tuumis

Huhtikuu

Huhtikuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.04.2015 05:07

Tervetuloa uudelle kuukaudelle kirjoittelemaan. Heräsin aikasin ja ajattelin käväistä tuumiksenkin ovet aukaisemassa samalla jos sattuisi aamuvirkku kirjoittajia olemaan.
Muistakaa tänään on se aprillipäivä :o
Nyt yritän jatkaa unosia...
meju
Ylläpitäjä

Re: Huhtikuu

ViestiKirjoittaja rine » 01.04.2015 10:09

Hyvä kun mejulla ovat asiat tärkeysjärjestyksessä, ensin majis uudelle kuukaudelle ja sitten
unten jatkaminen. :lol:
Olen lukenut Kuningaskunnan paluu kirjaa: Jyrki ja Mia Valkeakari
voin yhtyä katsojan palautteeseen: Vanhan testamentin tapahtumat tuntuivat palapelin palasilta,
jotka olivat hajallaan siellä täällä, kirjassa niistä on tehty ymmärrettävä kokonaisuus,
joka antaa merkityksen menneeseen, nykyisyyteen ja aina tulevaisuuteen saakka.
Tätä voisi joskus tuumailla yhdessä.
Tälle päivälle ihan pieni suunnitelma polkaista ostoskeskukseen ja leipomoon.
Erilaista on kaksistaan olla, kun vanhempi tytärkin on tampereella nuoremman
muutossa ja vierailulla.
Siunausta elämäänne.
Kuva
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 01.04.2015 12:49

Vähän samanlaisissa tunnelmissa kuin Rine, mutta Jeremian kirjan kohdalla, jota aloin lukea. Se tuntuu tosi palapelilta, hyppii kuin ees sun taas. Kuulin Mailis Janatuisen sanovan, etta kun sen lukee aikajärjestyksessä, se on kuin paras jännäri.!
Niinpä haluaisikin ostaa hänen kirjansa Jeremiasta, jota hän sanoo itkuiitaksi. Jolle lohdutusta antoi ehkä vain se, että Jumala oli hänet tuohon osaansa pannut jo ennen hänen symtymäänsä.
Siellä Jumala lupaa jossakin kohtaa hänet pelastaa. Pelasti tapetuksi tulemiseslta, mutta Egyptiin joutui ja siellä kyllä aikanaan kuoli.
Ja löytyyhän Jeremialta iki ihana lupaus uudesta liitosta!
Päivä on sateinen, sumuinen. harmaa. Otetaan lokoisasti kun juuri muuta ei voi. Luetaan jotain, kuunnellaan jotain, katsellaan jotain. Ai niin, ajattelin kokeilla löytyykö You tubesta JOhannes tai Matteuspassiota, patkia ainakin. Tulisko huomisiltana yle Areenasta????
HYvää hiljaisen viikon jatkoa itsekullekin!
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 02.04.2015 12:32

Uskallatko tunnustaa?

Huomenta Jeesuksen seuraajat, olettehen te heitä ainakin kirjoituksenne niin paljastavat? Miettinyt olen kiirastorstain tapahtumia ja jostain syystä usein säätilakin on tälläinen harmaan alakuloisen näköistä. Markus 14 luvussa kerrotaan kiirastorstain tapahtumista jota selailinkin muistuttaen itselleni tästä pääsäisen tapahtumista kuinka jokainen opetuslapsi joutui miettimään onko hän kavaltaja " en kai minä ". Mietin kuinka maailmanhenki saa uskovatkin valtaansa ja unohtamaan tärkeimmän sanoman, kuinka moni meistä on kertonut uskomattomille ystävilleen pääsiäisen vieton tarkoitusta. Helppo on yhtyä " munarikasta pääsiäistä" hokemaan jota kuuluu kaikkialla. Voirko sanoa Jeesuksen siunaamaa pääsiäisen aikaa....

Kyökkipiian kirjoitus kosketti kuinka hän tunnusti naapurilleen olevansa uskovainen, Koen että tästä vielä kehkeytyy suuri siunaus tälle naapurillekkin. Tänään sattumoisin luin tämän kirjoituksen ja tuli tuo edellä mainittu piikasen juttu mieleeni,
http://sermons.worldchallenge.org/fi/node/15586
Kuvittele, että olet nuori nainen, kihloissa ja menet kirkkoon tulevan miehesi kanssa. Sinä tartut hänen käteensä ja kuulutat kaikille: "Me olemme menossa naimisiin. Minä rakastan häntä. Hän on aivan ihmeellinen!" Ulos tultuanne sinä sulkisit suusi etkä puhua pukahtaisi sanaakaan! Mitä hänen tulisi ajatella siitä?
En haluaisi morsianta, joka julistaa ominaisuuksiani, sanoo rakastavansa minua julkisuudessa, kertoo, kuinka ihmeellinen olen, sitten myöhemmin muuttuu kylmäksi ja välttelee ajan viettämistä kanssani. Sellainen ei ole todellista kiintymystä!
Rakas lukija, jos et vietä laatuaikaa Jeesuksen kanssa joka päivä, jos et vietä aikaa rukouksessa hänen kanssaan tai tutki hänen sanaansa, et rakasta häntä ja särjet hänen sydämensä!

Kannattaa lukea koko luku.

Kaupungin asunnossa oleskelen odottaen töihin lähtöä, aikaa taas tuumailla miettien määränpäätäni. Monenlaisia etappia elossamme onkin mutta määränpääksi koen kotia jonka Jeesus on mennyt valmistamaan lupaustensa mukaan. Jos ei olisi pääsiäistä ollut tuskineen niin meitä ei odottaisi ikuisuus iloineen. Tuskin ihmismieli ymmärtää koskaan tätä valtavaa sanomaa jota näinäkin päivinä onneksi vielä.....jopa televisiossa kuullaan myös hekin jotka ei haluaisi..
Facessa on toinen lapsieni ukki ja hän kirjoittaa tosi uskonvastaisesti, tänäänkin pahoitin mieleni mutta hillitsin itseni etten vastannut mitään. Voisitteko ottaa hänet rukousrinkiin . Valtava taistelu on lastenlastenkin elämässä kun tälläistä vastahenkisyyttä on.

Jokaisella meillä omat taistelumme, yksikään meistä ei helpolla pääse. Ollaan rohkeita eikä tukita suitamme silloin kun tulee luonollinen tilanne kertoa kenen omia olemme. Tiedän että on aikoja jolloin ihmiset eivät ota vastaan sanomaa. Huomaan tämän maalla olevan lenkkiystäväni kanssa ettei hän kommentoi millään tavalla hengellisiin juttuihin. Kyllä kylvä'n joka kerta jotain sillä mistä muusta puhuisinkaan :lol: Ihmeellisesti hän haluaa lenkille usein kanssani kaikesta huolimatta tai juuri siksi....
Joogasta tuli jännä keskustelu kun aikasemmin sanoin että en mene kyseiseen harrastukseen koska sen juuret johtaa muualle kuin rentoutumiseen. Hän varmaan miettinyt asiaa ja taas viimeksi kertoi että jooga tekee hyvää...., kerroin että minä en koe sitä omaksi jutuksi ja siirryin muuta juttelemaan. Kiistelemään ei kannata ruveta .http://www.kotipetripaavola.com/jooga.html
Pidetään se minkä koemme okeaksi !

Rine mainitsi lukevansa tätä kirjaa
Kuva
http://kauppa.tv7.fi/WebRoot/GPL/Shops/ ... luu_ml.jpg
Minäkin voisin lukea tämän joskus, silleen pitkällä lainaus ajalla jos lainaat. Tällä hetkellä taas lukemattomia lukemattomia kirjoja, harmittaa kun ei vaan lukuintoa. Uskon että sekin aika koittaa.

Lähtikö Eva reissuun kun täällä ei kerkii piipahtaa vai oliko niitä juhlia nyt. Eva on niin nopsa liikkeissään ettei perässä pysy. Olisi kiva kuulla Riitusta, Tuikesta, ja myös sinusta joka et ole edes kirjautunut. Teeppäs ylläri ja ota esimerkkiä Papasta joka reippaasti tuli joukkoomme. Mitenkähän teitä saisi innostumaan ja houkuteltua *miettii* , en edes keksi lahjontaa mitään :P

Jospa nyt lopettaisin muistuttaen olkaa ROHKEITA !
Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Vehnä » 02.04.2015 15:10

Matteus-passiosta haluan kertoa seuraavaa.

Matteus-passio lähetetään tänään Radio ylen ykkösellä kello 19.03 - 22.
Kuunneltavissa Areenalla (radiossa) lähetyksen jälkeen.

Teemalta tulee televisiolähetys Matteus-passiosta pe 3.4.2015 klo 16.15 - 19.00.
Tämän nettikatseluaika alkaa heti, pe 3.4. klo 16.15 Areenalla.

You tubessa on noin kolme tuntia kestävä esitys:
https://www.youtube.com/watch?v=P21qlB0K-Bs
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja meju » 03.04.2015 14:29

Kuva
https://www.youtube.com/watch?v=Pqf2eC95YKU&sns=fb
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=43087

Pitkä on tämä perjantai kaikin puolin. Ajatukseni on tapahtumassa minkä vuoksi tätä päivää sanotaan pitkäksi..... Tuomani kuva puhutteli samoin linkki jossa laulu kuvaa pääsiäisen tapahtumista. Katsoin äsken TV 7 stä tuon Israelin vuoret ohjelman.

Hiljaista on kylätiellä, kurkkaan välillä ulos tätä kirjoitellessa, lumiräntää sataa sakeasti ja on todella synkkä keli. Ajattelin lähteä kävellen kaupungille iltapäivällä mutta nyt en tiedä lähdenkö minnekkään kun tuo räntäkeli sotki suunitelmat.
Ristin tie –näytelmä esitetään pitkäperjantaina 3.4. klo 17 Joensuun torilla. Näytelmä on koko perheelle suunnattu yhteisöllinen pääsiäistapahtuma.
Toinen tapahtuma minne meinasin mennä on seurakunnassamme vierailevia tulimummoja kuuntelemaan. http://www.tulimummot.net/index.php/16- ... tulimummot Nähtäväksi jää meenkö kumpaankaan tapahtumaan mutta aikeet ainakin hyvät :)

Enpä tässä muuta keksi tarinaa, jään odottamaan kuulumisianne.
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 03.04.2015 20:14

Minulla ollut vaikeuksia päästä koneelle, ja kerran posti lähti taas avaruuteen.
Olen katsonut Jeesuksen kärsimysnäytelmää tvstä, vielä katsomani ohjelma ei ole arkistossa,
se oli koskettava lauluineen, samoin laitan toisen ohjelman kuunneltavaksi se onnistuu nyt heti.
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=3334

Läpi kyynelten katselen sua, Jeesus Herrani Golgatalla!
Sinne hiljaa nyt käyn, pelko pois häviää äänet maailman kauaksi jää.

Eivät naulat sua lyöneet ristille
eivät pilkkahuudot vahingoittaneet.
Sinut ristinpuuhun löivät syntini
ja kun kärsit näit jo minut, velkani.

Sinut siellä nään Jeesukseni kuinka suuri on rakkautesi!
Katson haavojasi ja kipujasi, hankit vapauden synneistäni!

Allaolevassa linkissä on haastateltu miestä jolle siru on asennettu,
kertoo miksi on sen halunnut. Ohjelma on hyvä muutenkin, kuinka ihmiset tarkkailevat syömisiään,
niinkuin ohjelmassa todetaan, siitä on tullut uskonto.
http://areena.kokeile.yle.fi/1-2466706
Päiväkotilapsille oli annettu kokeiluun aktiivisuusrannekkeita, uutisoitiin tällä viikolla,
voi näitä aikoja mitä eletään, ihmisiä aletaan ohjata väen väellä ulkoapäin.
Laitan viestin tulemaan ettei katoa ja toivon teille siunattua pääsiäisen aikaa,
Totisesti Jeesus on ylösnoussut ja Hän elää!
rine

ViestiKirjoittaja marja84 » 04.04.2015 07:37

Tänään, lauantaina 4.4 en ole nukkunut yhtään klo 04:25 jälkeen,koska jäin oottamaan tytön syömään heräämistä ja kun se oli tapahtunut, alkoi mielessä käydä ajatuksia/pohdintoja asioista:ihmissuhteista, uskonnollisista näkemyksistä ja sen sellaisita...

Minulla on ystävänä jehovantodistaja, josta olenkin kirjoittanut, hän on mukava ihmisenä, entisenä työtoverina ( irtisanoi itsensä) koska ei saanut sama iloa siivoojan työstä kuin sa sananjulistamis työstään, johon nyt keskittynyt ainoastaan...

Tajusin että hänelle sanan julistus on näemmä niin kova sydämen asia, että kun pyydän häntä kahville seurakseni, ni hän ajattelee sen oivaksi kutsuksi tutkimaan raamattua... Eihän siinä, pidän hengellisistä asioista ja voin niistä keskustellakin, mutta miten saisin sanottua hänelle että "jospa vain tulisit ystävänä kerrankin ilman raamatun tutkintaa", koska minulle ystävyys merkitsee muutakin kuin et luetaan yhdessä jotain kirjaa ja sitten minua kuulustellaan että "miten sinä ymmärrät tämän?" Ja niin edelleen.

Tämän takia en ole pyytänyt häntä kylään kovin usein enkä aikoihin koska en jaksa yksinkertaisesti sitä että "jospa tutkittais vähän" .. Vaikka meille syntyi vauva niin hän ajattelee että siitä huolimatta joudan paneutumaan tekstien tulkintaan,vaikka ei minulla ole ylimääräistä aikaa siihen tai vaikka onkin emme saa tehtyä sitä keskeytyksettä... Koska minulla menee lasteni hyvinvointi edelle kaiken muun toiminnan... Ja tässä tapauksessa tyttäreni koska isompi on koululainen ja useimmiten kun pyytänyt ni hän koulussa ja mieheni töissä, koska vielä vähemmän haluan tutkia silloin kun olemme perheenä kaikki paikalla, koska silloin teemme perheenä omia juttujamme.

Eipä muuta kuin siunattua pääsiäisen aikaa kaikille! Koitan jos viel sais unta ennen ku tyttö herää ni edes hetkeksi, niin ja mukavaa siunattua päivää kaikille! :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja eva » 04.04.2015 09:33

"Minä tiedän, että Lunastajani elää.
Hän sanoo viimeisen sanan."
:D Ilo olla taas kanssanne! Meille on tullut kotiin varas, sellainen aikavaras. Huomaan, että taas viikko vierähti.
Marjalle makoisia unia vauvan tuoksussa. Taitaa olla maailman parasta tuoksua.
Marjan kirjoitukseen. Ystäväni tuo minulle kirpparilta usein jonkun kirja-aarteen. Nyt toi vanhan Vilho Rantasen: Matkanäkyjä. Luin kappaleen, missä hän istuu junassa jehovantodistajan kanssa. Rauhallisesti kyselee. Lopuksi ihmettelee, huokaa, kunpa me olisimme yhtä innokkaita todistamaan

Kiirastorstaina olimme koko suvun ja vieraiden kanssa kirkossa ja sain olla avustamassa. Kokoonnuttiin sitten meille ja taas mukaan olin pyytänyt naapurit. Odotimme yhtä pariskuntaa, no miksi eivät jo tule. Sanoivat saatelleen bussille yhden vanhuksen ja sitten kuulleet: AUTTAKAA! Oli jo klo melkein yhdeksän ja etsivät ja pieni poika oli teljetty sellaiseen hiekkalaatikkoon, jossa oli salpa päällä. Olivat pelastavat enkelit.
:P Pitkäperjantaina jo aikaisin ajelin pyörällä n 15 km ja räntäsade ei haitannut. Olemme yrittäneet ajella, ettei pyörä jäisi tyhjän pantiksi nurkkaan.
Tänään vieraat ja nuoriso lähtevät Pohjanmaalle.
Paljon on hyviä linkkejä ( Kiitos) ja ohjelmia. Kaikkia ei edes ehdi katsoa ja lukemiset. Taas tuli iso pino lehtiä luettavaksi. Yritän selata nopeasti ja lähettää pois, mutta kyllä kukkajuttuihin tahtoo juuttua liikaa. Ja sitten se YKKÖSLUKEMINEN,nyt Pääsiäisajan tekstit.
:D "Sinun rakkautesi muuttaa kaiken
Sinun rakkautesi voittaa kaiken
Sinun rakkautesi on vastaus kaikkeen
Sinun rakkauttasi viha pakenee
Sinun rakkautesi murtaa kahleet
Sinun rakkautesi Jumalani
Sinun ihmeellinen Rakkautesi
Loppumaton
Iankaikkinen
Ääretön
Jumalani, sellainen Sinä olet Rakkaus itse
Jeesuksessa olen saanut Rakkautesi kohdata
Kiitos Jeesus kaikesta!
Ole ylistetty nyt ja aina ja iankaikkisesti
Isä, Poika ja Pyhä Henki!
Huomiseen ystävät hyvät! :P
eva

ViestiKirjoittaja marja84 » 04.04.2015 10:53

No joo kyl tietysti noinkin, ihailen hänen intoaan todistaa ja tiedän etten voi puuttua/käskeä ketään lopettaa sellasta, mikä on toiselle sydämen asia ja ihan sydämeltäni ja itsetunnoltani puhtaana en haluakaan käskeä, minullekin hengelliset jutut ja oma uskonto on sydämen asia. Ja tunnustan: minulla ei ole luontoa kiertää ovelta ovelle, mennä ventovieraalle puhumaan jumalasta/raamastusta näin vaikka pidän niistä asioista ja uskon niihin koko sydämestäni.

En aseta ystävyydelle rajoja/ehtoja koska sitten minulla ei olisi ystäviä. Ja se olisi vielä kurjempaa. En halua että yhteistä tutkimista lopetetaan, mutta haluaisin että siitä keskustellaan yhdessä eikä niin että Minulta kuulustellaan yhdessä lukemaamme asiaa. Eli käytännössä haluan keskustelun luonnetta muutettavan vaan en tiedä miten sen sanon hälle niin ettei hän pahoita mieltään ystävänä.
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

Seuraava

Paluu Tuumailuja