tuumis

Huhtikuu

Re: Huhtikuu

ViestiKirjoittaja rine » 17.04.2015 20:47

Evalle linkki, oletkin varmaan sellaisen löytänyt.
https://fi.search.yahoo.com/search?p=he ... ype=668083
http://birgitmummu.vikki.fi/Runous/Vapp ... runoja.htm

TÄYTÄ MALJANI

Taivas, maljani täytä, Hengelläs virvoita.
Kättäsi, Isäni, käytä, siteeni kirvoita.
Helluntaikastetta vuotan.
Jeesus, sanaasi luotan.

Kuitenkin jalkojes juureen tyhjän maljani tuon.
Luottaen armoosi suureen sanasi virroista juon.
Tyhjät kädet minulla vain, sinulta armosi kihlat sait.

Tänään jo korven tiellä tapailen kiitosvirttä.
Puutteitani en kiellä, henkeni huurretta, kirttä.
Lämmössä armosi auringon tiedän, kevät tulossa on.

Pitkospuilla erämaan Jumalan lapsena kuljen.
Joskus taivasta kokea saan.
Uupuvan uskoni suljen, Isäni, käteesi turvalliseen.
Taivasta kohden matkaa teen.

Meju kirjoita vaan pitkiä kirjeitä, :P jaksan lukea kaikki,
luen täällä jokaisen teidän kirjoituksen, te merkitsette paljon minulle.
Aamulla kävin puoli viiden aikaan koiran kanssa jo ulkona, tintit lauloivat
vaikka oli pimeää, peipposet ovat ilmestyneet suurina parvina. menin takaisin nukkumaan oli vapaata,
virkeänä sitten heräsin ja siivosin huushollin, ihan matot tamppasin, tuli puhdasta.
Viikonloppu menee työn merkeissä, muistetaan äänestää kristittyjen Jeesukseen uskovien ehdokkaiden puolesta.
Harmi Kun Tiinan käsi palanut mutta on hoidossa, hienoa että puhelimitse olette amandan kanssa saaneet ajatuksia vaihtaa.
Kiitos terveisistä
Herra siunatkoon teistä jokaista
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja amanda » 17.04.2015 21:58

Sain Tiinan puh. kiinni. Kaikki oli hyvin, ystävänsä kanssa tekee vielailuja, minäkin mahdollisesti näen häntä viikonloppuna. Paljon kaikille terveisiä.

Olin tänään lääkärini puheilla, nilkkani on kipeytynyt, pyysin siihen korttisoni pistoksen ja sain. Nyt se on kipeä, astuminen kivuliasta. Herra auta että saisin vielä kävellä.
Minä elän nyt sitä vanhuutta, se tuo mukanaan raihnaisuutta, Mutta ei ole muuta kuin usko että Jeesus on kanssani joka hetki. riisutaan.... riisutaan. Kun Hannaa kävin katsomassa näin riisutun ihmisen, sitten korjataan taivaan kotiin.
Siunausta työssä kävijöille ja vapaalla oleville, kirjoitelkaa kun on meitä jotka kaipaamme teidän virkistäviä ajatuksianne.
amanda

ViestiKirjoittaja eva » 18.04.2015 07:14

Anteeksi Meju! Olen todella pahoillani, kun komensin sinua. Ethän loukkaantunut? Tämähän on Tuumausta, eikä komentelua. Minulla niin helposti se " komentamisen armolahja" nostaa päätään. Mietin, missähän yhteydessä se "järjen päätelmien" poispano on? Siinähän vastustettiin Jumalan tuntemista ja siitähän tässä ei ollut kysymys vaan aivan muusta. Mejuhan kannustaa meitä kirjoittamaan. Olet tosi mainio sinulla on oikea "rohkaisemisen armolahja". Minäkin uskallan kirjoittaa tai oikeammin päivittää. ;)
:P Annukka siellä ollut jo ani varhain, ahkerana Raamatun lauseensa kera. Lukekapa! On rohkaiseva.
Järjen päätelmä R-lauseen hain vanhan puhelimen R-haulla. Nyt, kun uuteen yritimme sitä, se on tullut maksulliseksi.

:P Kiitos Rine runovinkeistä. Sinä ehdit ja jaksat kaiken touhusi keskellä vielä toisiakin auttaa. Luinkin jo monta ja melkein valitsin. Kyllä kevätrunot ovat ihania. niissä ilo pulppuilee!

:P Vaikka ruumiini ja sieluni nääntyy, Jumala on kallioni, minun osani iankaikkisesti. Ps.73:26 Sopii meille kaikille. Ettekä ole tätä edes unohtaneet.
Vähän eteenpäin on : Mutta minun onneni on olla Jumalaa lähellä. Jumalan läsnäolo on kyllä parasta ja hoitavaa. Onhan Hän aina läsnä, mutta taitaa minun omat esteet olla haittana kokonaan antautumiselle.

Eilen ystäväni tytär oli monta tuntia ja söimme yhdessä mieheni eilen keittämää liha-lihakeittoa. Se on keittäjän lempiruokaa ja saa itse sen keittää. Ihana, kun nuori on niin avoin ja kyselevä. Otti lukemisekseen kaksi kirjaa. Toista en muista, toinen oli " Minä ja minun suuri suuni."
Tänään nuoriso tulee. Sanoivat: kun herätään tullaan. Eli tarkoittaa, että ruokaa tulee olla riittävästi. Tekevät monenlaista To, kun itse olin ompelemassa, oli vävy kiristänyt kuntopyörän hihnan. ( On sillä ajettu ) ja autotalliin tekivät uudistuksia. Koukut auton renkaille.

Sarah Young:" Terveydeksi on iloinen sydän. Sinulla on syytä iloita, koska MINÄ OLEN VOITTANUT MAAILMAN.
Täytä siis mielesi kiitollisilla ajatuksilla, kunnes ilo pursuaa sydämestäsi.
Anna minun täyttää sinut omalla valollani ja elämälläni, sillä minä olen luonut sinut olemaan täynnä taivaallista tyytyväisyyttä.
Kun nämä jumalalliset ravintoaineet imeytyvät olemuksesi syvyyksiin, ne vahvistavat sinua ja lisäävät terveyttäsi.
OLE ILOISELLA MIELELLÄ!"
Jesss! :D :P Ihanaa päivää teille jokaiselle matkakumppanille ja yhteinen rukous nouskoon vaali-iltanakin!
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 18.04.2015 18:24

Moi vaan. Onniatuttiin pääsemään sisälle ystävien koneella. Juu, hengissä ainakin ollaan, ja luskelen välillä kirjaa Laps Suomen älä....jne. Eise kyllä meikäläisestä kerro.Vähän pökerryksissä koko ajan, mutta yritys hyvä Hesassa yritänkäydä alkuviikosta, sitten yksi sukulaisjuttu, ja Armi Ratia elpkuva hänen kanssaan.Kylmää on pitänyt, on käyty FidaSSA ostamassa lisää vaatetta.......Päivä kerrallaan. En tiedä tuleeko tekstiä myöhemmin, paitsi ehkä jonkun muun välityksellä
Isän käsiin, kaikki ystävät!
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 19.04.2015 11:39

Uutisia

1. Kor. 9:16 Sillä siitä, että julistan evankeliumia, ei minulla ole kerskaamista; minun täytyy se tehdä. Voi minua, ellen evankeliumia julista!

Mitä uutisia kuuntelet entä julistat? Äsken koin Jumalan puhetta sisimmässäni ja sen nyt tuumailen tänne. Olin aamukahveella ja alkoi olohuoneen telkkarista kuulua hengellistä laulua ja kohta kuulinkin että Jumalan palvelus alkaa. Mieheni salamana meni kääntämään kanavaa ja sanoi " nyt alkaa uutiset", tosi asiassa ei millään kanavalla uutisia alkanut ja hän sammutti telkkarin. Nykyisin en enään vedä niin kovasti "hernettä nenään" tälläisistä jutuista kuin aikasemmin sillävoin katsoa netistä hengelliset ohjelmat ja kun paljon yksin olen niin olen kanavan valitsijana :idea: Kuitenkaan en voinut olla mainitsematta että parhaat uutisethan oli just menossa sillä Jumalan Sana on tärkein uutinen tänäänkin ja etenkin tänään......Näin ristiriitaisesessa tilanteessa elän mutta voi minua jos en uutisia julista :idea:
Mietin sitä misi nykyisin ihmiset ei kestä edes tälläistä hartautta taustallakaan vaan klik ja telkkari kiinni.

Muutto maalle alkanut, kassi pakattuna odottaa lähtöä joka tapahtuu tämän kirjoituksen jälkeen. Täällä sataa lumiräntää eli maa on valkoisenaan taas kerran. Toppahousut oli etsittävä vaikka ne kerran jo pesin kesäsijoilleen. Tiinakin saa kokea tätä suomen vaihtelevaa ilmaa ja sittenpä saa nauttia ihanasta Israelin lämmöstä. Kiitos kaikille jotka kertoneet missä Tiinamme liikkuu ja onpa hän itsekkin päässyt kirjoittamaan. Todella tärkeitä nämä viestit, näin saamme olla mukana reissussa.

Evan komentelua en edes huomannut :lol: Oikeesti en tuollaisista jutuista suutu vaikka vähän komentelisittekin. Ollaan vapaita sanomaan mielipiteemme sillä eihän millään kaikki voida olla samaa mieltä asioista . Ystäväni jonka kanssa Juhannusjuhlissa käyn niin hänen kanssaan olla tosi paljon asioista erimieltä, kuitenkin kumpikin sanoo oman mielipiteensä tietäen että ei ystävyys siihen katkea.
Ensi juhannuksen olisi taas tarkoitus startata Keuruulle, ainakin mies lupasi viedä ja hakea asuntovaunuineen. Toivottavasti vaunu kasassa pysyy sillä se alkaa vetää viimeisiä. http://www.isokirja.fi/suurtapahtumat/j ... onferenssi, laitanpa tämän linkin, jossain näin jo ohjelman mutta tästä sitä ei löytynyt.

Kuva

Muista kirjoittaa tännekkin ja kertoa uutisia.... :D
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 19.04.2015 12:32

Äänestetty on ennakkoon :)

Meju, tuli mieleen tuosta kirjoituksestasi, että jos uskon asia olisi miehellesi yhdentekevä, hän ei sammuttaisi telkkaria vaan antaisi Jumalanpalvelusten pyöriä taustalla. Vastustusta löytyy vain siellä, missä usko liikuttaa ja missä sille ajatukselle uhrataan aikaa. Vastustusta kerääntyy sinne missä elää pelko/ ahdistus totuudesta tai sen kieltämisestä ja asiat halutaan pois silmistä ja mielestä siksi. Jos Jumala olisi tällaisille ihmisille yhdentekevä, he eivät vaivautuisi reagoimaan Jumalaan millään tasolla.
Oli varmaan vähän huonosti selitetty, mutta tällainen tuli heti mieleen kun luin tekstisi.

Siunausta koko Tuumiksen väelle perheineen!
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja pappa » 19.04.2015 22:19

meju kirjoitti:Kuva
Huomenta parhaat ystäväni, täällä nettimaailmassa olette te tuumislaiset :lol: Tosin olen tainut olla ihan yksin ainakin eilisen päivän mutta tiedän tulette te kun kerkiitte eli milloin tahansa voi tulla .

Onkohan tuo kahvillekutsu?

Tuo puhelin tuntuu olevan varsin hiljainen, kun työasiat eivät ole häiritsemässä. Ja usein taitaa tuo kännykin olla hukkateillä, ...ihan luvan kanssa, mutta kuitenkin ilahduttais, jos joku muukin soittais kuin Apulehti tms.
Vehnä? tais aiemmin mainita keväisistä kukkasista. Kävelin metsiä, en löytänyt yhtään sinivuokkoa. Valkovuokkoja oli kovin nuutuneen näköisinä räntäsateen jäljiltä.
pappa

ViestiKirjoittaja rine » 20.04.2015 21:04

Avaruus imaisi kirjoitukseni, pitäisi heti lähettää kun lähtee seikkailemaan,
unohtaa missä onkaan :cry:
työn merkeissä mennään, kiitos kirjoituksistanne,
en nyt voi kirjoittaa tämän enempää, siunausta elämäänne!
rine

ViestiKirjoittaja meju » 21.04.2015 11:42

Taimi
Ps. 80:16 "taimi jonka kasvatit itseäsi varten"

"Mä taimi olen sun tarhassas" .....Tervehdys kaikille Jumalan taimille jotka olette istutetut ympäri maailmaa ♡
Täällä maalla ollaan ihmettelemässä mitä vielä saankaan kokea. Teen nyt niitä juttuja joita en ikinään kuvitellut tekeväni eli näitä maalaisten hommia. Nyt on ikkunan äärellä 7 purkkia joissa tomatintaimet kukoistaa , tosin takuuseen en mene saanko ne penkkiin asti elävinä. Naapuri jonka kanssa lenkkeilen kutsui hakemaan taimet jotka oli minulle istuttanut, en tiedä mistä saanut päähänsä moisen :P Enhän voinut kieltäytyä ja niinpä nyt googleteltu mitä teen näille, ulkoilemaankin pitää viedä ennen ulos istuttamista yms. Otankohan ne lenkille mukaan hmmmmm :lol: Tämä ystäväni jonka kanssa lenkkeilemme joka päivä yrittää tosissaan istuttaa minua näihin maisemiin ja niin innokas opastamaan näissä maatöissä. Sukkia kuulemma rupeamme syksyllä neulomaan hän opastaa. Saas nähdä milloin tänne kirjoitan sukkien neulomisesta sillä sitä hommaa en ole tehnyt vuosikymmeniin.
Eilen juttelimme johdatuksesta hänen kanssaan lenkillä, huomaan että yhä enemmän pystyy juttelemaan syvällisempiä juttuja. Kerroin kuinka Heninkin kanssa oli vuosikymmeniä ettemme missään tekemisissä ja kuinka auton oikkuilu heidän tien haarassa sa syntymään yhteyden joka kestänyt tiiviinä sen jälkeen, olen varmaan kertonut täälläkin tuon jutun. Tämä lenkkikaverini sanoi että hän on niin yksin täällä eikä ole ystäviä ja hän kokee johdatuksena että olemme saaneet yhteyden. Kiitos jos muistatte rukouksin tätä ystävääni ja hänen miestään joka toipumassa sydänleikkauksesta.

Kyökkipiika toikin aatoksen joka varmaan totta, puhuttelussa olevan ei ole helppo kuulla etenkään sellaista sanomaa joka käy kohti. Tästä tuli mieleen kuinka puhuttelin tätä 10 vuotiasta mummotettavaani, hyvällä neuvoin kuinka tärkeää ottaa huomioon kaikki kaverit, hän laittoi sormet korviinsa ja lähti pois päin kävrlemään sanoen "en halua kuunella". Hyväkin opetus voidaan torjua laittaen kuulo pois......., valintoja teemme jo pienestä pitäen.

Pappakin käynyt kahveella :) Täällä tuumiksessahan meillä usein tuolla kahvilan puolella herkkuja tarjolla. Hyvälle tuntuu heittäytyä välillä mielikuvitusmaailmaan kuten lapsenakin sillä mitkäs sen paremmat kuin virtuaalliset herkut . Voimme laulaa "nyt vanhakin nuortuu kuin lapsi leikkimään".

Vehnä on tuonut runo osiolle uuden runon ja kuvan ☆

Voi ei, tuo avaruus on tosi magneettinen kuten Rine mainitsi että taas imaisi kirjoituksen. Ollaan varuillamme ainakin niin että ei lannistuta jos näin käy vaan laitetaan edes viesti näin kävi, kuten Rinekin teki bravooooooooo.

Jospa tässä lähtisi katsomaan ............taimia...... :idea:
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja pappa » 21.04.2015 21:10

meju kirjoitti:Taimi

Jospa tässä lähtisi katsomaan ............taimia...... :idea:

Mitenkäs se Taimi jakselee? Laita hyvä sisko ainakin myssy Taimille päähän, jos viet ulos.

Mun kaveri Toimi voi hyvin. Hyppäs taas valtion leipiin neljäks vuodeks.
En tiä, onks reilua, mutta samalta pikkupaikkakunnalta kolme edustajaa Arkadianmäelle ja naapurista lisää. Luulis Sastamalan seutulaisten olevan nyt etuoikeutettuja ja tyytyväisiä.
pappa

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja