tuumis

Maaliskuu

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja rine » 04.03.2015 23:22

Illan rauhaa jokaiselle, tänä aamuna kone pätkäisi kahdesti yhteyden ja jätin siihen, mies
sanoi että elisan yhteyksissä vikaa.
Töissä olen ollut ja puhkipoikki väsynyt tänäänkin nukahdin syötyäni.
Olette olleet mielessäni ja kiva kun kyökkipiikakin kirjoitellut.
Lienenkö katsonut ja kuunnellut samoja ohjelmia kuin Tiina ja meju, laitan linkin,

Lähi-itä on maailman suurennuslasin alla jatkuvasti. Mitä alueella tällä hetkellä tapahtuu, siitä keskustelevat studiossa Pekka Sartola ja Martti Ojares.
Ajankohtaisohjelma lähi-idän tapahtumista.
Lähi-itä on ollut vuosisatoja maailman keskipisteenä jossa Israel on olennaisena osana. Ohjelmassa seurataan alueen viimeiaikaisia tapahtumia.

http://www.tv7.fi/vod/player/?program=42629

Laitan alle myös Leena Lehtisen lähettäjäkirjeen, siinä on linkki elämäntarinasivustoon, onko teille tuttuja nämä L10T ja My story?
Siunausta elämäänne, kirjoitellaan

Elämme armosta, kerromme Jeesuksesta!
Tämä on ollut Kansan Raamattuseuran tunnuslause muutaman viime vuoden ajan. KRS on saanut ihan viime aikoina Herralta muutamia näkyjä ja ideoita, joista olen itsekin innostunut.
Toinen on L10T ja toinen My Story.
Mystory.me
KRS julkaisi helmikuussa suomenkielisen http://www.mystory.me –elämäntarinasivuston. Sivustolla tavalliset ihmiset kertovat lyhyen kirjoitetun tai videoidun tarinan. Lyhyeen kertomukseen siitä, miten Jumala on vaikuttanut minun elämääni, on helppo kenen tahansa liittyä. Katso sivustolta erilaisia tarinoita ja jaa niitä facebookissa tai twitterissä. Voit myös kertoa koskettavista tarinoista ystävillesi.
Mikä se L10T sitten on?
Se on Luukkaan evankeliumin 10. luvun alun mukainen elämäntapa.
Suomeen se on tullut Etelä-Afrikasta viime syksynä. KRS:n koulutusosasto ja koko meidän työntekijäjoukkomme on sitoutunut siihen. Olemme saaneet siihen koulutuksen. Ja täytyy sanoa, että olemme siitä innoissamme. Se yhdistää nimittäin rukouksen ja evankelioimisen sekä syventää rukouselämää ja synnyttää kansanliikettä. Eikä siinä ole mitään uutta! Etelä-Afrikkaan se on tullut rukousvastauksena Herralta, kun he siellä kyselivät, miksi kristityillä on niin vähän vaikutusta ympäristöönsä ja yhteiskuntaan. Silloin Herra auttoi heitä löytämään sovellutukset Luukkaan 10. luvusta.
Neljä askelta
He loysivät neljä askelta: Siunaa, ystävysty, auta, kerro Jeesuksesta.
Uusi elämäntapa alkaa niin, että alan rukoilla kaikkien kohtaamieni ihmisten puolesta joka päivä. Erityisesti niiden puolesta, jotka eivät vielä tunne Jeesusta tai jotka ovat minulle hankalia. Pyrin antamaan Jeesuksen avulla anteeksi ihmisille, jotka ovat loukanneet minua. (Siinä auttaa esirukous heidän puolestaan.) Pyydän ihmisille Jumalan parasta apua ja pelastusta = pyydän heille Jumalan siunausta. Erityisesti rukoilen viiden ei vielä uskossa olevan ihmisen puolesta joka päivä noin minuutin ajan.
Toinen askel on rakentaa ystävyyttä ei vielä uskoviin ympärilläni kyselemällä heidän kuulumisiaan, olemalla ystävällinen, antamalla huomiota ja rukoilemalla heidän puolestaan salaa. Kolmas askel on auttaa näitä ihmisiä, kun tulen tietoiseksi heidän tarpeistaan. Se voi olla jotain hyvin käytännöllistä tai ajan antamista, kuuntelemista, rohkaisua. Vasta neljäs askel on Jeesuksesta kertominen. Se voi tapahtua jo aiemmin, jos siihen tulee luontevia tilanteita, mutta usein on hyvä ensin vain rukoilla ja osoittaa rakkautta ja vasta kun he kysyvät tai tulee muu luonteva tilanne, kerromme oman todistuksemme tai kerromme Jeesuksesta ja miten hänet voi ottaa vastaan.
Ja sitten tietenkin jatkamme ystävyyttä ja tutustutamme hänet muihin uskoviin ja opetamme hänelle tämän toisten puolesta rukoilemisen elämäntavan. Hän tutustuu muihin ja sinä olet vapaa taas rukoilemaan jonkun uuden ei-uskovan puolesta.
Rakas lähettäjäni! Näitä koulutuksia tai innostamisjuttuja ruvetaan nyt pitämään eri puolella Suomea. Eli kun sinun paikkakunnallasi (tai kauempanakin) näet L10T -koulutusmainoksen, mene mukaan! Suosittelen! Tai voit itse tilata tämän koulutuksen seurakuntaasi!
Itselleni tämä on merkinnyt rukouselämäni vahvistumista entisestään ja olen saanut mahdollisuuksia myös kertoa Jeesuksesta. Joku yhteys ei-uskovaan ystävään on taas vahvistunut, kun olen rukoillut hänen puolestaan, ja olen uskaltautunut tutustumaan ihan uusiin ihmisiin.
Niin - Vivamon rukousilloissa vedin Mannerin Johannan kanssa tämän L10T:n lyhennetyn version. Eilen juuri saatiin käydä läpi, miten voi kertoa toiselle Jeesuksesta ja auttaa häntä kutsumaan Jeesus elämäänsä. Näinä viikkoina monet meistä ovat oikeasti rohkaistuneet vastaamaan ei-uskovien ystäviensä kysymyksiin ihan luontevasti. Rukous ja rakkaus ovat valmistaneet maaperää ja poistaneet esteitä.
Miltäs kuulostaa? Tutulta varmaan. Rukoilen aavistuksen verran enemmän kuin ennen ja määrätietoisemmin myös itselleni hankalien ihmisten ja uskosta osattomien puolesta. Ja tulee myös rukoiltua vastaantulijoiden ja esim koulujen ja työpaikkojen puolesta enemmän kuin ennen. Tule mukaan tähän kansanliikkeeseen! Jumala sanoi: ”Minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen”, Jer. 31:9.
Kerron vielä teille kaikille, että hiihtolomani aikana tuli 50 vuotta täyteen siitä, kun Jeesus tuli elämääni jäädäkseen. Tämän pitemmälle en ole päässyt, tämän kummempi minusta ei ole tullut, mutta Hän on ollut uskollinen! Ihmeellisen uskollinen! Sydämeni täyttää suuri ihmetys ja kiitos!
Jeesuksen rakkaus ON niin ihmeinen – sinuakin kohtaan! Ajattele, miten uskollinen hän on! ”Vaikka me olemme uskottomat, pysyy hän kuitenkin uskollisena, sillä itseänsä kieltää hän ei saata”, 2. Tim. 2:13.
Tästä iloiten, lähettisi
P.S. Pääsiäisen ajan olen Vivamossa mukana pääsiäis-vaelluksella. Tule sinäkin ja tuo porukkaasi mukaan katsomaan ja hiljentymään pääsiäisen sanomaan!
Hän on ylösnoussut ja ELÄÄ!
Ennen pääsiäistä olen mukana mm. Klaukkalan rukousillassa 15.3. Stadin rukouksen talolla päivystän 19.3. ja illalla olen Lohjan Vapaakirkolla: Rukous Lohjan puolesta -rukousillan vetovastuu. 20.-22.3. olen Kuhmossa Naistenpäivillä ym. Saa rukoilla!
Kansan Raamattuseura facebookissa
KRS:lla on oma sivu facebookissa. Osoitteesta facebook.com/kansan-
raamattuseura voit seurata uutisia työstämme lähes päivittäin. Jos olet itse facebookissa, käy tykkäämässä sivustamme.
rine

ViestiKirjoittaja eva » 05.03.2015 08:43

MARJALLE ihan ensiksi parahimmat ONNITTELUT! Iso on prinsessa jo syntyessään ja on tainnut kasvaa jo. Onko isoveli innokkaana mukana, kun harrastuksiltaan ehtii? Kirjoita meille. Janoamme kuulla vauvauutisia.
:) Shalom
Terveiset Israelista, Pyhästä maasta! On se mainio maa. Siellä ei aika tule pitkäksi. Menimme suoraan Tiberiaaseen. Meidän liitettiin samaan bussiin, joka vei kentältä kevään ensimmäisiä ryhmäläisiä.
Menimme Karmelille ja sinne Elian kirkolle ja uhripaikalle. ! Kun.18. Oli upeat näkymät. Aivan kuin pieni pilvi olisi ollut tulossa, oli sen verran häkkärää. Siellä vuoren huipulla oli Sanaa tapahtumista.
Tiistaina menimme paikallisbussilla Safediin, Siitähän paikasta jotkut sanovat: "Ei kauounki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella." Matt. 5:14 Taiteilijoita ei kaduilla paljon näkynyt, mutta ateljeet olivat auki ja ravintolat ja kahvilat. ;)
:D Kesikviikkona oli sitten HUIPPUPÄIVÄ. Matkasimme bussilla Tiberiaasta Jerusalemiin linja-autoasemalle ja sieltä kevytjunalla kohtauspaikalle. Voi, mikä riemu oli nähdä nämä ihanat, aidot Jerusalemin tyttäret. Sydän ja sielu virvoittui. He ovat vihannat ja virvoittavat muitakin. Ihan, kun heillä on toisensa. Oli ikävä, kun yksi oli joukosta poissa. Monta asiaa jäi vielä muistelematta/ kysymättä. Tiinan eväät tekivät kauppansa, kun vasta ilta myöhällä olimme hotellilla. Kiitos! Mies aloitti heti lääkekuurin ja sanoi sen olevan aronian makuista. Onhan kuvakin siihen suuntaan. Troppi pelasti. Kiitos!
Vielä kiersimme Itkumuurilla, Pyhän haudan kirkolla, vilahti siellä osa Via Dolorosaa.
Joimme kahvit kahvilassa ja kun istuin, huomasin edessäni sohvan, jossa tapasimme ja Hanna / Anja oli mukana. Tuli ikävä ja siinä pidimme hiljaisen hetken. Tullessamme uupuneina Jerusalemista luin
Jes. 57:10 "Vaikka olet pitkän tiesi uuvuttama,
et vain ole sanonut: "Turhaa kaikki!"
Aina sinä löydät uutta voimaa,
niin ettet vieläkään ole nääntynyt."
:)
Nasaretissa matkailimme torstaina. Siitä seikkailusta sitten toisella kertaa
Eilen oli HUR-päivä ja rukouspiiri. Srk:n ihminen pyysi puhumaan Israelista. Lupasin, kun ajattelin, aina pitää puhua Israelista ja vallankin, kun pyydetään. En ole hyvä, mutta intoa on. Rukoillen saatte
muistaa minua siinä.
Kiitän Jumalaani teistä! Olkaa siunatut! :D :) :roll:

"Minä tahdon tulla sinun alttarisi eteen, sinun eteesi, Jumalani, minun iloni." Ps.90:4
eva

ViestiKirjoittaja amanda » 05.03.2015 14:53

Evalle kiitos kuvauksestasi Israelin matkasta. Jumalan valitsema maa ja kansa, joka historiallaankin todistaa Jumalan suuruutta. 2000v jälkeen Juutalaiset ovat palanneet takaisin maahansa. "Israel kukkiija kukoistaa ja täyttää maan piirin hedelmällään" Jesaja näin profetoi.
Sain ICEJ. kuukausi kirjeen ja sydämeni ilosta hypähti, Siinä kerrottiin kuinka kaukainen kansa. Papua-Uuden-Gineankin asukkaat ovat heränneet Israelia rakastamaan. 80-90 luvuilla samassa rukous piirissä oli nainen, joka oli ollut näillä alueilla Raamattua kääntämässä. Nyt sato on kypsynyt, he ovat antamassa jo eteen päin saamaansa lahjaa Raamattua. Jumalan valtakunnan voima on valtava.

Retkemme Valkeakoskelle oli kaikin puolin hyvä, Uskovia, kiittäviä eläkeläisiä yhdessä, :D siinä saa tuntea Pyhän Hengen voimaa, jokainen jonka sydän kaipaa Jumalan kosketusta. Hyvän ruuan antimet ja Jumalan Sana ravitsivat matkalaisia. Paikallinen Kirkkoherra kertoi kasvaneensa rukoilevaisessa perheessä, siellä joka päivä oli polvillaan koko perhe rukoillut Jumalan siunausta aamulla ja illalla. RUKOILKAA JOKA TILASSA.

Minä tässä olen nyt lähtemässä kuntosalille, Hannan kuoleman lälkeen on ollut vaikea pitää ruutiineista kiinni. Eilen sain kutsun entiseen oppilaitokseeni, on kulunut 60-vuotta kun oppilaaksi sinne otettiin. Järkytyin kuinka monen nimi puuttui listasta, jotka olivat olleet10-vuotta sitten. Ilmeisesti ei ole kauan enää aikaa minullakaan. Sydämeni temppuilee!!!
Jätämme kaikki asiamme Jumalan huomaan :!: :?:KIITOS ETTÄ OLETTE OLEMASSA :!:
amanda

ViestiKirjoittaja meju » 05.03.2015 15:20

Kuva

Dan. 5:27 sinut on vaa'alla punnittu ja köykäiseksi havaittu.

Tervehdys kalakaverit, onko saalista tullut? Täällä taas ollaan puhuttelussa, sanoisko että ihan punnittavana. Pakko jakaa tämän päivän opetukseni jota pähkäillyt tunnin pari :) Mieheni soitti jutun joka nauratti ja toisaalta vähän harmittikin. Olivat tänään käyneet verkoilla ja siellä ollut tosi iso hauki, mittasivat että on 13 kiloinen. Pakkasivat autoon kalan ja tarkoitus sanomalehti painotaloon mennä kuvattavaksi ja juttu lehteen. Päättivät kuitenkin mennessä mittauttaa lähi kirkonkylän kaupassa kyseisen kalan ja....se olikin vain 9,5 kg, eli sen painosta ei kannata kalakilpailuun mittauttaa. Olivat joten kin väärinpäin vaakaa pitäneet ja siksi väärä tuloskin. Kyseisen kalan möivät lähi ruokapaikkaan ja alle 12 euroa siitä saivat.
Ajattelin mielikuvissani sitä intoa kun poijat ajelivat kalan kanssa ja sitten köykäseksi havaittiinkin.....Tosin itsekkin nauroivat lopulta koko jutulle ja sanoivat että nyt osaamme puntariakin käyttää oikein.

Tästä nousi mieleeni Raamatunjae jossa mainitaan tästä punnituksesta. Taivaan Isällä on oikea vaaka ja hänellä ei tule tälläisiä virheitä. Me ulkoisestikkin olemme valmiita punnitsemaan ihmisiä, tarkoitan näitä touhuiluja ja tekemisiä. Jokin ihminen voi näyttää niin tehokkaalta ja arvioimme hän on varmasti täysimittainen mutta.....voi käydä niin kuin tuon hauen...

Olin ikionnellinen kun näin Kyökkipiian kirjoituksen juuri oikealla hetkellä, oli nimittäin pitkä tauko ettei ketään näkynyt ja tuli sellainen tsemppaava olo kun näki että on linjoilla sittenkin porukkaa <3
Toivottavasti Eva jakaa lisää Israelin matkakuvausta, sitä niin mielellään on edes tällätavalla mukana.
Valkeakosken retkestäkin oli mukava lukea, kiitos Amandalle. Tälleen me pääsemme matkustelemaan vähän sinne sun tänne...

Rine toi tämän L10T... mietin että mitähän se oikein tarkoittaa. Joskus tai useinkin on niin vaikeita tapahtuman nimiä ja etenkin kun vielä Lontoon kielellä niin ei tajua missä mennään ja mihin :roll: Aikani tavattua ymmärsin että
Koodi: Valitse kaikki
Mikä se L10T sitten on?
Se on Luukkaan evankeliumin 10. luvun alun mukainen elämäntapa
(Leena Lehtisen kirje ) Yksinkertaisesti se tarkoittaa?....tätä jään mietitmään :idea:

Töihin lähtöä suunittelen, käväsin aamulla kampaajalla pitkän miettimisen jälkeen. Toisaalta olisi helpompaa kun antaisi kasvaa hiusten silleen että ponnarille vaan, mutta kun niin ohentuneet hiukset niin ei sekään hyvälle näytä. Tosin oli miten vaan niin hyvä ei ole....nyt taas hiukan lyhempi ja väriä sen verran ettei harmaat niin jyrkkänä juurikasvussa. Pikkuhiljaa kyllä saa harmaantua kunhan töistä jään pois niin sit sama vaikka aina huivi päässä :lol: Tälläisessä asiakaspalvelussa on kuitenkin siistiydyttävä silloin tällöin. Tosi arvokasta on kampaajalla käynnit nykyisin vai oisko niin että palkka minimi, tällöin harkitsee mennäkkö vai eikö .....itse en kyllä osaa leikkaamaan ruveta enkä värjäilekkään kun sekin töppääminen on koettu ja tehty joskus, loput arvailettekin tuloksesta.

Väriä päiväänne, ja ehkä vähän päähännekin... :D
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.03.2015 21:47

Vaikka vaellis on vaivaista,
mina viela jaksan toivoa,
kuului netista Radio Patmoksesta. Valilla pitaa kylla kehoitella itseaan, uskomaan, toivomaan, ettei joudu epauskoon, epatoivoon, tai muihin suuriin synteihin, sanoi Luther.Siis niita tuokin epausko ja epatoivo.
Mejun linkista aukeni One Wayn Tapuo Suonnon laulu, murtuneista siivista. Muuten, minua jopa kavewlysauva kehoittaa ja neuvoo, siina lukee One Way. Se yksi sauva auttaa minua tasapainon auhteen!!!!! :roll:
Sitten kuulin risto Santalan opetuksen. H'n puhui kaarmeenpuremista ja vaskikaarmeesta. Tassa yhtena paivan yhden talon rappusten edessa oli jo kyykaarme eli tsefa, Ei me tapettu sita, Luojan luomaa, siirrettiin se vain kauemmas pensaikkoon, pois lasten tielta.
Eilen oli muuten erikoinen paiva, eli puurim, jatkui kylla tanaankin. Mutta Revivei Isralissa oli eilen Esterin paasto nimella ylistys, rukous- ja Sananlukemisen paiva. En kyllakaan paastonnut, olin tuolla tilaisuudessa kahteen otteeseen, aamulla kolme tuntia ja illalla pari tuntia. Kylla siella tosiaan tuli muistetuksi tama kansa, sen tarpeet, synnit, turvallisuus, uskovien vainot eri puolilla, ja messiaaniset seutrakunnat. Kaikki 12 tuntia mukanaolevia ei tainnut kovin paljoa olla. Tksi TV 7:n Jerusalem Sudion henkilo oli siella mukana. Teki mieli menna sanomaan, etta sielta tunnen sinut.
Tanaan pesin yhden koneellisen pyykkia, ripustin kuivumaan, huomenna toinen koneellinen. Samon menin kutomoon ja yritin saada loppuun loimen mutta eipa ollut voimia, olkapaa ja itse paa tekivat tenaa, jakiukutti kun ei ollut aina sita samaa varia.
Mutta nainhan se on elamassakin, ei aina jatku samlla varilla, kuten oltais haluttu.
Mutta onneksi Herra on uskollinen. Menisi vain tama tieto taas paasta sydameen :roll: :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 06.03.2015 09:57

Hyvää huomenta! :D
Me suomalaiset sanomme näin. Muut sanovat Hyvää aamua! (Jorma Pollari aamuhartaudessaan) Jorma sanoi, että näin toivotamme, että kaikki usvat häipyisivät päivämme yltä ja olisi sisäisestikin hyvä päivä. :) Näin toivottelen.
Niin NASARET.
Suoraan hotellin pysäkiltä bussiin ja Nasaretin sykkeeseen. Keskusta oli ihan samanlainen ja kova ruuhka. Marian ilmestyskirkolla kiertelimme ja ihanasti aurinko paistoi. Minäkin lauloin täysin "palkein" Mary`s Boy Child, tosin aidan takana, kun muut lauloivat sitä alttarin lähellä ohjelmassaan.
Ajoimme taxilla Nasaret Villageen, ja kävelimme keskustaa. Odotimme bussia ja ei tule. Infosta saatiin aikataulut ja taas odotettiin ja bussia ei tullut. Olisi lähtenyt Linja-auto asemalta kauempaa. Me hyppäsimme taxiin, haisteltuamme tarpeeksi kauan pakokaasuja. Meidän piti ehtiä iltakokoukseen Salomhomeen.
Siellä oli suomalaisten ilta. Kalervo Syväntö oli tullut vaimonsa ja yhden maahanmuuttajan kanssa. Kalervolle ei jäänyt paljon puheaikaa, kun Bakusta muuttanut kertoi koskettavan tarinansa ja oli laulua, rukousta ja muidenkin tarinoita. Olimme "väsyneitä, mutta onnellisia."
Ihan huoneisto, aivan uudessa talossa ja Ginneret avautui eteen. Asunto on käytettävissä yöpymiseen. Nettisivuilta löytyy asiaa Salomhomesta.
:) Vielä matka jatkuu, mutta sitten lisää, jHs.

Eilen olimme riemukkaassa lounashetkessä uskovan ystäväperheemme kanssa. He kuvaavat ja haastattelevat, tekevät TV7:n Kulmakiviohjelmaa. Taas on tulossa mukavia ohjelmia. Uskovien yhteys kyllä virkistää.
Meillä juhla jatkuu. Tyttären perhe lupasi tarjota meille tänään Juhlapäivällisen. Onko "unta vai totta", mutta otetaan vastaan kaikki hyvä.
Menen jo klo 10 SenioriFoorumin palaveriin.
Mejun kalajutut luen aina miehelleni ja arvaatte, miksi. Hän on kesäkalastaja ja hyvä edes niin.
:) Kiva, kun oli Leena Lehtisen kirjeestä. Minulle tulee myös ne. Leena on vauhdissa ja aidosti surussa ja Jumalan asialla. Hän antoi minulle kauan sitten sen lempinimen, jolla meinasin tänne foorumiin ensin kirjautua.
ILOA HERRASSA ja löytöretkipäivää teille kaikille! :D :P
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.03.2015 16:17

Terveisiä jälleen sapattikokouksestamme. Sielläkin vielä näkyi, että on vietetty puurimia kolme päivää, ke, to pe, mutta meillä lapset vielä tänäänkin karnevaaliasuissa pyhäkoulun kunniaksi. Oli siinä Esteriä, kuningatarta, enkeliä, sotilasta, cowboyta.....
Ja sananselitykseen oli paassyt nuori mies seurakunnastamme. Hän otti taustaksi Esterinkirjan, jossa ei Jumalan nimeä edes mainita, eikä Jumala toimi ollenkaan suoraan, vaan kuitekin kulissien takana toimii. Meillä menossa Apt.9, Paavalin kokema Jeesuksen ilmestyminen Damaskoksen tiellä. Siis Jumala näyttäytyi valossa, ja puhutteli Pietaria, teki hänet sokeaksi kolmeksi päivöksi, kunnes Ananias rukoili Paavalin puolesta, taas Jeesuksen suorasta kehoituksesta.
Meidänkin elämässä usein Jumala toimii ikäänkuin kulisseissa, ja vasta myöhemmin saatamme ymmärtää, että Jumala oli kaikessa mukana, ohjaten eteenpäin.
Me, minä ainakin, monesti toivoisin saavani Jumalalta, suorempia, selvempiä ohjeita tai hänen konkreettista kosketustaan. Mutta Jumala on salattu Jumala. Jeesuksessa hän kuitenkin osoitti olevansa rakkaus, eli saamme luottaa häneen kaikissa tilanteissa.Kun matka uuvuttaa, pannaan hengellinen kasetti soimaan, minulla näinä aikoina usein soi Tunnet ihmisen tien, Pekka Simojoen. Siinä on elämää laidasta laitaan :)
Kummasti vaan tuppa unohtumaan, mitä itse on kirjoittanut :mrgreen: Siksipä kirjoitan vaikka uudestaankin, mainostaakseni kirjaa, jonka saimme. Nimeni on Sarah. Nenäliinaan pitää turvautua. Kertoo ajasta, jolloin Ranskassa 1942 pidätettiin ja surmattiin 4000 juutalaislasta. Kehyskertomus on siis romaani, mutta itse tapahtuma tosi. Sitä ei kyynelehtiminenkään poista Saamme rukoilla, ettei sellaista enää tapahtuisi, mutta nykyiset jäljet kyllä peloittavat. Joka Israelia siunaa, sitä Jumala siunaa.
Ravitse meitä amuisin armollasi,
niin me riemuitsemme ja iloitsemme
kaikkina päivinämme
:) :idea:
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 08.03.2015 10:46

Pyhäaamun rauhaa!
Taidamme odottaa Orolta Mejun kuulumisia. Kerkeän ennen sitä vielä seikkailla Tiberiaassa. :P
Jaksatteko vielä kuulla?
Sabatin aattona olimme kuin muutkin paikalliset. Kuljimme hakemassa hedelmiä ja muita sabattitarvikkeita. Kiertelimme Ala-Tiberiasta ja päätimme syödä siinä paikassa, missä on Kekkosen kuva ja Suomen lippu, Raffaello-ravintola. Meiltä kysyttiin, osaavatko suomea, kun on Suomen lippu. Joku oli meille kertonut, että on se on, kun on niin komea mies. Kauan se kuva ainakin on ollut siinä. Olemme joskus ennenkin syöneet siinä. Tilasimme ruoan ja minä kävin naistenhuoneessa ja jätin laukkuni sinne avoimen pesuhuoneen naulaan :mrgreen: Muutaman minuutin päästä syöksyin hakemaan ja ei ollut. Olimme ihan lähellä ja sisällä ei ollut kuin me, muut verannalla. Sanoin tarjoilijoille. Kohta omistaja rva meni verannalle ja tuli nuoren naisen kanssa. Nainen halasi, suukotteli poskelle ja selitti ja antoi laukkuni.
:D :) :P Oli helpotus. Ajattelin, että ainakin käteisrahat ovat poissa, mutta kaikki oli tallella. Kiitos Herralle ja topakalle ravintolan omistajalle!! Rva sanoi Bon Appetit ja söimme viimeisinä asiakkaina ennen Sapatin alkua. "Vanhurskaan vanttuut ei häviä." Sanoi joku. Tässä en tiedä pitääkö paikkaansa, mutta olisi tosi paljon harmittanut, jos kaikki kortit ja muut olisi pitänyt uusia.
Ennen Sabatin alkua oli meidätkin kutsuttu ehtoolliselle ja rukouskokoukseen toiseen hotelliin. Taas rinnettä alas ja ylös, ylämäki 1,5 km. Osmo Haavisto puhui ja lopuksi ostin hänen kirjansa. Israel ajassa ja iäisyydessä, Aikamedia. En ole vielä lukenut. Kun matkalukemiseksi sain ystävältä Henri Nouwen: Rakkauden katse. Sen ehdin lukea vaikka muuta menoa.
Osmon puheesta: Miksi Jumala loi ihmisen tällaiseksi, vaikka tiesi, että ihminen tekee pahaa. Jumala loi omaksi kuvakseen ja antoi näin valinnanvapauden. Jumala rakastaa ja paha täytyy rangaista, muuten ei yhteiskunta pelaa. Jeesus lähti meidän rangaistukseksemme....Osasinkohan oikein ??
:) :) Sabattina sitten lähdimme kesämekossa brunssille Skotti hotelliin. Söimme hääpäiväaterian hienosti ja pitkään. Hotelliimme oli tullut ukrainalainen ryhmä ja heidän laulujaan kuuntelimme illalla.
:P Ihana, kun on niin valoisaa ja huomiseksi on luvattu aurinkoakin.
Nyt aamupalalle ja kirkkoon. Tänään "Tänään Jeesus pahan vallan voittaja"
:P Jumalan rauhaa ja iloa Kristuksen täytetystä työstä Sinulle ja rakkaillesi! :P
eva

ViestiKirjoittaja meju » 08.03.2015 18:08

https://www.youtube.com/watch?v=wMpRCjPEj0c
Jesurun

Toin teille tämän laulun tuliaisiksi joka tuli itselleni tosi läheiseksi. Terveiset siunatut Oronmyllyltä josta tulin noin puolisen tuntia sitten. Tämä kotiin tuleminen on sellaista laskeutumista arkeen, aivan kuin toiseen maailmaan saapuisi pyhästä paikasta.
Kerron heti parista sisaresta jotka entuudestaan täysin tuntemattomia nimeltään mutta noilla päivillä saimme kuulla Kristiina Tanhua-Laihon lauluja jotka koskettivat. Hän saa sävelmiä ja lauluja Taivaan Isältä, useammat laulunsa ovatkin suoraan Raamatusta. Kristiina on niin vaatimaton lämmin ihminen, hän ei tuo itseään esille vaan kaikessa kiitoksen Jumalalle tuo myös näissä lauluissaan. Tämä laulu jonka toin oli syntynyt silleen että hänen tyttärensä oli omilla vaikeilla teillään muutaman vuoden ja äitinä hän koki surua ja myös sitä ettei osaa rukoilla. Tämä laulu oli tullut hänelle ja saanut lohtua itsekkin Jumalan sanan lupauksesta. Jumala kuulee rukoukset ja todellakin "älä pelkää sinä palvelijani" kuten sanotaan tässä laulun muodossa. Koskaan aikasemmin en ole huomannut sanaa JESURUN joka mainitaan tässä. Älä pelkää, minun palvelijani Jaakob, sinä Jesurun, jonka minä olen valinnut. Jesaja 44. Sitäpä etsinkin Raamatusta ja nimen merkitystä, 1992 käännöksessä oli maininta että nimi tarkoittaa [Jaakob, jonka nimi merkitsee 'petollinen', saa nyt uuden nimen Jesurun, joka merkitsee 'suora'.][Jes. 41:9, Jes. 43:1]
Ajatelkaa Jumalan suurta rakkautta, hän antaa uuden nimen ja petollisesta tulee suora. Tämä on niin ihmeellistä itselle ainakin että useinmiten tulee just tälläisiä juttuja etten ikinään ole nähnytkään kuten nyt tämä nimi. Ajattelin että Kristiina lisännyt lauluunsa tämän nimen.

Toin sisar joka uusi tuttavuus oli Anne Soukkalahti, hän kirjoittaa ja lukee runoja. Teekee tietenkin paljon muutakin. Hänen runokortteja on myynnissäkin jne. Anne on myös sellainen arka ja hän oli tosi paljon jännittänyt Oronpäiviä, myös sekin ettei hänen tuki ystävänsä päässyt kyseiseen tapahtumaan niin ihan pelko iski. Sakastisssa olivat kokoontuneet nämä päivien vastuuhenkilöt ja Anne oli siellä kertonut pelkonsa, Kristiinaa hän ei ollut aikasemmin tavannut mutta mitä tapahtuikaan ..Kristiina oli alkanut silloin laulamaan Annen runoon säveltämää laulua josta Anne ei tiennyt mitään, tämä oli hänelle sellainen ihme sekä rukousvastaus jota ei tälleen voi edes käsittää. Esitettiin tämä laulu siellä ja ostinkin kortin jossa tämä sama runo.
"sän siunaavan käden alle
ei ole pitkä tie.
Se tässä on
juuri tässä
ja niin hyvä olla on.
Se suojaa, ohjaa ja varjelee,
tien kullekin päivälle näyttää.
Korpitie tai aurinkoniitty,
Hän siinä kanssani on.
Ei omaansa kiellä, ei torju
vaan kotiin luoksensa vie."

Ajatelkaa Kristiina oli saanut sävelen tähän ja esitti juuri oikeaan aikaan ....Todellakin Isä tietää ja näkee joka tilanteen, olemme jokainen Hänen siunaavien käsiensä alla.
Kuva tämä ei ole kyseinen kortti mutta esimerkki mitä tarkoitan.

Tosi ihania hetkiä vietimme ystäväni kanssa ja saatiin nauraa monille hassuille jutuillemme. Kuten tiedätte tälläisissä tapahtumissa on sitä herkkua yllin kyllin ja tulee sitä ruokapuoltakin hamstrattua liian kanssa. Mekin kun aletaan olla mummonemassa yhä enemmän niin ei aina kuulokaan pelaa ja meikä sanoi " otetaanko lissää" niin ystäväni kuuli "mennäänkö vessaan" , siitäpä vitsi tulikin että tällästähän täällä onkin eli kaksi asiaa tärkeää :lol: niin ja toimiiko vatsa :P
Toinen juttu joka hauska, nimittäin ystäväni sairastui marraskuussa syöpään ja hänellä ei nyt vielä omat hiukset kasvaneet vaan on peruukki käytössä. Yöksi tietenkin perukki pöydälle jne. Vauhti kun oli "hirmuinen" meillä ja into aamupalalle niin hiukset unohtuikin laittamatta, meikä onneksi ulkona huomasi että sinulta puuttuu kutrit. Naurettiin sille kuinka tämä lähteminen ei olekkaan niin nopsaa kun monta eri osaa koottavana, hiukset, silmälasit jne...huokastiin että onneksi ei vielä tekareita, mutta jos olisi niin pitäisi nekin muistaa suuhun laittaa. Mieli on kuin 15 kesäisen mutta riisuttu malli
Kuva
Tämä kuvaa tätä juttua joka oli mielestämme kuvaava. Onneksi on kypärä päässä.....
Ystäväni elämässä tämä sairaus varmaan sai ajattelemaan mitä kummaa nyt tapahtui, kuitenkin hänet on todettu nyt terveeksi joka suuri Jumalan ihme näin koemme. Ystäväni on ollut tälläinen että pelastuksen kypärä tiukasti päässä vaikeanakin hetkenään.

Todellakin ihana että saamme itsekukin hoitoa taivaallista ja suuri kiitosaihe kun auennut mahdollisuus lähteä tälläisille päiville. Tärkeää on kokoontua yhteen näin koen.
Olipa ihana yllätys että Pappa saapunut joukkoomme, olet tervetullut , toivottavasti osallistut ja tuot vaikka tuliaisiakin.....

Täsäspä tätä kiiruusti kerrottavaa, jäi tuohon tuliaispussukkaan vielä yksi juttu mutta myöhemmin sitten.
Siusiusiusiusiusiu...
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 08.03.2015 21:14

Kiitos teille jokaiselle mielenkiintoisista kokemuksista, niitä ei ole ollenkaan ikävä lukea.
Ne ovat kuin väriraidat Tiinan matossa, tässä elämänarjessa jossa ei paljon kohokohtia ole.
Vaihteeksi olen väsynyt ja innoton tarttumaan juuri mihinkään.
Korpitie tai aurinkoniitty...niinpä..niissä Hän kanssamme on.
Siunausta
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja