tuumis

Maaliskuu

Maaliskuu

ViestiKirjoittaja meju » 01.03.2015 09:38

Kuva
(Tahdon elää Jumalan tahdossa sivulta )

Parempaa on edessäpäin! Tervetuloa uusi kuukausi uusineen juttuineen. Aika vierähtää tosi nopsaan, nyt tuntuu että olemme kesän kynnyksellä vain askelma ja kesässä :idea:
Olen ollut haikealla mielellä lukiessani Jad- Hashmona Ystävät lehteä, kannessa on ystävämme Hannan ( Anja ) kuva ja lehti sisältää muistokirjoituksia hänen elämästään. Kuinka paljon yksi ihminen voikaan saada aikaan Jumalan valtakunnan työssä voi vaan ihmetellä. Meillä oli suuri etuoikeus foorumissa että Jumala lähetti Anjan joukkoomme ja saimme rakentua yhteisestä uskosta. Lukemattomat on ne kirjoitukset ja tunnit jotka Hanna kanssamme vietti. Sitä edelleen ihmettelen että hän jaksoi olla meidän "hiirulaisten" kanssa vaikka hänellä ovet auki kaikkialle.....
Daniel Ronen puheesta on tässä lehdessä Anjan muistotilaisuudesta "jos minulla olisi valta kuin Jumalalla, kenet minä valitsisin kaikista ihmisistä aloittamaan kylää, kibbutsia Israeliin? Kenet minä valitsisin ottamaan yhteyttä hallituksen virastoihin, etsimään maapalstaa, asettumaan aloilleen, rakentamaan, vartioimaan ja suojelemaan sitä? Ottaisin nuoria parkkiintuneita israelilaisia miehiä, jotka ovat vahvoja, puhuvat hepreaa, joilla on sotilaskoulutus, he sopisivat paremmin minun sotilasjoukkooni. Mutta onneksi minä en ole Jumala, kiitos Herralle. Jumala valitsi pienen porukan suomalaisia joilla ei ollut virallista statusta, ei kielitaitoa, jotka olivat kotoisin toisesta kulttuurista, joukossa myös pieniä lapsia. Jumala toi heidät uskollisesti aloittamaan yhtä Israelin ainutlaatuista kylää josta tuli koti kasvavalle messiaaniselle yhteisölle.
Anja, oli jo iäkkäämpi, lyhytkasvuinen ja vaaleaihoinen. Hän ei sopinut täydellisesti kuvaan israelilaisesta perustajasta. Mutta hän oli uskollinen ja rohkea eikä antanut periksi........

Tiinakin tuonut koskettavan kirjoituksen mainiten tästä nettityöstäkin. On niin ISO ikävä mutta tiedämme parempaan päin olemme menossa mekin tänne jäljelle jääneet. Ollaan uskollisia paikallamme Jumalan valitut.
https://jadhashmona.wordpress.com/liity-muuta/
tästä linkistä löytyy kaksi vanhempaa lehteä jos joku haluaa tutustua.

Tänään työpäivä ja huomennakin. Sekaisin on viikonpäivät eli en tiedä mikä oikein missä mennään, mitenhän sekaisin sitä olisikaan jos joutuisi tekemään yövuoroja yms. Viikonloppuna onkin Orolle meno jota odotan kovasti. Tulee niin vähän seurakuntayhteyttä , eli sanan kuulolla harvmmin livenä käytyä. Onneksi on netit ja telkkari sekä radio. Joka ilta nykyisin nukahdan radio Patmoksen maan ja taivaan äärellä ohjelmaa kuunnellessa, sieltä arkistosta löytyy monia juttuja. Mielenkiintoista soittajien kysymykset koska usein itsekkin samoja pähkäilen. Se on ikävää että aamusin tebletti on aina jumissa, se jotenkin jummituu kun ohjelma loppuu vai liekkö meikä kuorsaus saa sen aikaan. Jumalan Sanan kuuloon on hyvä nukahtaa :)
Tässä Oron tulevan viikonlopun tapahtuma. Linjurikyyti on näköjään Joensuusta lauantaina.
Levähdys ja virkistyspäivät naisille, ohjelmassa raamatunopetusta, terapeuttista asioiden käsittelyä, paneelikeskustelu, keskustelua parisuhteesta, sinkkuudesta, hyvää musiikkia, yhteistä rukousta ja esirukousta. Ohjelman lisäksi Oron taianomainen luonto, sauna, avanto, hyvä ruoka ja kohtaaminen. Päivillä mukana, Terapeutti Päivi Niemi, pastorit, Ulla Halttunen, Kaisa Tuikkanen ja Anna-Riitta Pellikka, Musiikista vastaa Kristiina Tainhua-Laiho, mukana myös Mirja Hämäläinen ja Anne Soukkalahti.
http://www.kansanraamattuseura.fi/sinul ... tapahtumat

Me olemm yhtä perhettä eli tuumisperhe :idea:
Kuva
Tulkaa rohkeasti sisälle tupaan uudetkin tuumailijat, kaikille tilaa riittää, paikkoja varmasti .....

https://www.youtube.com/watch?v=0Gowdyz ... e=youtu.be
meju
Ylläpitäjä

Re: Maaliskuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 01.03.2015 14:58

Ihanaa, kun kaikille nmeulle pähkäilijöille riittää täällä tilaa, jos joku ei jaksa jonkun kirjoitusta lukea, niin voi harpata yli.....Minäkin tulen nykyisin pähkäilleeksi aika palon. :mrgreen:
Johtuneekso yksinäisyydestä vai siitä, että ei pysty niin paljoa touhuamaan muita hommia kuin ennen??????? :o
Mutta aina kyllä näköjään mulle tapahtuu....Lasse puhui kevättöistä kahvilassa. Pakkasin muutama päivä sitten säkkiin panttipulloja, yksiöni alla. Ihmettelin, että mitä tuossa roikkuu noin paljon pimentäen :roll: :roll:
Ikkunaseinälläni on kasvanut sellaista kasvia, joka tarttu rappaukseen kiini. Ja se on ollut tosi tuuheata....nyt se oli suurelta osin irronnut, osa maassa asti, osa edelleen laidasta kiinni seinässä. Tosi kumman näköinen, kun sitä ulkopuolelta katsoo. Oti nsekä isot että pinet puutarhasakset ja nyrhin sitä alalaitaa saksin ja käsin. Sen komeuden keskeltä ilmaantui kaksi vanhaa linnunpesää....jätin ne tuohon kiveykselle, että jos tarvitsevat uusia aineita, ehkä näistä saisi!!!!!! Tarvitaan parempia puutarhureita ottamaan se loppukin pois, ja olen jo kysellyt apua, joten jossakin vaiheessa ne lähtevät siitä.
Ruusut sain epäammattimaisesti leikatuksi, ehkä liian vähänkin leikkasin.
Kallunankoivista riittä vielä lihapuolta täksi päiväksi ja huomiseksikin. Tähän toiseen kävin taittamasta mausteeksi pari pientä rosmarriininoksaa, joten ainakin jotain makua on.
Niin, tuntuu aina haikealta, kun ystävä otetaan pois. Mutta he ovat varmaan liittyneet siihen todistajien pilbveen, josta Hebr.12,1 kertoo
Koska meillä on ympärillämme
näin suuri todistajein pilvi,
pankaamme mekin pois kaikki,
mikä painaa
ja synti joka niin helposti kietoo.
Juoskaamme kestävinä kilpaulussa,
joka on edessämme.
Juostaan, vaelletaan,
kovemmin tai
hitaammin.
Matkalla kumminkin.
Hyvää viikkoa!
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 01.03.2015 21:07

Siunattua maaliskuuta teille jokaiselle.
Minulla on nuorempi tytär ollut käymässä ja poikaystävänsä
tuli myöhemmin, menivät elokuviin joten jäi vähän aikaa
piipahtaa koneella, tein pizzataikinan kohoamaan ja teen pohjat,
joihin itse laittavat täytteensä, kunhan tulevat kotiin.
Huomenna sitten palaavat Tampereelle ja lieneekö kesä kun seuraavan kerran tapaamme.
Olipa kaunis muistelu Hannasta ja vahva todistus siitä, että Jumala valitsee tekijät työllensä: Halleluja!
Kiitollinen olen osaltani että olen saanut täällä tutustua Hannaan ja näihin muihinkin Israelin "tyttäriin".
Daniel Ronen puheesta on tässä lehdessä Anjan muistotilaisuudesta "jos minulla olisi valta kuin Jumalalla, kenet minä valitsisin kaikista ihmisistä aloittamaan kylää, kibbutsia Israeliin? Kenet minä valitsisin ottamaan yhteyttä hallituksen virastoihin, etsimään maapalstaa, asettumaan aloilleen, rakentamaan, vartioimaan ja suojelemaan sitä? Ottaisin nuoria parkkiintuneita israelilaisia miehiä, jotka ovat vahvoja, puhuvat hepreaa, joilla on sotilaskoulutus, he sopisivat paremmin minun sotilasjoukkooni. Mutta onneksi minä en ole Jumala, kiitos Herralle. Jumala valitsi pienen porukan suomalaisia joilla ei ollut virallista statusta, ei kielitaitoa, jotka olivat kotoisin toisesta kulttuurista, joukossa myös pieniä lapsia. Jumala toi heidät uskollisesti aloittamaan yhtä Israelin ainutlaatuista kylää josta tuli koti kasvavalle messiaaniselle yhteisölle.
Anja, oli jo iäkkäämpi, lyhytkasvuinen ja vaaleaihoinen. Hän ei sopinut täydellisesti kuvaan israelilaisesta perustajasta. Mutta hän oli uskollinen ja rohkea eikä antanut periksi........
rine

ViestiKirjoittaja meju » 02.03.2015 14:07

Kuva

Tervehdys tuumailija ystävät, mitäs pähkäilette? Tiina niin kivasti kirjoitti tuosta pähkäilystä ja samaahan tarkoittaa tuumailut sekä pähkäilyt :idea: Koen että on hyvä tulla tänne ihan tälläisenä omana itsenään virheellisenä kuten myös virheellistä tekstiä naputten kun en taida oikeinkirjoitusta. Varmaan monen laisia ajatuksia meikäläinenkin herättää mutta luotan kelpaan tälläisenä joukkoonne. Tuossa kuvassa oli sellainen teksti jota pähkäilin :lol:

Flunssa yrittää tulla just kun olisi viikonloppuna lähtö Orolle. Olen ollut petissä ja rohtoja ottanut, tosin illaksi töihin lähden muttei vielä pahempia oireita ja toivon että se menee ohi. Huomenna vapaalla niin olen koko päivän levossa niin eiköhän se siitä....Enpä ole pitkiin aikoihin sairastellutkaan niin pitikö just tälle viikolle iskeä.....

Mieliala sellainen alavireinen, tuntuu taas ettei mikään innosta mutta kyllä se tästä. Kuten Tiina kirjoittikin että yksinäinen kun on oli niin tulee useammin netissäkin oltua ja tosi tärkeää että olisi aina tuorettakin lukemista esillä. Olenkin hyvilläni että täällä ainakin melki joka päivä yksi tai kaksikin uutta juttua, ihmeellisesti piristää lukea juttujanne eli aivan kuin kirjeen saisi.

Rinellä onkin onnenpäivät kun on nuorisoa käymässä, perhe kasvanut pojalla tytön myötä :) Tuossa Jadin linkissä jonka eilen laitoin löytyy Hannan kirjoitus siitä vanhemmasta numerosta, kannattaa lukea sillä siinä Anja kertoo elämästään. (Lehti numero 1 sivu 16 )

Tulkaahan kertomaan kuulumisianne :idea:
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 02.03.2015 17:28

Iloitsen tästä valon lisääntymisestä :) Iloitsen kun saan lukea kirjoituksianne, Mejun pirteät kuvat ja lämmin äidillinen ote, Kiitos että olet olemassa. Tiina kirjoittaa menenlaisista käänteistä, Ilmat vaihtelevat ja luonto muuttuu. Monenleisia vastuksiakin sinulla on. Tyynen rauhallisesti vain eteenpäin pusketaan, luottaen Jumalan lupauksiin.

Hannaa olen kaivaten muistellut ja "Jadin" lehteä lukenut monta kertaa. Iloitsen että Hanna pääsi kotiin, mutta tyhjä tila on suuri. Kaksi vuotta sitten kuoli mieheni, vuosi sitten sisareni mies, nyt Hanna. Elämämme on rajallinen, kumpa osaisi sen oikein käyttää. Armoon yksin voin turvata.

Huomenna menen eläkeläisten kanssa retkelle naapuri kaupunkiin. Siellä kookoontuvat tämän seudun eläkeläiset yhdessä, ne ovat yleensä hyviä yhdessäoloja. Tässä lähettyvillä asuu ystäväni jonka olen tuntenut jo yli 30vuotta, on siis matka toverikin, sekin on Jumalan antama siunaus. Kipuja minulla on jalat ja selkä sekä sydän, vielä en ole saanut vastauksia sydän tutkimuksista. Näin jatkamme matkaa.

Onnea ja siunausta Marjalle ja perheelle kun olette saaneet lahjan taivaasta.
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 02.03.2015 20:13

Taas pitaa kertoa luonnosta. Oikeastaan vasta paasiaisena sanotaan, etta talvi on mennyt, kevat ja laulun aika tullut. Mutta kevaiselta tuntuu, kun eilen ip nain pienia sinisia iiriksia. Ne yodella tietavat jopa kellonajan, jolloin ne kukat aukeavat, vasta puolenpaivan jalkeen.
Ja kun ikkunasta katselin mimosaa, joka oikeasti akaasia, niin eikos yhdessa oksassa ollut jo nelja keltaista kukintoa!
Eilisiltana kuuntelin Radip Deita ja siella mielenkiintoinen ilta, vastaamassa kysymyksiin ja muutenkin selittamassa oli Pekka Sartola. Kysessa lahi-ita ja keski-ita, mita taalla tapahtuu.Kannattaa etsia ja kuunnella.
Tanaan meni piapriksi, muun lisaksi ripuli, joten menot jaivat, nyt on kuunneltu ja katseltu nettia ja ohjelmia.
lepopaiva siis. Mejulle flunssan estoa
ja kaikille muillekin hyvaa alkanutta viikkoa.
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 03.03.2015 12:10

Kuva
(Tahdon elää Jumalan tahdossa sivulta kuva )

Missä hengessä olemme?
Tänään olen taas katsonut muutamia ohjelmia telkkarista ja tabletin kautta yhden sarjan. Laitan ne linkit tännekkin niin tiedätte mistä jutustelen.
http://www.tv7.fi/broadcast/?broadcast=4919_177346
"Avraham kertoo, minkälaisia koettelemuksia heillä on ollut Isarelin vuosinaan. Perhe ei kuitenkaan luovuttanut vaan rohkeasti jatkoi elämistä ja Israelin rakentamista taistelemalla pahaa vastaan hyvällä".
En ole katsonut tuota ensimmäistä osaa mutta tämän aamulla sattumalta katsoin ja jäin tästä puhe Joouan ja Kaalebin hengestä. Tänäänkn on niin vähän ihmisiä jotka näkevät Jumalan lupaukset, vain pelottavia sanomia tulee tulevista jättiläisistä jotka ovat voittajia eikä meillä mitään mahdollisuuksi....Kuitenkin Herramme on voittaja, hänen lupauksensa ovat voimassa ikuisesti. Kuinka vaikeaa onkaan olla erimieltä enemmistön kanssa jotka näkevät vain tappioita. Mitenpä Joousa ja Kaaleb toimivat sekä näkivät.....

Toinen juttu jonka Tiina toi, tiedä en ollanko samassa ohjelmassa mutta tämän kuuntelin Patmos radiosta saman päivänä, voihan olla että Deissäkin samaa asiaa käsitellään mutten löytänyt sitä. Myöskään vielä ei ollut sitä Pekka Sartolan ohjelmaa arkistossa, tosi kuuneltavan arvoista, laitan sen heti kun tulee tähän arkistoon- Avautui niin paljon uusia asioita joita en ole koskaan huomannut Raamatusta kuten neljäs temppelikin, sellaista juttua en ollut tiennyt, kolmannen rakentamisesta olen kuullut, Pekka hyvin esitti miten se voidaan rakentaa ja tosi nopeaan yms. Tässä toisia juttuja arkistosta http://patmos.studio24.fi/arkisto/radio_ohjelmat

http://areena.yle.fi/tv/2375893 Tässä linkki lempiohjelmaani "Hakekaa kätilö ". Ehkä joittenkin mielestä hömppää mutta tätäkin katsoessa itkin sillä siinä on niin koskettavia asioita. Tässä jaksossa nunna kohtasi nuoruuden rakkautensa ja siinä lopussa kauniisti mietittiin oliko kaikella tarkoitus jopa luopuminen tälläisestä rakkaudesta. Ilmeisesti nämä ei näy ulkomailla, Tiina olisi ainakin nyyhkinyt :)

Tuli tosi masentava olo kun sain viestin Evalta. Hän kirjoitti ettei millään pääse tänne tuumikseen, 8 kertaa tänäänkin yrittänyt ja ilmeisesti ollenkaan sivut aukea. Osannut en mitään neuvoa muuta kuin mitä itse kokeilen aina eli virrat koneesta pois ja usein sen jälkeen yhteys pelaa. Voihan olla että jotkut asetukset on matkalla menneet vinksalleen mutta toivotaan ettei Eva lannistu vaan todellakin Kaalebin hengessä näkee avatut ovet... Hirveeltä tuntuisi jos Eva ei enään kirjoittelisi joukossamme mutta emme anna periksi. Jos joku osaa neuvoa niin kertokaa, laitan viestiä sitten eteenpäin mitä pitää tehdä ongelman kanssa.

Tänään pidän pyjamapäivän sen takia kun flunssa yrittää päästä voitolle. Otan rohtoa, lepään sekä tietenkin netissä seikkailen sillä täältähän sitä piristystä saa sekä jaksamislääkettä :) Olen kokenut aikasemminkin kun malttaa levätä niin flunssan selättää nopeammin. Onneksi on vapaapäivä muutenkin.

Amanda taitaa tällä hetkellä olla siellä retkellä, toivotaan että tuopi meille tuliaisia juttujen muodossa. Hyvä onkin lähteä noihin järjestettyihin matkoihin jotka varmaan piristää mieltä eikä hinnalla pilattuja. Itsekkin aion tulevaisuudessa samoin piipahdella eläkeläisten reissuissa sikäli mikäli mahdollista suinkin. Tuettuja lomiakin voi hakea yms. Olen katsellut kaikkea tulevaisuuden varalle.

Hellurei ja hellät tunteet <3
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 03.03.2015 19:09

Heips, täällä Eva.
Olin aika hätäinen ja en kunnolla lukenut ohjeita, jotka sain. Kii...tos niistä!
Nyt kokeilen, onko tämä totta ja kirjoitan sitten. :)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 04.03.2015 11:28

Kuva
Ja minä sanon: Olisipa minulla siivet kuin kyyhkysellä, niin minä lentäisin pois ja pääsisin lepoon! ps 55:6

https://www.youtube.com/watch?v=cMu-4H-Z3CA
Oi, Jumala siipeni murtuneet ota käsiisi ihmeellisiin.....

Tämä kuva jonka toin puhutteli tänään, siinä katseeni kiinittyi lintuun jonka siivet on pyrähtämis asennossa, ilmeisesti laskeutumassa paikkaan missä odotetaan. Onko pyrähdys ollut pitkäkin lento sitä en tiedä , ehkä eksyksissäkin ollut kuten Tapani Suonto laulaa tuossa linkissä jonka toin, kuitenkin kuva välittää iloista tunnelmaa joten siivet kantaneet lepoon.....

Levossa ollaan täällä oltu, nyt tuntuu olotila paljon paremmalta kuin eilen, uskon että kyllä tästä selvitään viikonlopun reissulle. Pitkä päivä oli yksin ollessa, kuitenkin sekin tekee hyvää sillä miettii tosiaan usein puhutusta yksinäisyydestä. Paljon heitä jotka ovat tosi yksin monien sairauksien, huolien yms elämän tilanteiden kanssa. Monesti ei sellaiset ihmiset edes ajattele miltä tuntuu jos ei itse koe.

Evan kuulumisia tässä odotellaan, hyvä kuitenkin että ilmottauduit päässeesi tänne sisälle. Ajattelin että onkohan niin että koko tuumis lukkiutunut kun niin hiljaista ja sitäkin tuumin että jos meikä jotain klikannut ettei pääse toiset kirjoittamaan kuin vaan meikä ;) Mikään ihme ei sellainenkaan moka olisi, yrittänyt etten mitään kokeiluja edes yritä ylläpidon osiossa ettei kaikki häviä taivaan tuuliin niin kuin joskus käynyt. Sais kyllä olla taitavampi sivujen ylläpidossa.

Nyt oli tullut arkistoon tämä Pekka Sarkolan juttu josta Tiinakin mainitsi, tosin en 100 varma ole onko juuri tämä ohjelma http://patmos.studio24.fi/media/israel_ja_lahi-ita/2860

Iloiten
Ap. t. 8:39
Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.

Tiina kirjoitti muutama päivä tästä Raamatun kohdasta ja tuo " jatkoi matkaansa iloiten " oli sellainen kohta jota en aikasemmin hoksannut, ihan piti tarkistaa oliko siinä niin :lol: . Jumalan sana on niin ihmeellistä ettei sitä voi koskaan ammentaa tyhjentävästi eli aina elävää vettä saamme niin itse kuin toisille ammennettavaksi. Jatkatko sinä iloiten matkaasi Jeesuksen seurassa? Tässäpä kysyyksen heitin itsellenikin ja pyristelen näitä siipiäni pieniin lentoihin ja lennokkaisiin tuumailuihin.
Iloa päivääsi!

Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 04.03.2015 13:49

Onneksi muutamat uskolliset käyvät täällä usein kirjoittamassa, meju epäili että on sulkenut portit muilta. Tuosta tuli mieleeni, että olen kovin huolestuneena lukenut viime aikojen uutisia ja ilmapiiriä Suomessa. Eri tiedeyhteisöt selittävät uskoa Jumalaan vaikka millä tavoin ja kirkkoa ajetaan ahtaalle. Uskovien portteja suljetaan, moni saattaa epäillä omia ajatuksiaankin.

Jumala, vahvista meitä uskossamme. Luotamme ja turvaamme Sinuun. Siunausta Tuumislaisille ja annathan Pääsiäisen sanoman koskettaa yhä ihmisiä.
Tie, Totuus ja Elämä. Ei sitä tarvitse ihmisen aivoja kuvata ja pyöritellä mahdollisuuksia, "uskokoon ken tahtoo" ja me uskomme. Kyse on nimenomaan uskosta. Ateistit ja tiedemiehet unohtavat tämän.

Kiireessä kirjotin, anteeksi jos on sekava :D
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

Seuraava

Paluu Tuumailuja