tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja marja84 » 25.02.2015 10:54

Kiitokset kaikille onnitteluista :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja tuike » 25.02.2015 11:33

Kuva
Sydämelliset onnittelut ja siunausta Marjalle sekä koko perheelle pikku prinsessan syntymän johdosta!
tuike

ViestiKirjoittaja rine » 25.02.2015 18:47

Onnea Marjalle ja perheelle sylin täydeltä,
Ihana, pieni tytöntyllerö,
lahja suuren Jumalan.
Rakkautta, hellyyttä antakaa,
käsin rukoilevin kantakaa!

Kuva
rine

ViestiKirjoittaja meju » 25.02.2015 19:23

Kuva
(Tahdon elää Jumalan tahdossa )

Loppulausunto
"Minun sydäntäni on tutkittu viime aikoina, vielä en ole saanut loppulausuntoa." Amanda kirjoitti tälläisen lauseen muutama päivä sitten ja se pysäytti ajattelemaan. Ensin luulin että Amanda kirjoittaa Raamatun jakeesta mutta tuo tuo sana "loppulausunto" sai ajattelemaan että onkin kyse toisesta asiasta. Kuitenkin sydäntämme Jumala tutkii päivittäin ja oikso niin että loppulausuntoa emme tässä ajassa saakkaan.
1. Aik. 29:17 Ja minä tiedän, Jumalani, että sinä tutkit sydämen ja mielistyt vilpittömyyteen.

Toinen juttu jonka aioin jakaa oli tämä ohjelma jonka katsoin "Israelin vuoret", tässä on Jumalan nimestä asiaa ja siitä vuoresta jossa on Jumalan nimikirjoitus. Aikasemmin juttelimme täällä tästä jutusta niin tuli mieleen että tämä laitettava tänne. http://www.tv7.fi/vod/player/?program=43084

Tosi ihana että Lissu käynyt kertomassa kuulumisia, myös monet muutkin pikkasen aktivoituneet ja piipahtaneet puumerkin jättämässä BRAVOO :lol: Itsellä ollut aika ettei tekstiä meinaa syntyä vaikka kuinka yrittäisi. Tosin maalla olin sunnuntaista asti ja tänään palasin tänne kaupunkiin.
Jotenkin päänupissa asiaa olisi mutta kaikki niin sikinsokin ettei niitä saa purettua , yritän kuitenkin pikkasen tekstiä saada aikaseksi ettei yhä vaikeammaksi muutu tänne kirjoittelu.

Eva varmaan kohta Tiinan kohtaa ja saatte nähdä toisenne kasvoista kasvoihin. Varmaan Annukkakin on kohtaamisessa mukana. Muistattekin sitten heti kertoa meille miten kohtasitte jne. Kyllä sitä kaipaa matkaa Israeliin, ajattelin jos Anja Hyttisellä on vielä matkoja ensi vuonna niin sitten yritän lähteä, jospa Rinekin pääsisi sitten. Haaveita pitää aina olla eiks vaan. Tosin miehelleni sanoin ettei hänellä ole varaa matkustaa kun oli jokin sotahistorian matka keväällä, noh näistä omista matkoistani en edes vielä vihjaisekkaan hänelle :roll:

Marjalle vielä kerran onnittelut ja halirutistukset. Näin Facebookissa kuvankin pienestä tyttösestä. Ruotsin Estelle viettää samana päivänä synttäreitä. Näin muistamme Marjan prinssessan synttärit <3
Kuva
( Kampin kappeli )
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 25.02.2015 23:02

Minultakin viela myohaiset siunauksentoivotukset Marjalle ja pienen ihmeen, eli Jumalan antaman tyttaren johdosta, toisten laittamien ihanien kuvien myota :)
Sitten tosiaan nain myohassa terveiset Evalta ja mieheltansa. Olimme tosiaan yhdessa Annukan ja heidan kanssaan, syomassa ja juonmassa pari tuntia, keskustelun hyppiessa asiasta ja ihmisesta toiseen, tuntemistamme ja tapahtumista. Halattiin, lopussa taisin kylla halata vain Evaa, mutta ehka Annukka halasi miestakin!
Ja Evallahan naita yllatyksia riittaa, oli taas tuliaisina mammia, leipaa ja RAPARPERIHILLOA. Kuvitelkaa.
Evalla flunssa yrittanyt jotakin, joten olo ei ehka ihan hyva, mutta urhoollisesti Herran avulla menossa mukana. Ja varmaan saadaan sitten tarkempia tietoja itseltaan, heidan palattuaan.
Itsellani flunssan yritys jatti vahan lisaa huminaa ja huiputusta, mutta mukana kuitenkin, jossakin aina. Ja ainakin huomiseksi luvattu lampimampaa, eika tanaankaan taalla satanut, mika oli Evalle ja kumppanille hyva asia, saivat rauhassa katsella viela Jerusalemia.
Mitapa viela, suurinta on se, etta meidan Herramme on voittaja! Pyydetaan sita, etta saamme joissakin asioissa sita kokea oikein konkreettisesti. Valilla tarvitsemme sitakin. Sitten valilla ollaan vain ikaankuin kuivassa eramassa, vain Sanan lupausten varassa.
Se on elamaa se, sanoo Pekka Simojoki eraassa laulussaan, kasetilla jossa on lauja psalmeista. Viime paivina olen kuunnellut sita paljon. Siina on myoskin Tunnet ihmisen tien.
Kiitos hanelle, seka Simojoelle, mutta viela enemman Jumalalle.
Ja kiitos kun mejukin on taas loytynyt, ja Lassekin. Parannusta sormillesi pyydetaan. Itsellani oikean kaden peukalo, etusormi ja keskisormi puutuvat, syyta en kylla tieda. pitaa vain yrittaa veivata katta niin paljon kuin voi, sielta mista voi. Taas sanon, etta se on elamaa se :roll:
Tiina

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 26.02.2015 02:09

Onnea vauvan syntymän johdosta Marjalle ja hänen miehelleen ja vauvan isoveljelle ja siunausta pikkuprinsessan elämään ja toki koko perheelle myös.
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja meju » 26.02.2015 11:14

Kuva
"Pieni usko vie sielunne taivaaseen. Mutta suuri usko tuo taivaan sieluihinne"

Huomenta hiirulaiset, kuinka voitte? Löysin ihania hiirulaiskuvia, arvaatte että ne alkoi taas puhumaan :lol: Tätä kuvaa katsoessa ajattelin kuinka itsekukin tulemme vuorollamme tänne majikseen pitämään pieniä saarnoja, toiset lyhkäsaempiä ja joku pitempiäkin....Itse ainkain olen live elossa hiirulainen sanan oikeassa merkityksessä eli en ole seurakunnissa puhujana , joskus kertonut uskoontulostani mutta harvemmin. Kuitenkin halu on kertoa siitä hyvästä mitä itse kokenut ja etenkin siitä kuinka vaikeinakin aikoina saanut kokea Jumalan sana on niin ja amen, eli kaikki on totta mitä Raamatussa kirjoitettu myös sen saa kokea jo tässä ajassa.
Asiakkaakseni tuli entinen laitapuolenkulkija, hän kertoi että on alkanut käymään seurakunnassa ja eri kotikokouksissa. Jatkoi " olen sellainen uskova joka ei kerro toisille, pidän sen salassa". Ohoh sanoin, meikä jos saa karamellipussin niin toki siitä tarjoan lähellä oleville sillä noloa on yksin herkutella. Mies ihmeissään katsoi ja sanoi "niinhän minäkin jaan kaiken hyvän"....johon vastasin " jaatko oikeasti, äskenhän kerroit pitäväsi salassa maailman tärkeimmän ja hyvimmän asian"
Mekin hiirulaiset saamme täällä tuumiksessa nousta esiin kuten tuo kuvan hiirulainen ja jakaa Hyvää sanomaa Jeesuksesta Kristuksesta :idea:

Tänään oli taas vesijumppa aamu, sama kuvio ettei millään jaksas nousta mutta kun olen päättänyt käydä jumpassa jos suinkin niin en anna periksi ihan vähällä. Helppoa olisi luovuttaa mutta se tunne kun sieltä hallista tulee niin ihanaaaaaaaa. Tosin en ole päättänyt joka kerta leipomon kautta tulla mutta tänään taas polkupyörä kaarsi leipomomyymälän pihaan, enkä voinut olla menemättä pikkuisille munkki ostoksille. Miksiköhän ei linjoissani näy tämä liikunta :P Ei se haittaa sillä kunto oikeesti minulla hyvä, eikä mitään lääkkeitä vielä tarvita. Uskon että ei turhaan mene yksikään liike vaan se on lääke...

"Sinun ei tarvitse tehdä mitään " , sain eilen kirjeen jossa tälläinen lause. Eläkevakuutusyhtiö lähestyi kirjeellä ilmoittaen että hakemukseni on tullut heille ja " olemme aloittaneet eläkehakemuksesi käsittelyn" oli myös kirjeessä. Helpotti suunnattomasti että ainakin tähän asti asia edistynyt , sillä olin pikkasen paniikissakin etten osaa oikein täyttää hakemuksia ja olenko tarpeeksi ajoissa kun kesälomatkin painaa pälle, nimittäin työpaikallekkin pitäisi jossain vaiheessa ilmoittaa asiasta mutta enhän voi irtisanoa itseäni jos en eläkettä saakkaan kuin hamassa tulevaisuudessa eli katsottava ettei jää rahatonta kuukautta.
Tietenkin hengellistin tämänkin kirjeen. Ajattelin kuinka Jeesus on tehnyt kaiken puolestani ja hänkin sanoo " sinun ei tarvitse tehdä mitään, olen tehnyt kaiken puolestasi", myös asioitamme hän käsittelee kuten sanassa luvataan, rukouksiimme vastataan mutta ne ensin käsitellään.

Huoletonta tätä päivää toivottelen täältä ruudun takaa <3
Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 26.02.2015 17:42

On se paras huolehtia, näin kuulemma tapsi sanoa erään ystäväni sukulainen. Jos asiaa ei tapahdukaan, jait ilman huolejtimista. :mrgreen: Taidatkos sen paremmin sanoa??????
Mikä siinä on, että meikäläiselle aina sattuu ja tapahtuu? No, mikä nyt????? Ei, nyt en polttanut kattilaa phjaan, niitä paloi lähiaikoina kaksi.
Tänään mentiin naapurin kanssa ruokaostoksille lähimpään markettiin. Ostettiin parin viikon muonat, vaikka tulisi lunta ja jäätä, niin on.
En ole aikoihin ostanut raakoja kananpaloja, vaan vain pakkaseen valmiiksi grillattuja. No nytpä päätin, tuoissahan on hyvä pakkaus, 4 tai 5 kanankoipea.
Kun kotona avasin pakkauksen, niin siinä oli kaksi isoa kalkkunankoipea :lol: Yhdestä sellaisesta meikäläinen syö melkein viikon. Voi tietysti mennä parilla kerralla, jos onnistuu maustaminen.
Siellä ostoskesuksen ulkopuolella yritin sanoa joillekin, että saat tuon vitosen eli yli euron, jos viet minun kärryni paikalleen. :mrgreen: Ei tarvinnut kukaaan vitosta, missä ne köyhät ny oli????? Mutta nuori nainen tuli kyllä auttamaan, kun piti saada kiveyksen yli kärry.
Ja tuolla fb ssä jo kerroin taksikuskistamme takaisin kotiin. Oli nuori poika, jolla korvarengas toisessa korvassa....mutta tämä kuski oli ensimmäien, joka auttoi nostamaan tavarat ulos autosta. Ja kun sanoin siitä hänelle, niin sanoi, että kuinka kehtasivat muut olla auttamatta. kaikki kunnia hänelle ja kaikille reippaille nuorille.
Eipä täss nyt muuta saarnaa kuin hvyää päivän jatkoa ja loppuviikkoa ja pitänee mennä katsomaan joko kalkkunankoipi palaa grilliuunissani!! :lol:
Tiina

ViestiKirjoittaja Vehnä » 26.02.2015 20:44

Muistatteko sen kirjan nimen, jossa on linnunpesä ja muna kannessa? Rupesin nyt kiinnostumaan siitä ja ajattelin katsoa netistä, vieläkö sitä on saatavilla, mutta en muista nimeä. :mrgreen:
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja rine » 26.02.2015 22:06

Avautuvien ovien kynnyksellä
odottaa ilo.
Ystävyyden talossa
ei kukaan ole vieras.

Kiitos kirjoituksistanne ja terveisistä jotka Tiina välitti.
Vehnän mainitsemaa kirjaa en muista :cry:

Työviikko pian takana ja sen tuomat haasteet tuleet jo tutuiksi.
Tytär tuli lomalle ja on lähes koko ajan kärsinyt allergiaoireista.
Maanantaina lähtee takaisin ja käväisee nyt viikonloppuna poikaystävän kotona
ensimmäistä kertaa jos oireet helpottavat.

Meju kirjoitteli joku aika sitten ihon alle laitetusta mikrosirusta,
löysin tallaisen kirjoituksen.
https://www.kotimaa24.fi/

Joku aika sitten tilasin Uusi Tie lehden kolmeksi kuukaudeksi,
ihmettelin kun lehteä ei kuulunut, eilen laitoin postia ja kyselin
missä lehti viipyy, kiittelivät yhetydenotosta, tilauksessa oli virhe
vuoden kohdalla 2014, pahoittelivat ja saan lehteä heinäkuun puoleenväliin saakka :D
meillä koneet varattuja, kirjoittaminen on ollut pikaista, taas on toisilla vuoro.
Siunausta teille kaikille, kevättä odotellessa. Herra kanssanne

Tiina: (kiitos)
Mitapa viela, suurinta on se, etta meidan Herramme on voittaja!
Pyydetaan sita, etta saamme joissakin asioissa sita kokea oikein konkreettisesti.
Valilla tarvitsemme sitakin. Sitten valilla ollaan vain ikaankuin kuivassa eramassa,
vain Sanan lupausten varassa.
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja