tuumis

Huhtikuu

Re: Huhtikuu

ViestiKirjoittaja eva » 22.04.2015 08:32

:D :D Ilon pillereitä eilen nautimme. Tahdon ojentaa nyt teille "pillerin."
Kulkukoira Intiassa oli nälkäinen ja vihainen. Kaikki potkivat sitä pois, kun tämä halusi ruokapalaa. Koira kurkisti sitten peilitemppeliin. Koira hämmästyi vihaisia koiria joka puolella. Se yritti puolustautua ja hyökkäsi. Kaikki vihaiset koirat hyökkäsivät. Koira livahti aukosta ulos.
Toisena päivänä koira sai ruokaa. Oli levännyt ja päätti lähteä katsomaan vihaisia koiria. Joka puolelta tuli vastaan tyytyväisiä, onnellisen näköisiä koiria. :)
Annoin tälle puhujalle Iloprofessorin nimen. Monta ilopisaraa hän jakoi vaikka edellisenä yönä oli saanut soiton veljeltään Kanadasta, että vaimo oli yöllä kuollut.
Ilo / onnellisuus ei ole olosuhteista riippuvainen. Olemme kiinnitetyt TOTISEEN ILOON!
Ps. 100 kehottaa maatakin iloitsemaan.
:P Keskustelimme keväästä ja kaikesta ihanasta, mitä olimme nähneet. Hän sanoi, että näin Jumala houkuttelee meidät mukaan iloon , jonka hän lapsilleen tarjoaa. Huomaammeko taas tänään Jumalan hyvyyden!?
Pohjanmaan joissa oli ennen puusillat ja kevään tulva monesti vei sillan mennessään. Puhuja kertoi, kuinka kokoonnuttiin korjaamaan siltaa koko kylän voimin.
Hän kertoi kehottaneensa muistoseuroissa palamaan muistoissa sillankorjaamiseen.
Oli yhteyttä
- toisiin
-toiselle rannalle
- iankaikkisuuteen
Meitä oli paikalla neljän eri joen rannalta. Muistattehan rämpsyn: OULUN, SIIKA, PYHÄ, KALA, jota LESTI, VETELI, ÄHTÄVÄLTÄ , LAPUALLE. Ei ollut mikään pohjalaisten "kokous" vaan taisi useimmat maakunnat olla edustettuna.
Piha on lakaistu, haketta on tehty ja levitetty.
Tänään HUR ja uinti, joka jatkuu toukokuun puoliväliin. Sitten menen kampaajalle ja illalla on Esterin kirjasta kertova näytelmä "Kuningatar Ester". Menemme raamattupiiriläisten kanssa katsomaan sitä.
:P :P Kevätlintujen laulussa helää koko elämän ihanuus. On sille ken varjossa elää joka kevät ihme uus."
eva

ViestiKirjoittaja Vehnä » 22.04.2015 10:19

Eva kirjoitti edellä kevään kauneudesta, ilosta ja lintujen laulusta. Eilen totesin metsäpolkua kulkiessani, että linnut ovat täällä juuri näinä päivinä ruvenneet kovasti laulamaan. Otin myös valokuvia, jotka mielestäni sopivat tähän yhteyteen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuvat suurenevat klikkaamalla.

Iloa ja siunausta keskiviikkopäiväänne!
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja rine » 22.04.2015 10:54

EVA kirjoitti kuulemaansa kiitos, täytyy ryhdistäytyä sillanrakentajaksi,
sillä se avaa käsittämättömän yhteyden:
- toisiin
-toiselle rannalle
- iankaikkisuuteen

Vehnä laittanut kuvia kevään edistymisestä, meillä ei ole kukkia näkynyt,
täällä ei ole vuokkoja luonnonvaraisina, niin on Herra hyväksi nähnyt.
Meju hyvin aatoksin, tomaatit iltakävelylle hmmmm, mutta emme unohda ja aliarvioi pienten alkujen päivää ;)
Ostin viime kesäksi amppelitomaatin josta sain satoa pienesti mutta tasaisesti. Evalla kasvoivat kurpitsat satoisasti,
joita jakoi anteliaasti naapureille, minulla satoa tuli alkusyksystä riitti omalle porukalle.
Olen töihin lähdössä, aamulla kävin äidin selän pesussa, kuuntelin hyvän sanan laitan teille sen tämän päivän evääksi
se tuo lohtua: Herra käyttää murtunuttakin astiaa,
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=41630
Koe Jumalan valtavaa rakkautta ja huolenpitoa.
Elämän polku ei ole aina helppo tie.
Hän ei vain näe meitä, vaan Hän rakastaa meitä ikuisella rakkaudellaan.

Kuva
rine

ViestiKirjoittaja meju » 23.04.2015 10:41

Johdatustako?
Huomenia sinulle joka johdatettu tänne tuumikseen, voit olla ohikulkumatkalla ja kokea vain sattumaksi tänne tulon. Koit miten vaan niin toivotan sinulle johdatusta taivaallista alkaneelle päivällesi.

Olen täällä maalla edelleen jossa luulis ettei paljon tapahdu näitä ihmeellisiä juttuja :D Toissapäibänä soitti eräs tuttuni ja kertoivat ajavansa tästä mökin ohi käydessään synttäreillä muualla, kysyi voivatko pistäytyä tervehtimässä. Ikinään eivät täällä käyneet joten sekin erikoinen juttu, kuskina oleva mies kertoi että hän lähtee ensi kuulla Pietarin reissulle joka on näitä exodus matkoja. Samassa iski minuun matkakuume ja tajusin että työtkään ei enään silloin esteenä, siinä jutellessa tuumin että tekispä mieli mukaan johon mieheni taas "hyvin joudat lähteä" :lol: Sellainrn uskomaton sidäinrn palo iski vaikken ole vuosiin etenkään Pietarissa käynyt ja tuo lähellä karjalassakin käynti hiipui js koin ettei ole enään juttuni, viisumiakaan en pitkiin aikoihin hankkinut.
Vieraat kun lähti niin soitin heti Anjalle ( hän joka Isralin matkojakin järjestää ) kyselin onko paikkoja tuohon reissuun. Ajatelkaa yksi ainoa naispaikka huonejärjestelyn takia, Anja oli just sillä hetkellä kirjaamassa lähtijät. Koin johdatukseksi tämän, en edes voinut jäädä miettimään onko vara lähteä jne kun piti heti ilmottautua.... Tänne ettäänperille lähetettiin nämä vieraat kertomaan että lähdettävä on.......

Sekava selitys taisi edellinen olla mut olen niin innoissani että oli kerrottava. Emme todellakaan kukaan ole niin piilossa etteikö Jumala näkisi ja lähettäisi erilaisia viestejä sekä viestintuojia
Isän huolenpito on niin käsittämätöntä meille ihmisille.

Tytöntyllerö on ollut nyt pari yötä kanssamme ja vielä huomiseen olemme, sit taas töihin minun lähdettävä. Tyttö oli niin paljon kiukunnut kotonaan että haluaa maalle, isänsä oli tuotava hänet tänne, viihtyy tosi hyvin täällä eikä haluaisi pois lähteä. Varmaan hänelle jää hyvät muistot yhdessä olostamme .
Vesiräntää sadellu tänään, nyt tulee kuulemma lunta huutelee mies keittiöstä. Jospa lähtisin kahveelle aloittaen tämän päivän touhuillut.

"Sinä johdatat ja viet".....oliko tälläinen laulu?
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 23.04.2015 11:07

Kuva

Huhuuu, kurkistelen, eilisen käyntini jälkeen ei kukaan käynyt, kaikki puuhissaan,
olen vapaalla kävin HUR laitteilla kuntoilemassa, kiinnitin ensi kertaa huomioni
laitteiden nimeen ja ajattelin vahvasti Evaa.
Lähden kaupungille on hoidettava passiasiat, ei ole muuta henkilötodistusta,
vielä sillä voi todistaa kuka on. Onneksi Jumala tietää meidät nimeltä, hän kutsuu ja muistaa...
Meillä on havahduttu aamulla lumisateeseen, lumirättejä sataa ja lännessä alkanee myrsy.
Herra siunaa tämä päivämme, ole kanssamme, johdattaen, vahvistaen.
Sakotetaan jos ajaa kesärenkailla sanottiin eilen uutisissa, ja kolareita jo nyt tullut runsaasti
liukkauden takia,herra varjele tiellä liikkuja ja tyynnytä mysky että ihmisten kodit säilyisivät tuholta.
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 23.04.2015 12:02

Päivät kuluvat nopeasti. Kiitos Vehnälle ihanista kevä-luonto kuvista. Evan vauhdikkaista kuvauksista elämän moninaisista kuvioista. Rinen elämässä on huolta työstä ja omaisista. Herraan luottaen kuljemme voittosaatossa, päivän kerrallaan.

Tapasin sunnuntaina Tiinaa ystävänsä luona, oli hän kyllä minunkin ystäväni, hän kuuluu tähän joukkoon, joita Herra lähetti Israelin kibutseihin työhön 60-80 luvulla. Rattoisaa oli jutella kuulumisia ja tietenkin yhdessä rukoilla.

En ole jaksanut kirjoittaa aikaisemmin kun on surua, pojan perheen odottama vauva lakkasi liikkumassa kohdussa, sairaalassa todettiin että ei ollut enää elämää. Nämä päivät olemme perheenä hoitaneet pojan lapsia ja rukoilleet että vauva saataisiin ulos. Kolmen päivän tuskainen tie siinä kuljettiin. Tiedätte kuinka syvän jäljen se jättää.

Pojan pienet lapset ottivat tiedon vastaan, odotettu lapsi muuttuikin enkeliksi näin he minulle kertoivat. Elämässä tapahtuu odottamattomia asioita. Iloiten olen seurannut kuinka vanhempi veli on auttanut nuorempaa, näinä päivinä. Sanoikin että voin rauhassa kuolla kun te pidätte huolta toisistanne. Jokaisessa surun pilvessä on kultainen reunus.
amanda

ViestiKirjoittaja rine » 23.04.2015 15:38

Amanda sinua ja poikasi perhettä muistan rukouksin

Kaikki menneet murheelliset päivät,
itkut, jotka itkemättä jäivät,
suru, jota lievitä ei kukaan,
kipu, joka aina tulee mukaan.
Tuska, joka yhä tulee kohti,
murhe, joka epätoivoon johti,
kyynel yksikään ei turhaan juokse,
kaikki, kaikki kootaan Isän luokse!

Kerran vielä merkityksen saavat
kaikki itkut, kaikki lyödyt haavat!
Aika kutoo suurta salaisuutta:
kivun kautta Jumala luo uutta.
Mikään vaihe ei voi mennä hukkaan,
kyyneleetkin puhkeavat kukkaan.
Vaikkei silmä vielä nähdä saata:
tuskakin on toivon kasvumaata.

Vaikka pimeys on yllä päämme,
vaikka vielä varjon maahan jäämme,
yössä liekki lempeästi loistaa,
padot murtaa, kaikki lukot poistaa.
Hiljaa lähtee sydämeltä taakka.
Itkut itkeä saa loppuun saakka.
Sisään tulvii uusi kirkas vesi,
vihdoinkin on vapaa sydämesi!

Säv. Petri Laaksonen san. Anna-Mari Kaskinen

https://www.youtube.com/watch?v=gauQ5s49o14
rine

ViestiKirjoittaja Vehnä » 23.04.2015 19:30

Taivaallisen Isän lohduttavaa hoitoa Amandalle ja hänen poikansa perheelle suuressa surussa

Kuva
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja rine » 24.04.2015 21:33

Rauhan tervehdys teille jokaiselle, ei ole tullut eilisen jälkeen kirjoituksia,
on hyvä ottaa levosta käsin.
Eilen olimme mejun kanssa yhtä aikaa koneella, luin kirjoituksesi ja ihmeellisessä johdatuksessa olet ollutkin.
Jumalan aikataulu on tarkka, yksi naispaikka jäljellä ja sinulle varattu.
Mielenkiintoista mitä siellä onkaan varattuna?
Minun mummotettava ei ole aikoihin käynyt, oli äitinsä kanssa matkoilla ja sen jälkeen tullut sairaaksi,
viime viikonloppuna olisi isänsä kanssa käynyt mutta olin töissä.
Kävin tänään kutsuttuna tutkimuksessa ja toimittelin samalla kauppa asioita äidille.
Haravoin pihaa, siinä välissä satoi ja ukkonenkin jyrähti.
Kuuntelin tv7 ja luin Uusi tie lehden, nyt ilta käsillä, johan tuo väsyttääkin.
lieneekö Tiina jo kotimatkalla?
Sinua siunata tahdon, Herra sun kuormasi kantaa, sinua siunata tahdon!
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja eva » 25.04.2015 08:38

Oi, pieni enkeli, joka muutit jo kohdusta Taivaan kotiin! Kosketit monia, minuakin. "Päivänsini elää vain päivän ja tammi tuhat vuotta ja kuitenkin yhtä arvokkaita ovat."
"Ota hänet vastaan suuri Pyhä Jumala, kaipaavia lohduta!" Kävelin juuri hautausmaalla, missä pienien hautoja. Riipaisevaa, oli ajatella, surun paljoutta siinä.
:) Yhteys meillä Tuumiksen, Taivaan ja Hur-laitteiden kautta! MAINIOTA! Hyvä Rine!
Mejullakin matka tiedossa ja jo on johdatuksen makua. Hyvää matkaa!!
Tiinalle soitin ja hän teatterin jälkeen kahvilla. Nyt ei matka ehtinyt tänne asti. Sanoi, että oli tavannut JKL-ystävänsä ja minut keväällä. :o
"Älä käy alituiseen ystäväsi luona, että ei hän kyllästy." :o ???????????? Niiiiin mielelläni olisin tavannut!!!!
Katsoimme "Kätketty kuningatar" näytelmän. Vaikka kertoikin Esterin kirjasta kauan sitten TAPAHTUMA-AIKA oli NYT." Ihminen hallitsee ja halveksii, vihaa ja pelkää, toivoo ja rakastaa, tuhoaa, suojelee ja puolustaa. Hän etsii yhteyttä tai etäisyyttä toisiin ihmisiin, kansoihin ja Jumalaan." Näin Mika Lahtinen kirjoittaa. On hän mainio: kirjoittaa, ohjaa, lavastaa, pukee, näyttelee, keittää kahvit ja tarjoilee, toimii kaikessa. Kaikki näyttelijät vapaaehtoisia, useimmat draamalinjalta.
www,torstaiteatteri.fi

Raamattupiirissä pidimme kevätjuhlat. Kyllä iloitsen, kun kaikki rukoilevat ja puhuvat ja se on muuttunut niin syvälliseksi. Kiitos Herralle!! Tein oikein lohikuppeja ja aurinkokakun ja" meillä kaikilla oli niin mukavaa."
:P Ystäväni kävi meillä ja minä näytin matkavaatteitani. Hän sanoi: Ei, tuon jätät kotiin, ei anna olla, ei tuota. Onneksi se minun tekemäni uusi jakku kelpasi: joo, tuon panet. Pitää olla väriä. ( mummolla) No, sitten huivit. Kaikki liian pieniä ja mauttomia. Sitten matkattiin hakemaan häneltä huiveja. Nyt on style matkaaja. ;)

Olen kirjoittanut Gerdalle Hollantiin tulostani. Hän oli opiskelemassa täällä yli kymmenen vuotta sitten ja meillä viikonloppuisin. Ristimme hänet Kerttuliksi, kun emme osanneet oikein lausua hänen nimeään ja hän piti kovasti uudesta nimestään ja nytkin sillä kirjoittaa. Tapaamme, jHs.
Kirjoitin myös kämppäkaverilleni Israelin armeijan vapaaehtoistyössä. Ilo tavat myös häntä. Minnekähän emäntämme meitä vie, ainakin kukkia katsomaan.
Nyt lähdemme mökille, kun nuoriskin lähtee. Lupasivat panna laiturin, verkot veteen ja haravoida.

Jos ehdin moikkaan vielä ennen matkaa.
On oikein aamujan aamu, mittari nollassa ja linnut "pienimmätkin ylistää Jumalaa." :D :D
Olkaa siunatut!!!
eva

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja