tuumis

Toukokuu

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja rine » 30.05.2015 08:58

Rauhan tervehdys teille jokaiselle, aurinko paistaa luonto on vihreää, linnut laulavat, lapset
päättävät koulunsa, minunkin mummotettava siirtyy 3 luokalle, jotkut saavat valkolakin ja muistakin opinahjoista valmistutaan,
Herra siunaa näitä nuoria ja lapsia heidän elämänvalinnoissaan.
Vapaalta käsin menee viikonloppu, puutarhalle olen miestä houkutellut ja mononenlaista pikku askarta jonossa.
On sanonta että saatana pitää kiireisenä, pitänee paikkansa, jota lienee syytä pohtia, onko kaikki touhuilu aiheellista.
Ihmisenä olemme erilaisia ja toiset ovat luonnostaan työhön kuin työhön tarttuvia. Sairaudet rajoittavat tekemisiämme luonnostaan.
Eliina Heinonen kirjoitti lähettäjäkirjeessään mm:
Päällimmäisenä Martin puheista jäi mieleen, että heillä toimii systeemi nimeltä atk. Eli: akka tekee kaiken.
Mutta meidän perheessä kyllä toimii utk = ukko tekee kaiken.
Yhä enemmän näistä arkipäivän askareista meillä jää Tasin tehtäväksi ja minä vain lepäilen sängyssä ja ajattelen.
Näköjään minä tarvitsen paljon aikaa ajattelemiseen.

Paljon olen ajatellut edesmennyttä tätiäni, eilen serkkuni soitti ja saimme yhdessä muistella hänen äitiään.
Tädin kanssa olemme puhuneet iäisyysasioista ja tiedän että taivaassa tapaamme sitten ajallaan.
Niin rakkaaksi ja puhuttelevaksi on tullut kuningas Hiskian sanat:
Kuin paimenen teltta minun majani puretaan ja viedään pois.
Kuin kutoja minä olen kiertänyt loppuun elämäni kankaan,
ja nyt minut leikataan loimilangoista irti.
JES 38
Teille siunattua puuhastelua tänäänkin

1. Vain tuulen henkäystä on elämämme täällä.
Se varjon lailla haihtuu, kuin ruoho häviää.
On turvallista tietää, on yksi pysyvää.
Se rakkaus on Herran, iäti kestävää.

2. Majani mainen kerran pois viedään, puretaan
ja elämäni kankaan loimetkin leikataan.
Suo Herra armos silloin, kun vaivun eteesi.
Suo turvanani olla Sun pyhät haavasi.

3. On suuri juhlapäivä, kun tomun lapsi saa
taivaisen kuoron kanssa ylistää Jumalaa.
Saa nähdä Pyhän Vuoren, sen ikikallion,
ja kaikki kauniit unet ne silloin totta on.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 30.05.2015 16:26

No nytpä pitäisi Tiinan ntin ruveta toimimaan, etteli uusia vikoja ilmaannu, kylläjän niitä riittää, mutta toivotaan parempaa:shock:
Tänään kokouksen alkuvetäjä toi esille asian, jota ei ennen ollut huomannut.
Hän oli lulkenut kolmatta Mooseksen kirjaa, siitä miten lähetettiin jokaisesta sukukunnasta mies ikäänkuin vakoilemaan maata, nillainen se on . ja kehoitetiin olemaan rohkeita. 40 päivää heillä oli siihen aikaa. Ja toivat jopa sangen komeita hedelmiä todisteeksi maan viljavudesta- MUtta 10 heistä katselim maata pessmistisin silmin, asukkaat jättiläisiä, ja mitä kaikkea. Ei, ei käy, ei pystytä. Vain kaksi, Jooseppi ja Kaaleppi, caleb, oli rohkeaalla mielellä Kun Jumala on sen meille luvannut, niin kyllä hän antaa. Pessmisti
set voittivat ,olivat enemmistönä. Jokaista tutkimuspäivää kohden sai kansa Jumalalta rangaistukseksi viipyä siellä vuoden eli neljäkymmentä vuotta. SE huomio, minkä tämä henkilö teki, että myös Joosua ja Kaaleb joutuivat olemaan tuon saman ajan eämaassa. MUtta he ivät valittaneet Moosekselle, että mekin vaikk olimme kuuliaisia.... :roll:
Joskus mekin voimme joitua tallaisen yhteikoulutuksen tai rangasituksen kohteeksi,miten silloin ragoimme....Useimmiten taidamme olla ongelmissa omien toimiemme johdosta, minä ainakin.
Minä teen heidät terveiksi
ja lahjoitaheille pysyvän rauhan
ja menestyksen.
Jer.33,6
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 30.05.2015 23:57

Sepä mukavaa että Tiinankin kone taas toimii, kaipasinkin jo sinun puheen vuoroasi. joko kaikki kukat ovat lakastuneet? Puut ainakin lienevät kukassa.

Tänään olemme juhlineet teini tytön ylä-asteen loppumista. Kävin syömässä heidän kanssaan ravintolassa. Sitten nuorempi poika perheineen, piipahti tässä. He olivat ostaneet pihamaalleen kirsikkapuita ym. Pyysivät minua opastamaan, kylvimme samalla erilaisia siemeniä istutus laatikoihin. Poikani on innokas laittamaan pihalle kaikkea mutta ei ole vielä taitoa. Olen iloinen että apu nyt kelpaa. Selkäni on nyt kyllä kipeä mutta kai se aamuun mennessä tokenee. 2 ja 4vuotiaat olivat innolla mukana mutta muurahaiset ym. ötökät olivat myös mielenkiinnon kohteena. Oli mukava päivä, aurinkokin lämmitti. Kiitos Herralle! :D

Jumalamme varassa saamme elää tänäänkin. Tule askele askeleelta, minun kanssani kulkemaan, sua ilman en saata olla pysy luonani ainiaan.
Hyvää yötä!
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 31.05.2015 14:31

Silmät harittavat ja sormet hyppelevät omia aikojaan. No niitä virheitä tullee monenlaisia :?
Vielä on osa salkoruusuista kukassa, latvassa ainakin....punaista valkoista, tummempaa punaista.
Penkeissä kukkivat myrttipensaat. Kauniita valkoisia kukkatähtiä. Marjat ovat sitten aikanaan kuin mustikoita, paljon siemeniä sisällä, mutta olisivat kuulemma kovasti terveellisiä.
Täällä poliisi on ottanut kiinni kymmeniä rikollisliigojenö ehkä rikollisperheitten, jäseniä. Siitä käytetään numeroa 512, siis koko operaatiosta. Jännä yhteensattuma, tuo luku. Katsoin yhtenä iltana TV seiskasta ohjelmaa, jossa puhhuja sanoi elävänsä ja opettavansa 512 ohjelmaa. Siis rikollistako????? no ei. Päinvastoin.
512, tarkoitti Efesolaiskirje 5, 1 ja 2.
Olkaa siis Jumalan seuraajia
niinkuin rakkaat lapset.
Vaeltakaa rakkaudessa,
niinkuin Kristuskin rakasti meitä
jaantoi itsensä
meidän puolestamme
lahjaksi
ja suloisesti tuoksuvaksi uhriksi
Jumalalle.
Siunausta alkaneeseen viikkoon. :)
Ai niin, vielä mielenkiintoinen juttu lehdestä. Siinä kerrottiin, että New Yorkissa katolisila luostareilla on ongelmia, kun nunnat vanhenevat, yli 90 vuitiaita on enemmän kuin kuuskymppisiä tai nuorempia. Kuka hoitaa vanhat nunnat????? Olisi luullut, että katolisella kirkolla on omia vanhainkoteja, kun raha ei tee tiukkaa. Mutta ovat ulkoistaneet asian, ja nyt oli vanhoja nunnia juutalaisessa vanhainkodissa! Alun kaistelun jälkeen nunnat olivat tosi tyytyväisiä! Yhteiseloa :)
Tiina

Edellinen

Paluu Tuumailuja