tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 30.03.2015 17:16

Tervetuloa papalle :) hauska saada uusia kirjoittajia. Tämän foorumin iloa saa jakaa yhä eteenpäin ja tiedoksi, kaikki otetaan ilolla vastaan!

Kuulkaa. Minä olen pitkään halunnut toteuttaa yhden haaveen ja nyt olen tehnyt päätöksen lähteä ensi vuonna pitkälle pyhiinvaellukselle, Camino de Santiago. Kävelen vajaa 800 kilsaa rukoillen, otan teidätkin matkalle mukaan ;). Kun pysyisin kunnossa että pääsen matkaan noin vuoden päästä. Tässä on mukavasti aikaa harjoitella pitkien matkojen kävelyä :)
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja melina1 » 30.03.2015 19:27

:)
Kyökkipiika, 800 kilometriä..? Se on hurjan pitkä matka, melkeen kuin Helsingistä -Rovaniemelle tai johonkin Lappiin. :) Mutt, hieno homma. Ihan varmasti tuo reititys on järjestetty mielenkiintoiseksi ja rentouttavaksi myös.
melina1

ViestiKirjoittaja Lasse » 30.03.2015 21:18

Kiitos Pappa esittelystäsi ajatuksistasi, sanasi ovat arvokkaita ja siunattuja tuumiksessa. Katsoin netistä missä Illo sijaitsee.
Sastamalan Illon kylä, Vammalan ja Punkalaitumen kantatien varrella. Siellä on myös Perä-illo :)

On hyvä perimä tietää mistä päin kukin meistä ihmisistä on kotoisin, siinä on ihmisyytemme juuret joista saamme kasvaa elämässä.
On hyväksi ja siunaukseksi elämässämme myös hengellinen tieto ja kokemus kulkea taivastiellä Jumalan kanssa.

Hyvin avoimesti pappa kirjoitat elämän tien etsinnästäsi, Jumala on johdattanut ja vetänyt sinua puoleensa, Kiitos Herralle!
Jumalan biletti, mistä pappa mainitset on Joh.3:16-17
Jumala lähetti Jeesuksen pelastamaan maailman.

Missä on kirkkomme ? Siellä missä Jeesus saa tulla ihmisen elämän keskelle vaikuttamaan tahtoa ja tekemistä.
Meidän ei tarvitse hötkyillä hänen seurassaan, sillä hän on biletti elämässämme ja hän johdattaa tahtonsa mukaan.

Rine kirjoitti mm. "Työpaikallani on jotakin mikä saa voimaan huonosti, niin henkisesti kuin ruumiillisestikin."
Muistetaan sinua ja työtovereita rukouksen kautta ja kannetaan Jumalalle.
Jokin tarkoitus on elämässäsi että olet joutunut kärsimään pitkään mutta sinä kuitenkin elät Herrassa.

Itselläni oli -90 luvulla työpaikka jossa jouduin kärsimään 10 vuotta työtoverin kautta pilkkaa ja ivaa kristittynä.
Pyrin etsimään positiivista kanssakäymistä enkä tuominnut ketään. Sitten vihan ruuvi kiristyi Pomon kautta ja olin todella helisemässä.
Eräässä hengellisessä kokouksessa sain yksinkertaisen neuvon. "Älä irtisanoudu vaan pysy työssäsi"
5 kuukauden kuluttua vapauduin pomon kahleista. Tiesin ettei hän kulkenut Jeesuksen seurassa ja lopulta menehtyi päihteisiin.
Raamattu puhuu kuinka maailma vihaa, sielunvihollinen, meitä ja polkee ja pyrkii kompastuttamaan Jeesuksen sovitustyön tähden.

Tiinalle, Jumalan pelastus tuli ensin Juutalaisille koska he olivat Jumalan valittu kansa he eivät kuitenkaan ottaneet vastaan pelastusta, Messiasta, voideltua. Jumala päätti saarnauttaa pelastuksensa sanan kaikille pakanoille ja he alkoivat ottamaan vastaan.
Ote: " Meidät pakanuudesta Jumalan tykö kääntyneet Jeesuksen seuraajat on oksastettu Israelin pyhään runkoon ja olemme tulleet niin osalliseksi uuden liiton Jumalan kansasta (ensimmäiset "kristityt" olivat juutalaisia). (Room, 11:17-22) Kristus on tämän jalon öljypuun kanto, joka kannattelee uskovaa Israelia ja pakanoita, niin että me pysymme pystyssä ja olemme Hänessä. (1Joh, 3:23-24; 4:13-15; Efe, 2:11-22.)"

Kyökkipiika kertoi tästä Pyhiinvaellusmatkasta...
Kuva

Sinulla on hyvä hengellinen tavoite! Ajatelkaa,, jatkuva puheyhteys Jumalan kanssa saa rukoilla hengessä :lol:
Sydämellinen Siunaus matkallesi <3

Kiitos melina käynnistä ja Siunausta vapaasi ja Hyvää Pääsiäistä!
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 31.03.2015 11:58

Kiitos Lasse siunauksista, niitä varmasti tarvitaan matkalla.
Juuri tuosta kuvassa olevasta vaelluksesta oli puhe. Oman matkansa voi aloittaa mistä vaan, minä aloitan tuolta hieman Ranskan puolelta.

Matkalla pitää olla hyvät varusteet, reipas mieli ja tavoitteita. Jalkaongelmieni takia (parhaillaankin toisessa jalassa usein vaivaava luupiikki ja toisessa jälkapöydässä vuoden jo kestänyt kipu joka koskee kävellessä) matkani voi hidastua, mutta jos mitään katastrofaalista ei tapahdu, en usko että matkani mihinkään muuhun katkeaisi. Mutta jos syystä tai toisesta näin kävisi, reissua voi jatkaa aina myöhemmin siitä mihin jäi :)

Tänä aamuna juttelin naapurin kanssa, suomalainen nainen. Hän sanoi ettei välitä Pääsiäisestä, kotona aikanaan kaikista juhlista tehty hänelle stressi. Minä sanoin että minulle tämä juhla on tärkeä, koska olen uskovainen. Nainen hämmästyi.
Monet ihmiset eivät äkkiseltään minua varmaan uskovaksi mielläkään, ehkä kuva siitä millaisen uskovan pitää olla ja näyttää elää vielä ihmisissä. No, tästäkin voidaan olla montaa mieltä toki, mitä uskova saa tehdä ja mitä ei. Riitu kerran sanoi että ehkä kaikki ei ole syntiä, mutta kaikki ei ole hyväksi ihmiselle. SIinä on viisauden siemen ja sitä olen kantanut sydämessäni. Mutta ihan kaikesta ei tarvitse syntiäkään tehdä.
Kuitenkin, tuntuipa hyvältä sanoa naapurille ääneen että olen uskovainen, uskova. Minusta on aina mukava yllättää ihmiset asettumalla Jeesuksen joukkoihin, osoittaa, että kuka tahansa meistä voi uskoa Jumalaan ja kelpaamme Isälle juuri sellaisena kun Hänen eteensä tulemme. Jumala kyllä sitten parhaaksi katsomallaan tavalla hioo meitä matkamme varrella :mrgreen:
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja Tiina » 31.03.2015 14:56

Kyökkipiialle ilo suunnitelmiin ja harjoittelua. Luupiikistö ei ole kokemusta, mutta jalkaterien särystä on. Ne sain pois kun teetin erkoisuutareilla erikoispohjalliset, jotka auttavatjalkapöydän laskeutumiseen. Minulla ne auttoivat.
Lasselta en ymmärtänyt asiaa, tietyst Jumla tarjosi ensin kansalleen evankelimua, ja vain pieni osa, Jeesuksen opetuslapset ja vähän lsompi joukko otto vastaan. Kuitenkin vielä joutuu erottelemaan teksteja lukiessa juutalaiset ja ei juutalaiset.
:roll: Tänään monta hyvää yllätystä. Jälleen kuski auttoi nostamaan ostokset takalukusta. Ja toinenkin iloinen yllätys, avuliaisuus, Nuoti tyttö, kysyin häneltä auttaisiki viemään kärrin paikoilleen, ja saisi sen vitosen eli euron verra. Ei, minä tuon rahan sinulle takaisin....ja niin hän toi. Enkleitä näitä Jumala siunatkoon.
Ylltyin myöskin kaupastamme, luuli siellä jo ollee ntäysi touhu hyllyjrn peittämisessä epäkosesreita tavaroitA vaatteen aalle piiloon. Suellä vasta vähän siirreltiin eli nurkkiin koshereita pääsiäisesksi, mutt vöivät viellä kaikkea hametsia, hapanta, Matsa oli perimmäisessä nurkassa.Toista se on uskonnollisessa kaupassa jo tahan aikaan.Jos hylyyt ovat täynnä niissä lukee kosheria pesahiksiJa kykypä pääsiäisenä olutta, se vie janon, niin eipä saa mittään olutta, eikä monta muutakaan asiaa. Nykyisin ovat keksineett, ett matsajauhoista voi leipoa, pitsaakin. Tavalista jauhoa ei saa ollaa missään aineissa, piparit ja kakut ilman jauhoja tehty. Mutta ihmiset lihovat kuitenkin, mistä johtunee?
NYt pitäisi päästä ensiviikkoon näiden osotosten kanssa, ja vähän pitemmelläkin.
MUtta jo nyt toivotan kaunista iloista ylösnousemuksen juhlaa :D
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 31.03.2015 17:48

Katso, Herran silmä valvoo. Ps 33:18

"Vahdi minua", eilen pieni tyttönen sanoi nämä sanat kun peittelin häntä nukkumaan. Kyselin että miten vahdin, hän sanoi että istu diinä vieressä ja katso minua. Siinä istuin ja katselin tyttösen kasvoja, vähän väliä hän katsoi olenko valvomassa kunnes pienet silmut painuivat kiinni ja unten maailma saavutti.
Siinä istuessa ajattelin Jumalan valvomista, pienen lapsen lailla saamme luottaa että meitä vahditaan kuten sanassa luvataan , joskus voimme ihan ääneenkin pyytää vartioimista jos vaikka turvattomuus kohtaa mielen .

Pappa kirjoitti niin mukaansa tempaavasti elostaan ja tuli uusi paikkakuntakin opittua, Illoota en ikinään kuullutkaan. Toivotaan että kirjoitat useamminkin.

Kyökkipiian unelma pitkästä kävelystä sai meikäläisenkin haaveilemaan jos vaikka kävellen joskus kirkonkylälle tepastelisin. Tosin matkaa ei ole kuin alle 20km mutta meikäläisestä se tuntuu 200 km :)
Mitähän Melinalle kuuluu nykyisin kun niin harvoin kerkiää kirjoittamaan. Hyvälle tuntuu kun joskus näkee täälläkin. Siusiusiu.....

Kommentoi en enempää kun pitää lähteä lenkille naapurin kanssa ja sitä ennen riisuttava ulkovaatteet pieneltä tytön tylleröltä, olivat ukin kanssa pajunkissoja hakemassa.
Huomenna taas kaupunkiin muutan muutamaksi päiväksi, sitten taas tuumaillaan enemmän :lol:
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 31.03.2015 23:05

Päivä kääntynyt iltaan, huomenna jo huhtikuu, sivu vaihtuu.
Puolestani haluan myös muistaa rukouksin kyökkipiian suunnitelmia,
käsittämättömän pitkä matka, ja vaatii todellakin terveet jalat.
Olen pyöräillyt vanhimman poikani kanssa "Suomi kristukselle tapahtumassa"
olisiko matka ollut 150km, viiden päivän ajan. Yövyimme kodeissa ja eri paikkakunnilla
todistaen ja laulaen. Siitä on aikaa liki 30 vuotta. Hyviä muistoja.
Tiinan tavoin olen ymmärtänyt että KOIRA tarkoittaisi jotakin muuta kuin näitä kotieläimiämme.
Jumalalla on suunnitelma eläimiäkin koskien. Kaikki hyvä tulee Jumalalta. Minunkin koirani on tehnyt vain pelkkää hyvää
mielenterveydelleni. Eläinmaailmassa on alati opeteltavaa nykyihmiselle.
Uskoontuloni alkutaipaleella rakkaaksi tuli
raamatunjae:jes 64
25 Susi ja lammas käyvät yhdessä laitumella,
ja leijona syö rehua niinkuin raavas,
ja käärmeen ruokana on maan tomu;
ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa,
sanoo Herra.
Tänään nuorempi tytär muutti melko uuteen pieneen saunalliseen kaksioon,
poikaystävän kanssa.
Kiitos Lasselle kokemuksen jakamisesta, niin on minunkin paikallani oltava.
Vaihdemies koettaa saada alati ajatukset siirtymään näihin huolestuttaviin asioihin,
kun oppisin luottamaan Herran huolenpitoon ihan 100%, sitä opetellessa
Siunattua yötä
rine

Edellinen

Paluu Tuumailuja