tuumis

Toukokuu

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 19.05.2015 12:52

Kuten ole3n tuskaillut teille joskus, niin vielä ainakin nettini aikarajoitteinen, illalla ja tänä aamuna eivät valot välkkyneet....mutta nytpä välkkyivät, joten avaamaan vain :D
Toissapäivänä oli tässä maassa Jerusalempäivä, 48 vuotta kuuden päivän sodasta, jolloin vnhakaupunkikin tulis Israelille avoomeksi. Oli monenlaisia tapahtumia, telkusta näin, ja myös Jerusaölem marssi, mutta oli myös vastustusta, tietysti.
Eilen ja tänäänkin oikeastaan lekottelupäivä, kun tosi kuumaa, 36 astetta, ja itätuuli sitä kuumaa ilmaa työnsi
Aamulla kuitenkin olin aikaisin liikkeellä, piti käydä verikokeessa, eikä silloin vielä ihan kamalaa ollut. Tulipahan kävelyä vähän sentään. Ensi viikoksitilasin omalääkäriajan, koska nyt olen ollut puoli vuotta käyttämättä kolesterolipillereitä ja muutakin, joten aika neuvotella :roll:
Huomenna tulee siivooja, joka sis ainakin matot puistelee ja lattian hoitaa. Helluntaisiivous siitä nyt tulee.
Kirjoittamiin taas, ja kiitos kuulumisistanne.
Herra kansssanne ja kanssamme!
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 20.05.2015 08:28

Huomenta. huomenta, Tiina täällä taas, pikaisesti.
Täällä kuulee radiosta varoitusta, ettei kukaan unohtaisi lasta lukittuun autoon. Niitä on ollut, lapsia kuollutkin. Nyt sanotaan, että pane varmuuden vuoksi salkkusi peräpenkille, huomaat lapsesikin :roll: Onko näitä Suomessa ollut? älä siis unohda lasta, koiraa, kissaa, mihinkään :mrgreen:
Loimet vielä irrallaan, mutta enpä pystyisk utomaankaan, oikea olka kipeytyi niin paljon painavien ostoskassien nostamissta, oikeastaan melkein vain muutamasta rapusta. Mutta nyt sitä sitten hemmotellaan, eli annetaaan olla melkein käyttämättä, minkä nyt vain on pakko!!!!! :lol:
Helluntai tulossa, siis heleää helluntaita.
Tiina

ViestiKirjoittaja amanda » 20.05.2015 18:05

Toukokuu on ihana kuukausi, ensimmäiset kukut nousevat maasta. On myös mukavan viileää ja kauniin vihreää. :mrgreen: Kiitos teille jotka olette taas kirjoittaneet, tosi mukava on lukea elämästänne.
Meju on metsämökissä, kuinka iso lieneekään se "mökki",olet saanut kuin uuden ikkunan elämääsi, Lasten lapsesi tykkäävät olla siellä, lapsilla on sisään rakennettu rakkaus luontoon, minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa. Siitä voi aina ammentaa elämäänsä iloa ja voimaa. Kiitos Jumalalle että saat siellä opastaa tulevaa sukupolvea kaikkeen siihen mitä olet elämäsi aikana oppinut. Kun katselen kaksi ja neli vuotiaita lasten lapsiani ulkona, kyykyssä ne etsivät näkyykö jotain liikettä maassa.
Jumalan luonto on suuri opettaja. :o
On hyvä että Tiinankin koneessa valot joskus välkkyvät, että voit kirjoittaa meille uutisia Pyhästä Raamatun maasta,Tiina sinä olet kova lukemaan, niin olin minäkin, mutta nyt kaihi hämärtää ja yksi silmä joutuu niin lujille se väsyy. Sain ihmeellisen kirjan ystävältäni sen nimion VERIKUUT kirjoittaja: NARK BILTZ. Juutalaisien juhlien perimmäisiä tarkoituksia kirjassa perin juurin selitetään. Jumalan kalenteri kulkee näitten juhlien mukaan mitä Raamatussa on. Raamattu sanoo että ne ovat Jumalan juhla ajat.
Verikuu on täysi kuun pimennys jolloin se näkyy hyvin punaisena. Tänä vuonna Syysjuhlien aikaan on tälläinen Verikuu. Silloin on kautta aikojen juutalaisille tapahtunut jotain merkittävää hyvää tai pahaa. Nämä olivat siis ajatuksia tuosta kirjasta.
Kuva ja Sana on julkaissut kirjan viime vuonna. LUKEMISIIN.

Aika kuluu olen niin hidas kirjoittamaan. Toivoa kaikille.
amanda

ViestiKirjoittaja eva » 21.05.2015 08:08

:D Tämän päivän Herra on tehnyt, iloitkaamme ja riemuitkaamme siitä!"
Eilen oli se päivä, jolloin vaalean vihreät koivut, auringonpaiste, linnunlaulu ja kukkaset.
Otin itseäni aamulla niskasta kiinni ja niin tuli koko pesuhuone siivottua kunnolla. Hyvä minä olo tuli kyllä välittömästi. Sitten illansuussa vielä ulkohommia. Rassasin sammaleisia laattoja ja rikkaruohoja. Sitten illalla leivoin vielä sitä jyväleipää, kun Hollannista tulevat mökilleen kesää viettämään. Keräsin myös sitä superfoodia. Johon mies, ettei hän paljon tarvitse, mutta kaikki meni lautaselta. Olin kyllä tyytyväinen, kun sai tehtyä nuo. Tuumasta toimeen.
;) Olinkin kyllä sekä ma että ti ollut retkillä ja sunnuntaina tilaisuudessa, joten rästiä oli.
Melkein tuli retkeilyherätys, kun kävimme Leivonmäellä ja siellä on ihana kansallispuisto. Sateen saattelemina kävimme lammas- ja juustotiloilla.
Ti olimme sitten kollegoiden kanssa koolla. Oli juhlaakin ja siellä luin sen runon. Ylistyslaulu elämälle. Ehkä se oli oikea valinta, kun yksi tuli puhumaan surustaan.

Ajattelin Helluntaita ja katsoin kirjahyllyäni kirjoja Pyhästä Hengestä. Aloin lukea :KUULETKO TUULEN HUMINAN, Wilfrid Stinisen, 1992

Nyt lähden tekemää tuliaispussia niille hollantilaisille ja vien sen ystävälleni ja siellä heidän avaimet. Mies menee lääkäriin sillä aikaa. Tarkoitus oli käydä mökillä. Ainakin pitää hakea moottorisaha, kun siitä ruuvi hukassa. Jospa saisi verkot veteen.
"Se ajatus, jonka vallassa heräät,
muovaa kunkin päivän
itsensä näköiseksi."
Tapaamisiin majan lämmössä!
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 21.05.2015 08:38

Lämmintä huomenta! Lämpötilat hyppivät, vähän alle 30 tai vähän tai enemmänkin yli...kuuluu kevääseen ja syksyyn. Sunnuntaina messiaanisten vuotuinen yhteenkokoontuminen ulkoilmassa, ja silloin taas luvattu erikoisen kuumaa :o
Eilen kävin linjapuhelinfirmassa hakemassa tuon väliosan, joka ehkä korjaa vian??????, sain kaksikin uutta, panin kaikki laukkuuni, nyt en ole varma, mikä niistä se vanha.....kokenut kaikki tietää ja jatkohan oli etä vaivainen kaikki kokee :mrgreen:
Eräään ystäväperheeni 20vuotias tytär on juuri lopettanut armeijan, ja sain hääkutsun, Ruhama ja Nathanael, ovat siis menossa naimisiin. :)
Tässä maassahan ei ole Pelastusarmeijaa. Kuitenkin tämä tyttö on löytänyt omakseen pelastusarmeijalaisen! Ja pojalla on velvoitteita armeijaansa kohtaan, joten menevät Tanskaan. Nathanael on puolitanskalainen, puoliranskalainen. Mitenkähän Tanskassa, mitenkähän Suomesssa, saako kansalaisuuden nopeammin kuin viiden vuoden päästä, jos on mennyt naimisiin kansalaisen kanssa......ja voisiko pelastusarmeijalainen saada ko mennon johonkin maahan, jossa ei Pelastusarmeijaa ole, mutta avustustyötä jonkin muun järjestön riveissä???????
Minä opetan sinua
ja osoitan sinulle tien,
jota sinun tulee vaeltaa
minä neuvon sinua,
minun silmäni sinua vartioitsee.
Ps 32,8.
Hyvä Sana meille kaikille.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 21.05.2015 17:29

Matkailu.
http://www.saarila.com/ Toin tuon linkin että näette missä eilen vietin aikaani jos ihmettelitte missähän meikä luuraa. Nyt on niin meno päällä että ihan hirvittää :lol: Kalenteri alkaa täyttyä niin että joka viikolle jokin reissu. Yritän vähän päivittää teille missä mennään. Eilen tosiaankin oli seurakunnan reissu tuonne maatilalle jossa vierähti melki koko päivä, lähtijöitä oli yli 50 henkilö eli osa tuli pikku autolla kun linjuri oli täynnä. Perillä ensin kiertelimme katsomassa tilan nähtävyyksiä noita eläimiä yms, sitten oli ruokailu joka todellakin runsasta kuten yleensä tälläisissä pito pöydissä, sitten oli musiikkia Juho Sainio soitti torvea, joku teistä Juhon tietääkin, oli hengellistä sanomaa, yhteistä laulua sekä tutustumista. Paras oli lopussa eli täytekakku kahveet :lol: Todella hyvä päivä ja retki.

Tänään olen tehnyt sellaista mitä viime viikolla en olisi uskonut, eli laitoin vuoden viisumin hakemukseen. Eilen saivat ylipuhuttua kun olisi naisporukkaa lähdössä ainakin joka kuukaus rajan taakse piipahtelemaan, aioimme käydä seurakunnissa ja olishan tuo mukava nähdä Ruskealan kirkkokin pitkästä aikaa, reissuni loppui aikoinaan siihen kun kirkko paloi jos joku muistaa tapahtuneen. Heinäkuulla saan viisumin, sitten tuleekin uusia juttuja sieltä suunnalta.

Huomenna on Pietariin lähtö aamulla anivarhain eli matkailua vaan nyt täällä päin harrastetaan. Kiitos jos jaksatte muistaa rukouksin meikäläisenkin reissuja.
Minä opetan sinua
ja osoitan sinulle tien,
jota sinun tulee vaeltaa
minä neuvon sinua,
minun silmäni sinua vartioitsee.

Tiinan tuoma psalmi oli rohkaiseva, luotetaan kun kuljemme rukoillen niin varmasti Isä johdattaa.

Muistakaa kirjoitella, pieni kirjoittamistauko tekee hyvää :D

http://www.onnibus.com/fi/index.htm
Meinasi unohta tämä uusi bussi juttu joka täällä Joensuussakin alkaa 1.6 eli Helsinkiinkin voi päästä eurolla kun ajoissa tilaa netistä. Uskomattomat hinnat kun kävin henk.kohtaisesti kyselmässä torilla jossa tänään olio kyseinen bussi näytillä sekä johtajat paikalla. Joka päivä lähtee klo 7 bussi kohti Hesaa, eli.....meikä aikoo koettaa saada euroin matkan jossain vaiheessa :idea:
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 22.05.2015 20:25

Koneeni lahetti taas kaiken taivaan tuuliin :lol:
Kokeillaanpa taas alusta.
Kerroin, ett'a kapriisipensas kukkii, joten sen nuppuja voisi kerailla. Sanotaan niiden antavan ruokahalua. Ehka saarnaajankirja 12,5 tarkoitetaan, ett' vanhuus on tullu, kun kapriisinnuppukin on tehoton. Ei ole vuosiin tullut keratyksi, se on kovin piikkinen. Jos et toisella k'dell' pid' oksasta kiinni, saat vakapiikin sormeesi. :mrgreen: Eiv't ne kyll' kaupassakaan paljoa maksa.
Sen kukat auenneina ovat todella kauniita.
Mejulle varjelusta ja kaikkea matkalle, olet jo tanaan. ja tulevillekin matkoille. ja hyvia ilmoja. Taalla on ollut niin viileaa tanaan, etta vanhan jaalkateria palelee, mutta eipa hataa, sunnuntaina jo hikoillaan yli 30 luvassa.
Iloitkaa Herassa, kehoittaa Paavali. Tanaan ja helluntapaivanakin.
Ja hyvaa kesan alkua teille kaikille.
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 23.05.2015 11:28

Voi että, Tiina tänne taas monen yrittämisen jälkeen pääsi, eikä ketään muuta ole käynyt!!!! On teitä ikävä! :(
Ruutin kirjaa kai huomenna luetaan tässä maassa. Muistelin 5 Moos. 23, jaetta kolme
Älköön....ja moabilainen pääskö Herran seurakuntaan....ei des kymmenennessä polvessa...
Ja kuitenkin Ruut moabilaisesta tuli Daavidin kantaäiti, samalla Jeesuksen! :roll:
Näemme siinä uuden liiton astuneen voimaan, jonne pakanakin pääsee armosta, ilman omaa ansiota, tai vastoin jopa kaikkea opittua.
Tämä jälleen muistutta meit
ä siitä, että me olemme jokainen tärkeitä Jumalalle. Hän antoi Poikansa meidän tähtemme. tuo vanha ristinpuu, kaiken ylle kaareutuu
ei kestä mikään muu.
Siispä hyvää sapattia ja sapattirauhaa, vaikka elämä ja maailma ympärillä pauhaisi.
Ei kukaan joka luottaa sinuun
jää vaille apuasi.
Ps 25,3
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 23.05.2015 12:37

Tiinalle kiitos rohkaisevista sanoista, samoin ikävöin kirjoituksianne. Minulla on mennyt työn parissa,
olen pyöräillyt työmatkat tämän viikon, välillä sataa ja paistaa. Pyöräillessä rukoilen ja muistan myös teitä.
Ihana seurata alkukesän edistymistä, kiitollisuus tämän kaiken maiseman luojalle, jota ihminen roskillaan pilaa.
Ajelen jokivartta, jossa joutsenpari aamuisin tervehtii, vesi on korkealla ja yhteen poukamaan
on ajautunut paljon tyhjiä kanistereita ja muuta roskaa, siihen on ilmestynyt kyltti, että roskien kaataminen kielletty.
Uskomatonta kuinka ajattelematon ihminen on. Toisaalla joku aika sitten, näin nuoren äidin lapsensa kanssa kävelyllä,
lapsella oli roskienkeräys laite, jolla noukki roskat pussiin, minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa.
Tiinakin siellä arvokasta roskakierrostaan tekee.
Pitää googlettaa kapriisipensas, tyrni on täällä piikikäs ja aika hankala kerättävä.
Nyt olen pääskysen lennot nähnyt ja västäräkinkin hyppelevän.
Kahden viikon kuluttua aloitan kesäloman, tampereella aiomme käydä vanhemman tyttären ja koiran kanssa,
en voi olla kolmea päivää pitempään,äiti tarvitsee päältä katsojaa.
Kävimme multasäkkejä jos sotkisi kompostiin ja aloittelisi
kasvimaan laittamisen , ihan pienesti. Paljon oli puutarhoilla ihmisiä.
Siunausta elämäänne, saakoon matkat, ja tapaamiset teitä virvoittaa.

Laula, matkalainen korpimaan! / Laula, laula, vaikka kuljetaan / joskus synkkiäkin polkuja / tällä matkalla.
Laula, yksinäinen matkamies. / Laula, laula, Herra johtaa ties. / Vastaa vielä rukouksiisi / kerran varmasti.
Laula, kun on murheen musta yö, / yössä loistaa toivon tähtivyö. / Kaikuu kaunis sointi kanteleen / yöhön hiljaiseen.
Laula, matkalainen korpimaan! / Laula kunniaksi Kuninkaan, / jolta laulumielen iloisen / saimme jokainen.
Laula, laula kunnes saavutaan / rantamille soiton, laulun maan. / Siellä laulu taivaan enkelten / valtaa sydämen.
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja eva » 23.05.2015 12:52

Pistänpä pienen kirjoituksen, helpottaakohan Tiinaa. ;)
Täällä viileää ja pilvistä. Aamulla olin tosi virkku ja poljin pyörällä itsen hikeen ja suihkun jälkeen jo pääsin leipomaan. Tarkoitus oli leipoa pakkaseen vähän varalle. Ensi viikolla vävy lupasi maalata ulkopuolia kaverin kanssa. Tämä on sitä rippijuhlien valmistelua.
Mökillä sain lavaan vähän salaattia kylvettyä. Lava on kyllä melko laho, mutta paikkailin sitä ja taas kesä mennään.
Eilen kotona kylvin salaattia, tilliä ja kukkia.
"Kylväjä ei ole mitään, eikä kastelijakaan,
vaan Jumala antaa kasvun."
MARTTOJEN laulu
"Kylvän ja kitken peltoni laitaa,
Luojalta kasvua toivoelen.
Hallako veisi mun taimeni pienet...."
Tämän verran muistan noista. Jokohan Meju osaa Marttojen laulun? Mitenkähän Martat nykyään? Aikoinaan olivat, kuten laulussakin, Luojaan uskovia.
Naapurit olivat poissa ja sain laulaa rauhassa, kuten lintu omalla äänellä, kylväessäni.

Nyt lähden Terveyskeskuksen vuodeosastolle, jonne pian 100 v täyttävä ystäväni on viety. Pojan kanssa rukoilimme, että saisi täyttää 100, kun on näin lähelle elänyt. Mutta sehän ei ole meidän vallassamme.
Ihana, kun Annukka on saanut uuden kodin. Voimia kaikkeen hänelle!
Iltapäivällä pitäisi lähteä mökille ja tulla taas su kotiin, kun nuoriso ja pitopalveluihminen tulevat katsomaan paikkojaa. Tottakai haluan rippijuhliin tehdä jotakin, mutta silloin en voi olla vastuussa ja tarjoilemassa, niin annetaan ammattilaiselle ja minä saan seurustella. ;)
Eli toukokuu menee "pyörien päällä".
Helluntain valmistuspäivän teksti:
Ei kukaan, joka luottaa sinuun, jää apuasi vaille. Ps.25:3
Heleätä Helluntaita! Ja sukat saa olla jalassa. ;) :P :P
eva

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja