt.
Täällä oli hurjat myrskyt katkonut puita sekä sähköt meni moneksi tunniksi poikki ja vielä eilen naapureissa kaikissa ei ollut sähköjä. Valoisaa oli kuitenkin sen verran että päätin kokeilla lukemista ja kirja onkin hauska, tässä nuori nainen perii torpan ja muuttaa maalle, liittyisikö Marttoihin hänkin pähkäilee yms , paljon samoja juttuja joita minä maalla pähkäilen viihtyiskö vai mikä oikea ratkaisu. Oikeesti kirjaa lukiessa tullut siihen tulokseen ettei sattumaa tämän kirjan valinta :lol: Rakkaudella poikani valinnut sen ja nyt voin rehellisesti hänelle kertoa pitäneeni lahjasta sekä lukeneeni.

Pappa tuumaillut ettei tää elo aina niin heleppoo ole joka ihan totta. Oltiinpa töissä, työttömänä, eläkkeellä, sairaana, terveinä niin aina huolipussissa meillä kannettavaa, näin itsellä ainakin. Jotkut päivät niin vaikeita ettei millään näe valon pilkahdusta saati rukousvastauksiakaan ei ymmärrä.
Onneksi voimme tsempata toisiamme vaikka näin kirjoittamalla, tuo runo tosi hyvä eläkeläisistä.

Rinellä hauska liite ikävuosista :P Meilläkin pieni koiruli ollut 2 päivää sairaana, ei syönyt mitään vain nukkui ja vatsa murisi kovasti. Viime yönä valvoin kuunellessa sitä murinaa ja oikeesti laitoin käteni koiran vatsan päälle rukoillen ja vedoten sanaan että ihmisiä ja eläintä Jumala luvannut auttaa. Tuntuuhan se itsestä hupsultakin mutta koin että ei se keneltäkään ole pois jos rukoilee eläimen puolesta. Tänään koira virkeä ja pyysi ruokaakin, kiitos aihetta riittää.

Tiina onkin päässyt kunnon bileisiin, ajatella 90 vuotta täytti ystävä ja pirtsakat juhlijat pääsivät paikalle. Iloitsen niin näistä jutuistanne huomatessa ettei ikä ole kuin luku vaan....Tiinakin omalla esimerkillään osoittaa kuinka nuorekas hän on oppien tietsikan ihmeelliset koukerot. Tosin Tiinan ikää en osaa arvioida mutta veikkaan tai tiedänkin se on 30v :idea:

Valamon matkalle pääsen rajan tuolle puolen heinäkuun lopulla, Anja soitti eilen että 7 lisäpaikkaa olivat saaneet, meikä oli jonossa kun kaikki paikat oli jo menneet kun kuulin matkasta. Kiva kun saa menoja merkata puhelimen kalenteriin.
Evalla varmaan joka viikko jokin metkintä, hällä uusi puhelin niin varmaan hyvä kalentetikin siinä ja....ehkä päiviäkin enempi kun Eva kerkii moneen paikkaan..

Nyt tiskaamaan lähdrn ja sitten kaupungilla käväsemme...huomenna uudet jutut kai..
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.06.2015 19:35

Toivottavasti
:mrgreen: Eva ei tarvise voittamaansa kirppupihtiä tai mikä se nyt oli.
Itse voitintimme kerran toisen kanssa sanalaskukilpailussa grammarin, jota ei sitten saatu toimimaan.
Rinen juttu hyvä. Olen päälle 30 ja vähän alle 80, mutta vähän aikaa sitten ennenkuin naapuri lkeikkasi tukkaani vähän, panin vai hatun päähäni katsomatta ja kampaamatta, väriltää kylläkin hailaka luonnonbeesi, muuten viehkeä kyllä. Ja uskaltaisinko sanoa, että se on Hannalta, Anjalta peritty!
Ja taas satutettiin ikäihmiseb pariin. Tuttujen tuttu halusi tavata. Ehkä Amandakin tuntsi ja muistaa Lotin, sairaanhoitajan Sha rei Tsedekistä? Tunnen hänet vain näöltä ja mitä suomalisilta ns naiselaisilta hänestä kuulin. Tuttujen tutut nyt taas yhyttivät meidät eli tapasin tämän Lotin tänään, joka täytti tänään 95 vuotta. Muitelimme yhdessä hänen Suomessa käyntejään ja yhteisiä ystäviämme, jotku jo poismenneitä.Ei siinä oikein usonasioista kuitenkaan päästy puhuman, sen enmpää kuin että rauha Jumalan lanssa pitäisi olla, pyytä ja antaa anteeksi, ja että on Messias joka.....niin hän sanoi, että juutalaisetkin odottabvat Messiasta. Enpä ruvennut kinaamaan. näin kuitenkin tärkeäksi antaa hänelle aikaa, eli pari tuntia lähinä kuuntelin. Herra häntäkin auttakoona jar armahtakoon.
Saa piakkoin uuden lukon, on tehnyt emppujaan jo pitkät ajat, ei tahdo mennä kiinni. Saan naapurin kiireisen miehen sen tekemään joskus lähiaikoina. Kiitos Herralle.
Näin tänään myös saman naapurin miehen nuorimman tyttären ekan vauvan, tyttölapsen, oliskohan parin kolmen kk ikäinen, sain suloisen hymyn häneltä, pienen vitkastelun jälkeen
Oi ihminen milesi paina
ei onnea maailma tuo....

Siis maailan murhe nyt heitä
ja pakene turhuuden teitä,
käy uskossa Herrasi luo.
Shabbat shalom! :)
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 06.06.2015 15:10

Ilolla olen lukenut kirjoituksianne. Tiina on juhlinut synttäreitä, Ilanan tietenkin tunnen mutta Lotte ei ole muistissani, Ilana on ollut Sanan lukija, Ja elänyt Jumalan varassa. terveiset ja onnittelut.
Meijun poika on nähtävästi iloinen että olet siellä maalaismaisemissa, Kiehtovan kirjan ostanut, taidan etsiä kirjastosta sitä kirjaa. Rukouksen lapset eivät mene hukkaan.
Rine saa nyt levätä, ota myös itsellesi aikaa, harvoin toiset sitä sinulle järjestävät. Olen ollut omaishoitajana syvä väsymys jätti jälkensä. Annukkaa kaivataan siunausta kaikkeen uuteen.

Tänään täällä on paistanut aurinko, kyllä sen lämpö tekee hyvää koko keholle. Pihamaalla perkailin vähän mansikka maata. Tässä varjoisassa pihassa alkavat tehdä nuppuja. Koirani on suuri töinen sen karvat kasvavat vaikka maahan asti, leikkelen niitä silloin tällöin eilen meni taas tunti kaksi. Meinasin lähteä Jyväskylään ystävän luokse mutta tunsin että en jaksanut. Olin saanut uuden lääkkeen se ei sopinut tulin huonoon kuntoon. Täytyy siirtää toiseen kertaan. Elokuum alussa on JADIN kesäpäivät Kiponniemessä sinne pitäisi päästä se juhla on kesäni kohokohta.
Katsoin äsken Sid Roth'in ohjelmaa. Jumala haluaa että me eläisimme uskoen Hänen mahdollisuuksinsa joka tilanteessa. Jeesuksen lunastuksen kautta meillä on pääsy armonistuimen tykö.Hänen voimassaan, Hänen avullaan selviämme elämän koukeroissa. :D
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 06.06.2015 20:58

Ilta käsillä ja tämä päivä mennyt lepäillessä, vaikka sää ollut aurinkoinen , tuulinen mutta kylmä ja pilvet kertyvät parasta aikaa
taivaalle, joten sadetta tulossa.
Tein pakolliset puuhat , mutta väsyttänyt on erikoisen paljon, flunssa on jo paremmalla puolella,
ihan pakko oli kellahtaa unille, koira kainalossa.
Amanda muistan sinua erikoisesti että pääsisit sinne kiponniemeen elokuussa.
Laitan muutaman kuvan eilen mainitsemastani matonpesupaikasta:
Kuva
Kuva

Siunausta teidän viikonloppuun, Jeesus kanssanne
rine

ViestiKirjoittaja pappa » 06.06.2015 21:50

Taitaapi tuossa Rinen hommassa paita kastuu? Ja mankelin pyörittäjällä sama juttu, ehkei otsakaan kuivana pysy.
On ne vaan hianoja noi nykyajan vehkeet. Sääkin suosii matonpesijää huuhteluissa, vaan ei kuivaamisessa.
pappa

ViestiKirjoittaja eva » 06.06.2015 22:26

Eipä ole Evalla monta merkintää kännykän kalenterissa. Vielä paperikalenteri tuttu ja turvallinen. Eli muutosvastaisuutta ja laiskuutta siinä. Panin kyllä lääkäriajan ja silloin oikein pirahtaa, kun ehkä olen jo lääkärin oven takana.
Mattopyykki saa vielä' meillä odottaa. Rine porukoineen reippaana.

:o Tiina ymmärtää nyt turhat tavarat. Ja minä meinasin uteliaisuuttani katsoa millaiset ovat punkkipihdit. No, saahan sen punkin pois rasvalla. Mieluusti olisin voittanut päävoiton, Israelin matkan.
Olemme mökillä ja on urakkaa ollut, kun kaikki majapuskat 18 kpl putsasin rikkaruohoista, lannoitin ja haketin. Polvet ihan sain helliksi. Siinä minä kitkiessäni tein asennemuutosta. En vaadi nuorisoa tekemään mitään, en valita, enkä selitä mitä olemme tehneet. Tuulista on ollut, joten verkot ovat kuivumassa.
Meillä pojat ( vävy ja poika) lähtivät aamulla koskelle kalaan. Koko päivän isä poika suhteen hoitoa. Kumpikin oli onnellinen vaikka eivät yhtään kalaa saaneet. Tyttö lähti ratsastamaan ja me saimme ihanat vieraat, jotka tulivat daalioiden kanssa . Mukan oli mullat, lannoitteet, tuet ja narutkin. Mies teki kohopenkin ja sanoi, että vain reunoilta kastellaan, ei tule rikkaruohoja niin helposti. Ottavat ne myös talvisäilytykseen. On siinä hyväsydämisyyttä. Luin klo 12 rukouksen ja huomasin, että se kosketti heitä.
Tyttö kyllä leikkasi nurmikoita ennen ja jälkeen ratsastuksen. Vävy tiskasi kaikki aamupala-astiat ennen lähtöään kalalle. Nyt kahdestaan ja huomenna käyn katsomassa, jHs, ratsastustalon emäntää sairaalassa ja sitten kotiin. Siellä asioita, joita yritämme hoitaa ennen pojan rippijuhlia.
:P "Talleta hetket iloiset,
talleta hetket suruiset,
petetyt nuoruusunelmat,
onnenpäivät mieluisat.
Talleta toivon kipinä,
Jumala kun on lähellä,
täyttymys sielun onnellisen,
muistona päivien menneitten."
Tämä runo on 19 vuotiaana kuolleen Isa Aspin. Hänen patsaansa on JKL:ssä Hämeentie 4 pihassa ja tämä teksti on patsaan takana.
..myös eikö Herran kansa Luojaansa kiittäisi! On niin upeaa, kun omenapuu aivan täynnä kukkia. Pitäisi yö valvoa ja tuijottaa sitä. :P :P
eva

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 07.06.2015 12:17

Sunnuntaita Tukholmasta. Siunausta kaikille. Sanon nyt jotain, jonka toivon kaikkien lukevan, vaikka onkin kyse minun kirjoittamastani jutusta...

Eva ja muut, älkää KOSKAAN ottako punkkeja pois rasvalla. Näin saa itselleen helposti sairauden. Punkki on poistettava punkkipihdein tai käsin ja kohta puhdistettava puhdistusaineella (näin pitäisi toimia myös eläinten kohdalla).
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja rine » 07.06.2015 13:33

Taas tuulee, myskyääkin paikoitellen, rukoilen että kodit ja navetat säästyisivät tuhoilta ja puut pysyisivät juurillaan,
sekä veneilijöille viisautta lähtemiseen.
Olen kyökkipiian kanssa samaa mieltä rasvan käyttämisestä punkin poistamisessa, Eva lunasta vaan arvan pihdit :P
Punkit ovat levinneet yhä syvemmälle sisäsuomeen ja jotkut niistä kantavat borrelioosi =lymen tauti, taudin bakteereja.
Meidän koirasta on muutama punkki poistettu, tänävuonna jo ensimmäinen keväällä, punkkipihdit ovat käytössä ja puremakohta
on koiralta puhdistettu desinfiointiaineella. Minulla on kerran ollut punkki kiinni ihossa, joskus 30 vuotta sitten.
Eva ja pappa en ole noita matonpesuvehkeiä itse käyttänyt, ihmetellyt teidän tavoin näitä hienouksia, meidän rannassa on vielä perinteinen laituri,
mutta uskoisin sen vaihtuvan tähän uudistettuun versioon.
Meillä oli pojalta lainassa oksasilppuri, jossa haketimme männyn pintapuista pudonneet kaarnat, meillähän oli rakennusvaiheessa saha pihalla joka sahasi
kaadetut puut ja niistä jäi pintapuuta.....kuorike on hyvä keksintö puiden ja pensaiden juurille, pitävät kosteutta, on silmille kaunista ja rikkaruohnon kasvu hidastuu.
Lähden juomaan äidin puolelle synttärikahvit 83 vuotta on hänellä ikää.
Siunausten sateita ja sydämen iloa Herrassa!
http://www.reijotelaranta.fi/viikon_tar ... n=65800098
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.06.2015 14:20

uloista sunnuntaita, satoi tai paistoi. Meillä paistaa porottaa, liikaakin ;)
Kyökkipiika, älä aliarvioi itseäsi, kaikki kirjoitukset luetaan, jos ei sattumalta jää väliin ongelmien takia!
Tänään avasi Patmosrdion muka kuullakseni Suomi rukoilee ohjelman, mutta eihän sitä sunnuntaina tule. Mutta kuuluikin tuttu ääni, edesmenneen Risto Santalan puhe jostain tilaisuudesta.
Hän kertoi kuulemastaan jutusta. Pimeässä ja sumuisessa illassa kulki mies lyhdyn kanssa. Vastaanytulija huomasi kulkijan sikeaksi ja kysyikin, mihin sittä lyhtyä tarvittiin. Ei se ole minua varten, vaan ettei kukaan kompastuisi minuun.
Psalmeissakin puhutaan siitä toivomuksesta, ettei kukaan Jumalaa etsivä pettyisi meidän kohdallamme.
Sitä saa kyllä koko ajan pyytää.
Kun teillä siellä ovat ne kirjastot, niin kyselkääpä, jos kiinnostaa, kirja on Sitten juoksin pakoon, Marie Jalowics Simon. Juutalaisen selviytymistarina. Itse näin vain mainoksen jossakin lehdessä
Ja siunausta alkaneeseen kesäviikkoonne ja viikkoomme :)
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja