tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja amanda » 12.03.2015 14:24

Ihana kevät aurinko häikäisee pimeän talven jäljiltä. ;) Tällä seudulla lumet ovat melkein sulaneet varjopaikoissa vielä on. Odottelen koska ensimmäiset krookukset pilkistävät maasta. Olen keväällä syntynyt ja myös keväästä nauttiva mummeli. Sunnuntaina perheeni oli koolla ja päätimme mennä koko porukalla syömään johonkin ravintolaan, koska nämä niniäni ovat myös syntyneet tässä tai tulevassa kuussa. Naisten päivä :lol:
Marja nauttii vauvasta on ihanaa olla pikkuisen äiti.
Tiinan kukka kuvaukset, muistan ne pensaat joita kurttu ruusuiksi kutsuit ne peittävät Juudean vuoret tähän aikaan. Hedelmäpuut, unikot ym. kukat luonnossa ja "laulun aika on tullut" runoilee Korkeaveisuu. Siellähän on nyt Jadin ystävät turisti matkalla, ei ihme, jos siellä on muisteltu Hannaa.

Tänä aamuna kun heräsin lauloin: "Veri jeesuksen kaikkein kallehin kaikista on, se veri riittää sullekkin, se veri riittää mullekkin". Se on suoja kaikea vihollisen vihan töitä vastaan.
Kun mieleen tulee masentavia ajatuksia, sanon itselleni painaudu Jeesuksen turviin ihan lähelle, siinä pahat ajatukset loppuvat. Voimia kaikille kuka missäkin touhuaa.
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 12.03.2015 16:56

Hyljeksitty, niin. Ainakaan Marjan vauva ei sitä ole. Kiitos Herralle teidän vauvasta ja koko perheestä, ja rakkaudesta, keskinäisestä.
Mutta tuosta hyljeksitystä tuli mieleen yksi mattoni. Niitä ei ollut kahta samanlaista, kun en oikein tykännyt siitä, en tehnyt toista. Se makoili siellä kutomoss, eikä kukaan ollut siitä kiinnostunut, enkä itse3kään. :oops:
Viime viikolla pe siis sain loimen loppuun, ja viimeisestä matosta tykkäsin, niin että panin sen lattialleni, kun olin vasta yhden solmimis kierroksen tehnyt. Otin siis entisen pois....johonkin tarjoan. Mutta toinenm sohvan edessä oleva tuntui nyt olevan vähän sopimaton. :roll:
Välillä yritin laitella kutomossa kuteita vähän parempaan järjestykseen, että jos naapurin suomalainen panee omia loimiaan, löytää paremmin värejä......
Siinäpä tuli esille tuo pliisu viheriä matto.....mutta sehän nyt sopisi sen uuden maton kanssa. Kun on vain nuo pari lyhyttä mattoa lattialla. Ja niinpä, molemmat nykyiset ovat mieleisiäni, ja entiset pannaan jakoon. Hyljeksitystä tuli hyväksytty, mutta tavallaan hylkään kaksi edellistä, mutta onhan kyse vain tavarasta.
Voimme kyllä välillä luulla olevamme hyljeksittyjä Jumalan taholta, mutta ei hän meitä hyljeksi kuin monä mattoja, vaan katsokaa millaisella rakkaudella hän on meitä rakastanut :D
Myöskin sadeilman ja harmaa päivä tuli oikeaan aikaan, sain istutuksi ja solmituksi kolmen maton päät kolmelle solmulle, näytää vähän kuin makramen alulta.
Tuo makrame näyttä tutulta, koska minulla on sellaiselta näyttävää pohjalaista fransua. Jpudun miettimään saisinko osan siitä pelastetuksi, se oli auringon polttamaa ja sitten jossain kosteassa sai hometta!!!!
Miksi se on niin arvokasta? Sain sen joksus arpavoittona, eli ne olivat erään evankelistan kapiolakanat. Tein iistä salusiinit, kun en itsekään koskaan tarvinnut kapiota. Lojuivat jossain, nyt tulivat esille. Jos en saa niistä enää mitään, olen niistä iloinnut, ja kaikki tavarahan on tarkoitettu häviämäön käyttämisen kautta :lol:
Seuraavien sateitten jälkeen pitää kitkeä rikkaruohoja pihasta ja ruukuista. Jos rupeaisin noudattamaan äärijuutalaisten opetusta, niin rikkaruohoillekaan ei sapattivuonna tarvitsisi, saisi tehdä mitään. Onneksi en niistä niin tiedäkään-
Vapauteen Kristus vapautti meidät
ainakin sellaisista, mistä Sana ei puhu mitään.
Ja saamma käydä uskalluksella armon istuimen eteen, oikealla ajall
ja nyt on se oikea aika :)
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 13.03.2015 11:50

Kuva
Armonsa pysyy iankaikkisesti

Tämän psalmin sanoin on hyvä aloittaa tätä päivää jonka Jumala armossaan on meille antanut. Meillä on niin paljon aihetta kiittää kun vain sen muistaisimme jokaikinen päivä. Ajattelin kuinka Jumala pitää liittonsa Israelinkin kanssa vaikka ihmisisinä emme jaksa tätä ymmärtää kuinka jokin kansa voi olla tälläisessä asemassa vaikka niin usein selkänsä kääntänyt rakkauden Jumalalle. Sama on meidän itsekunkin kohdalla jos ei tämä armo koskisi meitäkin niin olisimme ikuisessa kadotuksessa.

Vapaalla olen ja laatinut itselleni aikataulua :roll: , pyykit on nyt pesukoneessa, seuraavana oli tämä kirjoittaminen, sitten telkkarista tulee suosikkisarjani jonka aioin ihan petistä käsin katsoa nautiskellen, ei mikään hengellinen juttu vaan vähän sellainen hömppä mutta niinhän itsekkin olen :o Illalla olis tarkoitus mennä srk. keskukseen siellä Exodus. ryn 25 juhla jossa kahveetakin tarjolla mutta myös ohjelmaa lauluin sekä soitoin sekä Israelin asiaa esillä. Ilma on tosi kaunis joten ulkoilla pitää ehdottomasti, kurkin ikkunasta onko hiihtäjiä ja jos nään yhdenkin niin lähden kokeilemaan josko latuja löytyisi. Ehkä kävellen menen sinne srk keskukseen.
Suunitelmia pitää olla mutta voihan ne muuttua ja huomenna kirjoitan että en saanut aikaseksi mitään......

Amandan kirjoituksia on mukava lukea, sillä tietää olet joukossamme ja aina sitä haluaa kurkata mitä toisetkin touhuilee. Amanda ja Tiina ovat luontoihmisiä, tosi kiva olisi nähdä kuvia kukkasista mitsä kerrotte kuten rutturuusu hmmmm. ei se haittaa vaikak ei kuvia olekkaan sillä hyvin te kirjoituksin kuvailette luontoa :P

Mitenkähän Annukan mies jakselee, muistetaan rukouksin koko perhettä. Tosi aikasin Annukka heräilee, tänä aamunakin ennne viittä ollut sanan tuonnissa. Moneltako ne kaiuttimet alkavat ääntä pitää?

Tämä oli hyvä juttu jonka luin FB ssä, laitan linkin tänne jos vaikka haluaisitte lukaista. Tässäkin nousee kiitosmieli että on ihmisiä jotka lähtevät matkaan viemään toivoa heille jotka tietämättömyydessä elävät. Terve lapsi ei ole itsestään selvyys mutta on silti jokainen lapsi rikkaus sekä rakkaus.
http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ ... aras_juttu
”Jos lasta pidetään kuusi vuotta sisällä pimeässä, ikkunattomassa talossa, on selvää, että kehitys kärsii.”

Kevättä ilmassa!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Annukka » 13.03.2015 20:10

Kiitos kysymasta, Meju. Ja kiitos kaikille esirukouksista. Yha on mieheni hoivalaitoksessa ja pitavat siella viela jonkin aikaa etta paranisi
paremmin.

Muslimien ajat kulkevat taivaan merkkien eli auringon ja kuun mukaisesti. Eli ei ole mitaan yhtenevaista
ensimmaista rukousaikaa. Mita lahemmaksi valoisa aika tulee, sita aikaisemmin pamahtaa kova-aaninen
huutamaan. Klo 4.10 tana aamuna kuului vahan kauempaa ensimmainen huuto kauempaa olevasta moskeijasta,
toiset seurasivat perassa vahitellen. Talla seudulla moskeijoita on kuin sienia sateella, ei yksikaan talo jaa
paitsi rukouskutsusta. Muitten uskontojen edustajia eivat kunnioita, juutalainen setlementti, monta
luostaria, kirkkoja on yhteisossa - ja siina sitten kaikki heraavat huutoihin.

Itsellani ei ole vuosiin tullut kuunnelluksi niin paljon hengellista musiikkia ja virsia kuin naitten meluajien
aikana. Oikeastaan olen kiitollinen sen suhteen tilanteesta. Kestan joten kuten nuo moskeijahuudot kun
oma musiikki kaikuu netista tai televisiosta.
Annukka

ViestiKirjoittaja Tiina » 13.03.2015 20:53

Jokaisesta, melkein ainakin, on hyotya johonkin, kuten mulla tamahuono kuulo. Ei kuule koirien haukuntoja, ei juhlarakettimien ampumista ym :lol:
Se on tosiaan vahinko, etten koi kuvia [pana, joskus on Vehna nahnyt vaovaa ja, etsinyt ja pannut.
Nyt kukkii Juudaksen puu violettina, kauniina, ja maassa taas tosi samettisen nakoinen mustakalla, aika iso kukka siis, nailla alueilla erikoisesti kasvaa.Ja nyt tama vaara mimosa kukkii taysin keltaisina palloina. Toivon, etten saa allergiaa siita tana vuonna,
Tuo eilinen sade sai toisenkin hyvan tyon aikaan. Kun en ollut mita tehda, niin merkkasinpa ylos visakortillani tekemani ostokset, jpulukuun lopusta tahan asti. Ja tarkistin niiden sivujen muaan, joita oli jo tullut. Yassa naette, mitten boheemi olen. :oops: Mutta vakuutan, etta toimiessani kirjanpidossa viennit menivat kylla debetille ja kredetille ihan oikein ;)

Eilen ja tanaankin on poikennut pikaisesti monia ihmisia kahveella tai hyvastelemassa.Eli tanaan en ole tehnyt juuri mitaan, ai niin, aamulla kavin lyhyella roskakierroksella, ja sittenostamassa bensa-aseman lahelta kukkia. Keltaiset ovat kuin kulleroita, ja viimeksi kun Mejun ystava niita toi, ne kestivat pari viikkoa, kun muut kukat alle viikossa nukahtavat.Ja iso punainen joululiinakin on se3ntaan jo vaihtunut Turkista oistettuun kauniiseen pellavan nakoiseen,jossa kukkia ja kultaakin vahan. En saastele vaan kaytan. :lol:
Ja kiitan kaikesta kauniista, mita Jumala on luonut iloksemme. Ja erikoisesti kun t taitavat ystavat tuootte noita ihania, kauniita ja humoristisia kuvia tanne. Olkaa siunattuja :D
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 13.03.2015 22:08

Meilläkin kevätaurinko sulatellut ihmisten sydämiä, hanki kantaa aamuisin, yöpakkasen jäljiltä.
Polvi kipeytyi äkisti, olen voidellut ja muutenkin lääkinnyt, jos ei ensi viikolla rauhoitu kipu, hakeudeun vastaanotolle.
Nivelrikko siinä on ja olen pärjännyt hyvin pari vuotta, mutta kipu tulee aina niin yllättäen, ei levossa ja varsinkaan kävellessä
ole kivutonta hetkeä.
Kävin pyöräilemässä pienen lenkin siitä polvikin tykkää, kun pienellä vaihteella ajaa.
Pitäisi laihduttaa muutama kilo :o niin raajatkin kestäisivät.
Puolestani toivotan siunausta myös teille kaikille, marjalle erikoisesti ja voimia äidinpäiviisi.
rine

ViestiKirjoittaja eva » 14.03.2015 05:58

:)" Yön synkeys" ei ole vielä mennyt,
Moikkaan " kotiväkeä",( Lassen hyvä sanonta ) kun heräsin ja aamulla on aamusauna ja Kuopioon teatteriin lähtö. Puhtoisina sitten Savon maalle.
Mainioita kirjoituksianne on ilo lukea ja saa siunata teitä.

Annukalle jaksamista! Kun ajattelee ja kuulee, tulee mieleen "Te olette maailmassa, mutta ette maailmasta." Ja juuret on syvällä Jeesuksessa.
Tiinalla taitaa piipahtajia riittää. Kohta minäkin saan kuulumisia sieltä. Kukkaloistoa kuvittelin silmissäni. Kiitos vielä, kun saimme tavata teitä! :D
:P Marja-äidille iloa ja onnea"

Koin todeksi, että "ihmiseen ei ole luottamista." Eipä ole aikoihin ollutkaan tällaista kokemusta. Yksi ehdotti itse. Sovimme porukalla asiat, rukoilimme ja kaikki tuntui hyvältä. Ei mennyt kuin vajaa vrk ja tämä yksi perui kaikki lupauksensa. :mrgreen: Mitähän siinä on taustalla?

:D Olemme saaneet nauttia auringosta. Kevät keikkuen tulee.
Kävin kampaajalla. Kelpaa nyt lähteä teatterimatkalle. Normaalit jutut pyörineet. HUR-kuntoilu ja Raamattupiiri oli taas niin virvoittava. Meillä on siinä kuorolaisia ja mukava laulaa. Lauloimme: "kun hän taivasta varten kasvattaa, murheen altakin armahtaa." 547.

Ystäväni tyttö on shokissa ( niin viestitti ) Ei päässyt jatkoon työpaikan haussa. Olemme pitkään rukoilleet hänelle työtä. Parhaani mukaan olen ollut nyt tukemassa. Ihana kuitenkin, kun hän ei ole menettänyt toivoaan. "Jumala voi tehdä enemmän, monin verroin enemmän."

Toivon Jumala täyttäköön ilolla ja rauhalla teidät,
jotka uskotte, niin että teillä Pyhän Hengen
voimasta olisi runsas toivo. Room. 15:13 :D :P :)
Shalom
eva

ViestiKirjoittaja Vehnä » 14.03.2015 12:05

Tässä on kuvia niistä Israelin kasveista, jotka nyt kukkivat ja joista Tiina kirjoitti. :D

vasemmalta oikealle: kurttu- / rutturuusu, juudaksenpuu läheltä, musta kalla, juudaksenpuu kauempaa

KuvaKuvaKuvaKuva

Hyvää viikonvaihdetta!

JK
Tiina ei huomannut lainkaan sitä tuomaani linkkiä, jonka etsin häntä varten joku aika sitten. Tässä sama uudestaan:
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=7633
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja meju » 15.03.2015 13:13

Kuva
Sinun kirjoituksesi kosketti <3

Kuva kertoo paljon näin olen todennut useasti. Tämäkin kuva teksteineen voisi kertoa tuumislaisista sillä koen näin että läsnäolonne aivan tuntee kirjoitustenne myötä, olette niitä harvoja :P Tiedän ettei kaikille ole tärkeitä tämänkaltaiset ystävyydet mutta minulle on. Kiitän Jumalaa jokaisesta teistä <3

Kaunis aurinkoinen päivä sarastanut, suunitelmia pitäisi kai tällekkin päivälle väsätä. Seurakuntaan en enään ehdi joten ilmeisesti ulkoiluun panostettava. Mietin josko lähtisin lähisaarelle katsomaan onko siellä kotakahvila auki. Viime kertaiset suunitelmat joita kirjasin kaikki toteutin ja kävelin eestaas kaupunkiin joten sain hyötyliikuntaa sopivasti.

Terveiset sieltä Pohjois Karjalan Exodus 25 vuotisjuhlista. Valtavaa on työ mitä nämä ihmiset on tehneet näitten vuosien aikana. Ihmeellisesti Jumala johdattanut henkilöt paikalleen, moni kertoi kutsustaan sekä tapahtumista näitten vuosien aikana. Venäjältä muuttanut paljon Israeliin vuosien aikana juutalaisia ja nämä ihmiset auttavat näissä muutoissa monin eri tavoin. Sanoivat etttä pian on tulossa suuri muuttoaalto joten oltava hereillä jokaisen uskovan. Ranskastahan on nyt kyseinen aalto alkanut, samoin kun kuuntelemme uutisia voimme vain hämmästyä kuinka kirjoitukset käyvät toteen.
Monia kysymyksiä inhimmillisesti on että mitä ihmettä varten Israeliin muuttavat kun siellä koko ajan sodan uhka jne. Kuitenkin Jumala on näin ilmoittanut tapahtuvan että hän kokoaa omaisuuskansansa maahan jonne he kuuluvat. Raamattua lukiessamme emme voi välttyä huomaamatta näistä kohdista jossa kerrotaan näistä tapahtumista. Ajatelkaa muutama vuosikymmen sitten ei olisi mitään mahdollisuuksia esim Venäjältä pois muutto ja nyt sieltä on lentänyt kotimaahansa valtava määrä ihmisiä. Kertoessaan siitä kuinka Jumala laskee sydämiin tämän halun lähteä on aivan uskomatonta.
Itse en paljoa ole tässä työssä mukana ollut kun se on ollut niin peitettynä. Tosin se on ollut ihmeellistä että usealla exodus matkoilla mukana ollut ihan alusta asti mutten oikein käsittänyt mitä varten ja miksi ja jos totta puhutaan niin sana exoduskin oli hepreaa samoin alija . Tähän sanaan törmäsin eka Israelin matkalla kun innoissaan eräs matkalainen kertoi että heidän koneessa oli pari perhettä tekemässä alian. Tietenkään en kehdannut kysyä mitä se tarkoitti vaan myötäelin tämän kertojan mukana että olipas ihan juttu :lol: Ajatelkaa Israelin maaperällä minulle opetettiin mitä on alija. " Alija (hepreaksi ‏עלייה‎, kirjaimellisesti "nouseminen") tarkoittaa sekä yksittäisen juutalaisen tekemää muuttoa että juutalaisten muuttoaaltoja"
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=32596

Raamatunpaikat jotka laitoin muistikirjaani ovat Aaamos 9:15. Minä istutan heidät omaan maahansa, eikä heitä enää revitä pois maastansa, jonka minä olen heille antanut, sanoo Herra, sinun Jumalasi. Jeremia 16:14-15 Sentähden, katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin ei enää sanota: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset Egyptin maasta'vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut'. Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä Lukiessanne eteenpäin lukua huomaatte että puhutaan metsästäjistä ja kalastajista.... pian alkaa metsästyksen ajat nyt vielä kalastajat asialla, sinäkin voit tehdä tätä työtä rukoillen .

Nyt valitettavasti en muista henkilöä joka kertoi työtään ja kutsusta, hän kuitenkin oli eläkkeellä oleva poliisi ja Helsingin päässä hoitelee paperi asioita muuttajille sekä saattaa lentokoneisiin alijan tekeviä. Aivan uskomattomia tapahtumia ollut ja varjelusta . hän kertoi että että pahoitellut jollekkin kun ei osaa puhua niin selkeästi näistä asioista niin tämä työkaveri oli sanonut " Sinun elämäsi huutaa niin kovaa etten kuule mitä sanot" , eli nämä teot mitä hän tekee on kova äänistä puhetta heillekkin jotka muuten ei kuuntelisi Jumalan ihmeistä. Minkälaista huutoa lie itsekunkin elämä huutaa, voi olla lipeviä sanoja mutta teot ristiriidassa puheitten kanssa. Olemme viidensiä evankeliumia kuten osuvasti sanottukin... Tämän Exodus työntekijän elämä varmasti huutaa aitoa sanomaa Raamatusta.
Tässäpä näitä tuliaisia olikin.

Hyvä kun on täällä toisetkin tuoneet tuliaisia, kauniitten kukkien tuoksu aivan huumaa silleen hyvällä huumauksella sekä tuumauksella.
Olette tärkeitä minulle :idea:
Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 15.03.2015 15:23

Oi tätä kirkasta aurinkoa :!: :!: :!: Koiran kanssa ulkoilu oli mukavaa, piti ottaa oksia maljakkoon ja katson kuinka ne aukeavat.
Mejun kirjoitus sykähdytti sydäntä, koska tuon Israelin paluun ja maan uudelleen rakentamisen olen elänyt syvästi elämäni aikana. Anjan kanssa monissa tilanteissa on riemuittu. "AM ISRAEL CHAI, ISRAEL KANSA ELÄÄ" pieni laulu, mutta sitä toistetaan uudestaan ja uudestaan. Meju löit hyvässä mielessä syvälle ja nostit muistoja esiin. :o :roll: :D Kiitos siitäkin.

Eilen oli minulla ystävä päivä, neljä naista kokoontui yhden kotona, söimme kalakeittoa, kiisseliä ja kahvia kääretortun kanssa, :P Juttu luisti, ja rukoilimme asioittemme ja Suomen puolesta, jospa vaaleissa valituksi tulisi paljon uskovia. HERRA AUTA SUOMEA. ISRAELIA ja kaikkia kansoja. Ilmestys kirjassa puhutaan kuinka vihan maljoja kaadetaan lopun aikana, elämme sitä aikaa, pysykäämme Jumalan rakkaudessa.
Lapsien ja lasten lasten rakkaudesta olen saanut nauttia kiitos siitäkin kuuluu Herralle,joka antaa meille kaikkea tarpeen mukaan.
Siunausta kevät päiviin! Lasse niitä kukkia kutsun lumikilloiksi. Pihamaallani joka on hyvin varjoinen näin krookkuksien pilkistävän maasta.
amanda

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja