tuumis

Toukokuu

Re: Toukokuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 13.05.2015 21:53

Enpä tiedä, mitä sanoa, kun vasta olen odotellut tietokonemiehn käyntiä, pariin päiväänen sitten kokeillutkaan, kun ei toiminut, nyt odotellessani häntä avasin, ja aukeni nettikin. No, hän vielä soittanee nyt illalla uudelleen.
Mutta ehkä en nyt vielä kovin paljoa kirjoita, siunausta Mejn eläkepäiville, yhdyn Annukan antamiin ohjeisiin, ja alku näyttää lpaavalta, kun menoja koko ajan.
Ja kiitetään hänen kanssaan vanhemman pojan käynnistä, muistetaan edelleen, ninkuin muitakin pyyyntöjä. Sitä poikaansa surevaa isääkin.
Eva puhui flunssastansa, elnsiköhän siitä joatin täänekinpäin, kun kurkku kipeänä ja huiputtavampi olo,mutta näin eläkeläisenä saa sitten olla miten jaksaa, vaikka ei kovin mukavalta tuntuisikaan. ...parantuminen hänen siipiensä suojassa, siihen varaan kuitenkin jäämme. Ja munkkitippoja käytämme.
Helatorstai on siis huomenna, piti oikein allakasta kattoa etä niin on. Korotettu Herra on sen aiheena. Näinä kaaoksen ja melskeitten aikoina, on hyvä muistaa, että kerran taotaan miekat aurna teriksij a keihäät vesureiksi.
On se van kumma, miten orpo olo on ollut, kun ei ole päässyt kuuntelemaan ohjelmia Radio Deistä, Patmosradiosta tai TV seiskasta. Vaikka näitä vempeleitä eli nettiä voidaan käyttää niin paljoon pahaankin, mutta myös voidaan käyttää hyvään, julistamiseen ja rohkaisuun ja käytetäänkin yhä enemmän. Kiitos siitä Herralle.
Ja toivon, että tämä nettiyhteyteni nyt säilyisi, ja että löytyisi kiinnostavaa kirjoittamista, kannustavaa, rohkaisevaa :idea:
Jatkuu ehkä huomenna, jos Herra suo. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 14.05.2015 01:15

Meju, onnea eläkkeelle pääsystä ja vauhtia ja rauhaa sopivassa suhteessa tulevaisuuteen.
Me ollaan tunnettu nyt noin 10 vuotta, tarkkaa en muista koska linjoille tulin, mutta luultavasti paljon enemmän kuin sen kymmenen vuotta sitten... no kuitenkin, paljon on matkaan mahtunut. On ollut iloja, suruja, ystävien ja läheisten menetyksiä, pelkoa, rauhaa, uusia tuttuja ja onnen pisaroita, kaikenlaisia pieniä ja suuria tunteita, mutta ennenkaikkea kasvamista ja vahvistumista uskossa- meillä kaikilla. On ollut ilo tutustua sinuun ja toivon että et jää täältä koskaan eläkkeelle :mrgreen:

Ja nyt ne seikkailut vasta saavatkin alkaa ;)
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja Tiina » 14.05.2015 09:40

hyv'' helatorstaita eli Pyh'' torstaita, josta sana kuulemma tulee :)
Jatkn myohemmin, jos yyhteys sailyy, vika kuulemma olisi yhdessa valikappaleessa, pitaa saada uusi, nyt toimii silloin kun haluaa :roll: :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja Lasse » 14.05.2015 10:21

Mejulle Onnittelut eläkkeelle pääsystä !

Kuva

Jumalan runsasta Siunausta alkaneeseen uuteen elämän tilanteeseen!
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja meju » 14.05.2015 10:41

Uskotko?
"Helatorstai on vuotuinen kristillinen juhla, jota vietetään neljäntenäkymmenentenä päivänä pääsiäisestä Jeesuksen taivaaseenastumisen muistoksi" ajatelkaa mikä todistus tämäkin päivä vielä on meidänkin maassa niin että vapaapäivänä moni viettää ja ehkä miettii miksi kyseistä päivää vietetään, itsekkin googlasin varmistaakseni että näinkö on että tämän valtavan tapahtuman vuoksi ja mehän tiedämme että ielä suurempaa tulossa niin kuin Jeesus nousi ylös on hän takaisin tuleva samalla tavalla. Tosin kuten Raamattu ilmoittaa löytääkö hän uskoa maanpäältä tulleessaan kuten koko ajan maassammekin romutetaan kouluja myöten opetusta niin ettei kohta nimeä Jeesus saa mainitakkaan.
Eilen juttelin yhden mummon kanssa, hänen lapsenlapsensa ei saa osallistua mihinkään tilaisuuteen missä ristinuskoa esillä pidetään, juttelumme alkoi siitä kun lapsenlapsemme ovat ystäviä ja sanoin että olisi mukava vaikka joku retki tehdä yhdessä, lohduttelin että sama meillä mutta me voimme aina rukoilla ja Jumalalla on omat keinonsa näin uskon. Joku ehkä muistaa mussukkani leirijutun kun hän oli kaverinsa houkutteleman ilmoittautunut johonkin....leirille. Paljastui että se onkin seurakunnan järjestämä niin äitinsä otti tosi hepulit mutta laski kuitenkin pojan lähtemään epäillen että poika tulee varmaan yhden päivän jälkeen pois sillä ei viihdy sellaisissa jutuissa, myös sanoi että lähtö Jumalanpalvelukseen ei saa osallistua hän hakee ajoissa pois, kuinkas kävikään , äiti nukkui pommiin ja seurat pidetty kun meni hakemaan :P Lopputulos että tänä vuonnakin poika haluaa mennä samalle leirille.... Olikohan Sleyn leiri näin muistelen, tässä on se parasta etteivät voi minua syyttää että olen jutun järjestänyt, tai hmmmmm uskon että osassa tärkeässä olen sillä rukouksemme kuullaan , vastauksia ulee tällä tavalla.
Moni ei varmaan vielä ole kokenut tälläistä vastustusta omien lastenlasten kohdalla ettei saa opettaa Jeesuksesta, kuitenkin se on ihan ovella ihan jokaisen perhepiirissä sillä sielunvihollisella on tosi kiire.

Kuva Tälläinen olotila nyt eilisen jälkeen, ettei oikein tiedä mitä tällä haravalla tekisi :lol: Kiitoksia teille kaikille myötäelämisestä tässäkin elämän tilanteessa sillä onhan se kuin sivun kääntäisi elonsa kirjassa kun työelämän taakseen jättää . Oli tosi koskettava päivä, kyyneleet virtasi yhtenään, työkaverikin toisella kassalla itkeä niiskutti yhtenään kun katseemme kohtasi, hän oli sellainen alle 30 vuotias nuori nainen. selitetävä oli asiakkille miksi nyyhkytämme, uskomattomia tilanteita tuli mutta oikeesti koin olevani pidetty ja se tuntui niin hyvälle kun yleensä oloni on "mitä sitä meikäläinen" sain kokea oikean prinssessa päivän. Nuoriso oli tehnyt ison piirroksen kahvioomme johon hauskan kuvan piirtäneet minusta ja siinä oli sydämiä, kukkia, tähtiä sekä tälläinen runon sepustaneet "" On aika sidokset meistä erottaa, kävellä eteenpäin, kohti tulevaa.
Huomispäivän tuulet ne sua kuljettaa kohti päiviä uusia ja taivaanranna auringonvanaa. Kiitos yhteisestä retkestä, jonka saimme kulkea kanssasi! "

aaaah ja meikä taas pillitti lukiessa allekirjoituksia , tämä oli tehty niin rakkaudella näin koin.
Rukoillen että kylvämäni Jumalan Sana alkaisi itää heidän sydämissään <3

Ihana oli Rinekin eilen nähdä työpaikallani ja halirutistaa, häneen olen tutustun vuosikymmeniä juuri tässä työpaikallani, me tulimme uskoon melki samoihin aikoihin niin juttua riitti, ajatelkaa tämäkin kohtaaminen ei ollut sattumaa vaan Jumalan johdatusta, vuosikymmeniä emme paljoa yhteyksissä ollut mutta tämä tuumis on yhdistänyt eli paremminkin entinen majis mutta samaa "puljuahan" tämäkin :lol:
Kyökkipiian kirjoitus havahdutti ajan kulun, todellakin yli kymmenen vuotta sitten kohtasimme Helmen palstoilla, ihmeellisesti meiläkin yhteys säilynyt. halirutiiiistus sinulle <3

Kassin olen pakannut odotellen kyytiä maalle, eli seuraavan kerran kirjoitankin sieltä maalaismaisemista ihmetellen taas kerran miten tänne jouduinkaan. Aivan uskomatonta että en näe hämärästikään miten vietän eläkepäiviäni ja missä,luotan johdatukseen yrittäen muistaa että telttamajan pitäisi olla valmiina siirtoihin mutta myör purkamisvaihekkin on olemassa ..................

Vehnän tuoma ajatus on opettava, pitää muistaa että saan olla terveellä tavalla itsekäskin tehden viimeistään tässä elämäni vaiheessa mitä itse haluan.Työni ei ole mitenkään hyvin arvostettua kaupankassalla olemista vaan, näin olen monesti kuullut mutta työskennellessä siellä joudut "kuolemaan" itsellesi sinun on oltava asiakkaiden mieliksi, työkaverit huomioitava ja etenkin vaihtuvat työnantajat. Siinäpä sitä taiteililemista onkin ollut. tieten kin edelleen otettava kanssamatkaajat huomioon ja muistettava "tee toisille niin kuin toivot itsellesi tekevän" . Kuitenkin opittava uutta tässä elon jaksossa eikä eläkkeelle Herran työstä päästä tässä ajassa, vaikken missään seurakunnan työssä olekkaan niin olemme jokainen hänen lähetäämiään juuri siinä paikassa missä telttamajamme tällä hetkellä on, niin ja siirtoja jokaiselle tulossa kelle enemmän kelle vähemmän...

Nyt lopetan tämän mietiskelyni, jätän tyhjää tilaa sinullekkin :idea:
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 14.05.2015 15:22

Herra tää on kova maa kyntäjän kyntää.
Herra tää on kova maa kylväjän kylvää.
Käteni uupuu, voimani katoaa.
Sadetta kaipaan, virvoittavaa.

Herra sanoo itkien he käyvät,
mutta minä heitä johdatan.
Vesipuroille vien minä heidät,
:,: kun he vaeltavat rukoillen :,:

Herra, tätä tiennyt en päivänä tuona,
kun olin pieni ihminen isäni luona:
jos Sua seuraan, itkeä myöskin saan,
itkeä itkut kipeän maan.

Joka tahtoo elämänsä säästää,
huomaamattaan hän sen kadottaa,
mutta, joka elämänsä antaa,
:,: elämän hän löytää rauhan saa:,:

Sinä tunnet kovan maan tarkasti aivan.
Sinä tulet jakamaan kanssani vaivan.
Pian vainioilla viljasi vaalenee.
Kauttani, Herra, työtäsi tee.

Iloiten te saatte käydä matkaan.
rauhassa nyt teitä saatetaan
Kukkulatkin puhkeavat riemuun
:,: puut jo paukuttavat käsiään:;:

Herra, tää on kova maa kyntäjän kyntää
Herra, tää on kova maa kylväjän kylvää.

Pekka Simojoki, A-M. Kaskinen
rine

ViestiKirjoittaja rine » 14.05.2015 16:01

Kuva
Meju on saatettu eläkkeelle, tunteikkaasti ja muistellen, sain olla mukana halaten,minullakin oli herkkä hetki,
en pystynyt sanomaan mitään. Muistot kantavat ja uskon että moni ihminen kaipaa ja kyselee tuttua kassaa.
Niinkuin siinä juttelimme uusi sukupolvi on astunut työn pariin, sitä on ollut yksikössään vanhin, niinkuin minäkin.
On siinä sulattelua, kun hain passini niin kuva sen todisti, linjaukset ovat alaspäin.
Peiliin kun katsoo näkee itsensä valkoisen valheen kautta ;) miten sitä kuvitteleekaan olevansa nuorempi ja vetreämpi.
Nivelet muistuttavat jäykkyydellä ja kipeydellä.

Hetki sitten kävin äidin luona, pesuissa auttelin, hänellä ollut kipeä olka, hieroja käy kotona viikoittain jopa useamman kerran.
Sanoin että ota särkylääke, tuumasi ettei halua kun on muutakin lääkettä, no eihän se itsestään parane.
En tiedä mistä hänelle lääkekammo tullut, uustisoitu vaaroista, ja hänen kohdallaan ei ole liika käyttöä, jotenkin
minuakin turhauttaa nämä tilanteet.

Tiinan ja mejun koneitten pitää olla kunnossa, ne eivät saa jäädä eläkkeelle ja nyt on aikaa kirjoitella enemmän :lol:

Minullakin työpaikalla ollut aika ajoin keskustelua mistä kukin saa tukea ahdingoissa, useampi on etsijä, kuka etsii totuutta tieteen kautta, toinen huutaa hädässä
uskoen, että on joku joka tämän kaiken takana on, lapsensa menettänyt äiti tuumasi,että hän etsi monista suunnista totuutta,
mutta kristinuskossa on jälleen näkemisen toivo ja hän elää toivossa nähdäkseen lapsensa.
Näistä viriää hyviä keskusteluja, joskin aika on rajallinen mutta siemen jää itämään, iloitsen että Herramme rakkaudessaan puhuttelee ihmisiä,
tavalla ja toisella...vielä on otollinen aika ja pelastuksen päivä..
Siunausta juuri sinun tähän hetkeen

Meillä sadellut pitkin päivää, lehdet koivuissa kasvaneet en ole vieläkään nähnyt västäräkkiä enkä pääskyä....
Olen vapaalla.......
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 14.05.2015 23:35

Nyt ihmettelen tässä, alkaa eräas laulu, mutta minä ihmettelen läppäriäni ja nettiä, miten se vika olisi jossain väliosassa, kun nyt illalla 9 jälkeen huomasin, että tarpeelliset valot palavat modeemissa, eili toimii illalla.... :roll: pitääköhän minun ruveta yökyöpeliksi kirjoittamisen kanssa, kun Annukka on melkein aamuyöstä :mrgreen:
Katsotaan.
Nyt keron vain, että tänään oli kai pyjamapäivä, vaikka en pyjamassa ollutkaan, mutta kun en ulkona käynytkään.Oli aamusta harmaa päivä, ja tuli jopa kunnon saderposauksin, joten ei pelakuita ym. kukkia tarvitsepariin päivään kastella!
olen nyt lukenut kahta uutta kirjaa, siitä Ehtoolehdosta kirjoitan kommentteja myöhemmin. Nyt aloitin sen Tuhat lahjaa, ja suposittelen, jo nyt, mutta sitä pitää lukea hitaasti ja hartaasti tai sitten heti toiseen kertaan.Haasteena tyhjempi täydempi elämä, eikö ole mielenkiintoinen alkukin?
Toinen kirja, isoa tekstä, helppo lukea on melkein lopussa, Roswitha, morsiamen ikävä. Monille teistä siellä Suomessa saattaa olla tuttukin tämä Roswitha, muotimaailmassa liikkunut, toiminut, monenlaista kokenut, ja tullut uskoonkin samoihin aikoihin kuin Viktor Klimenko. Tämä henkilö on Lieksasta kotoisin, siksi nimenä minulle tutu.
Ja tämän kirjan sain erään osto ja myyntiliikkeen edestä Tampereella, johon joku oli tuonut kirjoja otettavaksi!
Kun kuullan uskoontulleista julkkiksista, niin kannatta muistaa heitäkin rukouksin, alkamatta kovasti arvostella siitä tai tästä erilaisuudesta. Julkkismaailma on monelle ollut kovaa, ja me ihmiset, uskovinakin, ollaan niin erilaisia. Kunhan Jeesusperustus on sama, raamatullinen Jeesus.
Minäkin googlasin helatorstaina, kun itse sanaa en ajatellut, mistä tulee. Sitten katsoin helavalkeat, ovat kuulemma pakanallista perua, mutta voi niitä käyttää tavalla tai toisella julistukeenn. kuna pakanallinen osuus jää pois.
ostin minä Suomesta myös sen ns. viisikielisen laulukirjan. Sieltä löytyi myös Pekka Simojoen laulu vanhasta ristinpuusta.....joka alkaa Katsooko hän vielä ikkunastaan....
Risti vain, ei kestä mikään muu........
Vehnälle terkkuja, löytyisikö linkki You Tubeen???????
Hyvää yötä
Jeesus myötä :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Vehnä » 15.05.2015 10:20

Tiina kirjoitti:Vehnälle terkkuja, löytyisikö linkki You Tubeen???????

Toin sen osastoon Laulut ja runot. Sieltä löytyy helposti, toivottavasti.
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Tiina » 15.05.2015 14:37

Vehnälle kiitos. Ja tieotkonemiehelle, joka ainakin selitti, että kun määräytyt valot modemissa päällä on yhteys. Se laatikko kun oli tosinpäin ei mitään valoja näkynyt eikä kukaan ollut ennen tyhmälle selittänyt mitään :oops: Löytyy kyllä kyselemistä tietokonemieheltä :mrgreen:
Sitä minä nyt vain ihmettelen. kun Gogel setä kuulemma sanoo tiedotteissaan, jopa 1980 luvula syntyneistä kuuluisuuksista, syntymäpaikka Jerusalem, Palestiinan valtio!!!!! Nykyinen presidwntti on syntynyt heiän mukaansa Palestiinassa 1939, jolloin kyllä kai kartoisssa alue oli Palestiinan nimellä, joten siinä voisi olla kömmähdys. Mutta ei tuossa toisessa.
Ja hauska juttu Rivlinistä. Hän oli nyt Saksassa käymässä, meni ja tuli El Alin halpalennoilla, turistipaikalla vaimonsa kera, kylläkin eturivissä, mutta söi voileivän, minkä muutkin saivat.
Olipa se vain näpäys liiasta kuluttamisesta tai muusta, niin hyvä tikki kuitenkin.
Suloista perjantaipäivää kaikille :)
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja