tuumis

Toukokuu

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja rine » 15.05.2015 20:58

Onneksi Tiinan tietokone toimii :D

Kuva

Tänään oli työpäivä, joten nyt tööt olo, menin jo kuudeksi. Liikuin paljon ja jalat ovat kipeinä.
Juuri kun iloitsin polvestani joka ollut suht kivuton.
Päivällä satoi paikoin rankastikin, iltapäivästä aurinko paistanut, mutta tuuli on kylmää.
Tiinan tavoin toiovottelen suloista viikonvaihdetta teille jokaiselle.
rine

ViestiKirjoittaja eva » 16.05.2015 08:50

:D :D Huomenta!
Kurkkailin, mitä teille, itse kullekin, kuuluu. Muistelin ja ajattelin elämää, jossa kukin elää. Pinnallistahan se on ja vähän ymmärtää. Olette olemassa ja saan elää yhteydessänne. Se on minulle tärkeää. :P

"Minä luotan sinun armoosi,
saan iloita avustasi.
Minä laulan kiitosta Herralle,'
hän pitää minusta huolen. Ps.13
Oli kyllä minulla valtava ahdistus ja jatkuva rukoilu. Kontallani olin paljon sängyn vieressä. Ja tämä kaikki SÄÄN takia Helatorstaina. Kuvittelin, että ihmiset kastuu, vilustuu, saa kuoleman taudin ja kaikki on minun syytäni. :mrgreen:
Matka on tehty ja kukaan ei ole vielä kuollut. Bussi oli täysi vaikka kaksi jäi pois, sairauden vuoksi. Vettä satoi, mutta olihan meillä katto pään päällä autossa, kirkossa ja Tervonsalmessa. Matka oli oikein siunattu ja kiitosmieli jäi, tietysti suuren väsymyksen kanssa.
Jorma Pollari saarnasi ja piti meille Raamattutunnin ja raamattuvisan. Opetus on selkeää ja aina tuo sen tähän päivään ja minun tilanteeseeni. Matkalaiset nauttivat myös mainiosta ruoasta, josta Tervonsalmi on kuuluisa. Kaiken kukkuraksi tai huipuksi olimme Lavenchukin perheen konsertissa kirkossa. :o :o Voi, valtava, kuinka upea konsertti. Kun trumpetti aloitti Jumalan kunnia luonnossa, oli valtava ilo ja kosketus. Koko perhe, äiti, isä ja kuusi lasta soittivat, lauloivat ja kaikki Jumalan kunniaksi. Vanhin poika 21v juonsi ja kertoi menevänsä naimisiin Tervonsalmelle kolmen viikon kuluttua. Poika oli niin aito, Jeesuskeskeinen. Huippumuusikot esiintyvät Jumalan kunniaksi, ei tyydyttäneet konserttisalit ja muu musiikki. Matkalaiset heti, että tämä pitää saada Jyväskylään ja minulle tehtävä. Sydämestäni toivon, että se toteutuisi. Pyytäkää paikkakunnillenne! Ette tule katumaan. Aion heti pyytää.
Oli se ihme, kun sain leivottua ja täytettyä sämpylät matkalaisille. Puolikuntoisuus on vielä puolittunut, joten eiköhän se tästä mene jo.

Keskiviikkona saimme todistukset :shock: kevään ahkeruudesta. Eli paljonko oli liikarasvaa kropassa. Vielä en oikein ehtinyt edes tutkia kehonkoostumustuloksia, kannattaakohan.
:P Eilen oli sitten ne ystäväni "Elämän juhlat". Niistä sitten toiste, jos aihetta on.
Nyt täytynee lähteä mökille. Nuoriso kyselee kovasti. Olemmekohan me jonkinlaiset "mörön pelottajat" ? Reijo Ikosen konsertti on su ja muuta , mutta katsotaan, mikä on tärkeysjärjestys.
Tapaamisiin! Herran haltuun! :D
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 16.05.2015 16:25

Hyvaa sapatti-iltapaivaa. Ja terkut kokouksestamme. Monia mietteita siella ehti ajatella ennen kokouksen alkua.
Mukana oli perati kaksi turistiryhmaa ja viela yksittaisia eri puolilta maailmaa. Ehdin jo ajatella, etta nythan Suomessa kerattaisiin kolehti, kun on noin paljon "rahvasta" eli vakea. Ei meidan kokuksissa ole koskaan keratty kolehtia, eika muistaakseni koskaan edes mainittu, etta on siella perapoydalla laatikko.....No nyt eka kerran, lopussa kun oltiin katsottu, lahinna lasten omasta pyynnosta kuvia heidan paasiaisleiritaan, jo perinteeksi muodostuneesta. Suuremat lapset pitavat pienemmille, jopa ruasta ja Raamatunopetuksesta huolehtivat, ja lapset nukkuvat myos poissa kotoa, siskonpeteja jossain lattioilla, patjojen ja makuupussien kera. Eli lastemme leireja varten mainittiin laatikosta. :)
Alkupuheen pitaja puhui kiittamisesta ja kiitollisuudesta, mika liittyy hyvin laheisesti kirjaan, josta mainitsin, Tuhat lahjaa. Siina toistuu usein kreikankielinen sana eukaristeo, kiittaminen.
Ja itse opetus oli Apt. 11, jossa pakanaongelmaa esilla, ja jatkuuhan se viela siella sen kasittely. Se oli siis aikanaan ongelma, voivatko pakanatkin ja miten paasta ainoan Jumalan yhteyteen ja hanen kansansa joukkoon. Perati uusi ajatus.
Nykyisin on enemmankin juutalaiongelma, miten he voivat olla uskovia tai kristittyja, mita heidan pitaa tehda tai mista luopua.
Ilosanomahan on se, etta Kristuksessa ovat yhta, molemmilla meilla on paasy Isan tyko, Hanen kauttaa.
Joko olen maininnut, etta granaatomenapuut kuukkivat parhaillaan tosi kauniisti, tuo pitkavartinen miksi ruusuksi sita nyt sanotaankaan, on komeasti kukassa edelleen Mutta ruoho kuivuu ja lakastuu jo, eli kuuma ja kuiva kesa tulossa.
Edelleen iloa ja siunausta itsekullekin, ollaanpasitten menossa, tulossa tai paikallaankin! :lol:
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 16.05.2015 22:08

Hei, Joensuu ja ympäristö!
Lavrenchukin perheen nettisivuilla on ilmoitus konsertista Joensuun seurakuntasalissa su 17.5. klo 19. Kipi, kipi, sinne vaan!
Juuri katselin sivujaan ja odotan konserttia näille maille.
eva

ViestiKirjoittaja meju » 17.05.2015 08:22

Palveluksesta vapaa 4 Moos 8:25

Huomenia huudahtelrn täältä petistä :lol: , on se vaan mukavaa tämä kirjoittaminrn kun voi tälleen pitkäälläänkin naputella. Tabeletilla nyt kirjoittelen kun sen vihdoinkin sain tänne maalle. Olipa jännä tunne tultuani tänne taas kerran tohinalla monien kassien kera, mutta......missä onkaan vaatekassini jossa tabletti yms tärkeimmät tavarani, noh sr kassi ei ollu mukana ollenkaan. Huvittavaa kun ei ollu kuin tuulipuku vaan asunani pari päivää mut hyvin pärjäsin ja nettiin pääsin puhelimellani kurkkaamaan etten ihan pimennossa ollut. Tunnustan oli outoa sekä "mitä nyt teen"olotila useasti.
Poikani toi laukun sekä samalla tytön tyllerön kaverikseni, kahdestaan ollaan pari yötä oltu, ukki jonnekkin kurssitapaamisiin lähti.

Sattuinsilmiini tuo Raamatunkohta jossa minitaan Leeviläisten palvelusta vapauttaminen 50v ikäisinä, olisko eläkeikä siihen aikaan. Jännä kuinka tuotakaan kohtaa en olevinaan ikinään edes nähnyt saati kuullut. Tässä nyt palvelusta vapaana muutaman päivän ollut tuosta kaupan alalta mutta ymmärrän että palvelemassa olen Herraamme Jeesusta ikuisesti niin tässä ajassa kuin tulevassa, ainakin siellä ylistämme häntä varmasti alati.

Eva mainitsi tuosta musikkiperheestä, harmi olen täällä maalla niin en pääse kuulolle. Katsoin heidän esittelyjään, huomasin että asuvat täällä Liperissä, jospa vielä kohdataan vaikka kylillä :P

Eipä erikoista tänne kuuluu, olen tytön kanssa leikkiny, tehty metsäretkiä, leivottu muffensseja, luettu satuja jne.....tultu lapsiksi uudelleen. Hyvälle tuntuu vapautus työelämästä :idea:
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 17.05.2015 12:22

Onnea Mejulle! :D Siunattuja päiviä ilman huolen häivää!
"Siis anna minun palvella
nyt valtakunnan työssä." Jossain virressä ja niinhän Meju.
Ilon ja elon päiviä toivottelen sinulle! On sinulla siinä ihanaa eloa ja paranee paranemistaan. :D

Minä sain sieltä "Elämänjuhlasta" kolme asetelmaa kukkia ja kaksi vein naapureihin. Tullessani pienet pojat miekkojen kanssa liikkeellä ja heti olisin päässyt mukaan leikkiin. Toinen jo ojensi miekkaansa, kun kaappasin pojan syliin ja oli hyvä yhteys. Olin niiiin otettu, kun olisin kelvannut leikkiin.
:P Eilen oli ihana päivä nuorison kanssa. Vävy teki metsätöitä pojan kanssa. Tyttö pesi ikkunoita ja minä kiertelin kukkapenkkejä. Oikein mitään en osannut tehdä. Kaikki penkit liian täynnä tavaraa. Valkovuokot ilahduttavat. Ne ovat levinneet kovasti. Tänään vävy on poikansa kanssa koskikalassa ja tyttö on ratsastamassa. Vanha harrastua puhkeamassa kukkaan. Hyvä niin.
Mies tuossa kahvia kaataa ja kysyy: joko otat? Siispä nautitaan ja palaillaan. :P :P
eva

ViestiKirjoittaja amanda » 17.05.2015 15:49

Kevään eteneminen jatkuu pienin askelin, kävin ostamassa muutamia kesäkukkia ruukkuja varten. orvokkia ym. nyt pitäisi saada ruukut pohjustettua ja uutta multaa päälle.
Vaatimattomia ovat istutukseni mutta tuovat iloa sekä minulle että niille jotka ohi kulkevat.

Perjantaina oli surun päivä pieni uusi elämä joka sammui ja palasi takaisin Isän kotiin, siunattiin sairaalan kappelissa pieni lähiomaisten joukko oli vanhempien tukena.....
Nämä ovat niitä asioita joihin emme saa vastausta tässä maailmassa??? Rukoilla voin että tämä suru toisi sen siunauksen mitä Jumala oli tarkoittanut.

Ensi viikolla on tulossa sukulais tapaamisia. Siskoni Itä-Suomesta tulee tänne länteen, jossa monet meistä asuvat. Jos Herra suo ja terveyttä riittää virailemme viiden veljen perheessä. Jokainen kerta kun vielä tapaamme on suuri lahja.
Siunausta ja voimia kaikille teille jotka luette näitä riipuksia tuumiksessa. Niin paljon on hätää maailmassa,rukoillaan herätystä. Jeesus on tulossa.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 17.05.2015 19:31

Amanda:
Rukoilla voin että tämä suru toisi sen siunauksen mitä Jumala oli tarkoittanut.
Niin paljon on hätää maailmassa,rukoillaan herätystä. Jeesus on tulossa.

Olen mukana rukouksessa, Herra ota heidät kaikki sylihoitoon.

Olen ollut töissä ja nukahdin hetkeksi, käväisin maitokaupassa, ruoka valmistuu.
Katsoin Pawsonin ohjelman ja myös jonakin päivänä allaolevan ohjelman,evankelistapäiviltä,
niin hyviä hoitavia sekä opettavaisia saarnoja.

Mikä varastaa voimasi?
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=43142

Kaikille teille siunattua iltaa
rine

ViestiKirjoittaja rine » 18.05.2015 18:08

Kuva

Onko tuumailijat sadetta pitämässä??
Kastuin töihin mennessä ja sieltä kotiin polkiessa kesää odotellessa.
Tänään ilmoittauduin heinäveden kirkastusjuhlille, miten meju ja kumppanit,
olin kuulema ensimmäinen, tähän kyytiin, sinne on myös netti ilmoittautuminen.
Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
Siunausta
rine

ViestiKirjoittaja meju » 18.05.2015 20:18

Kehoittakaa 1Tess 5:11

Rine täällä toiminut kehoittajan tehtävässä, otin kehoituksen vastaan ja ilmottauduin jopa parillekkin retkelle. Hyvä kun tuo netti ilmoittautuminen kiin tulee hyvissä ajoissa tietoa mistä ja mihin retkiä.

Kävin aamulla kirjoittamassa mutta se inhoittava juttu taas tapahtui eli klikkasin taivaan tuuliin stoorin, sit suututti niin paljon etten pystynyt uutta saamaan aikaseksi.
vettä tihutellut joten sisällä olen ollut, leivoin pullaa aikani kuluksi, sitten vaan oleskellut. Odottelen 2 vuotiasta mussukkaa yökylään, isänsä kanssa tulee opettelemaan mummolassa olemista, saas nähdä miten yöunien käy. Tosi vähän hän on ollut hoidossani toisin kuin sisaruksensa. Nythän aikaa eritavalla kuin ennen luulisin.....tosin retkiä alkaa olla kalenterissa jo monta :lol:

Enpä nyt muuta tarinaa saa aikaseksi joten jään odottamaan teidän juttujanne.
Heissuliveeeei hei hei ☆♡☆♡☆♡
meju
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja