tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja Vehnä » 22.02.2015 16:27

Tuon tähän linkin, josta voi käydä katsomassa kuvia Israelissakin kasvavista käenkaaleista, niistä, jotka Tiina viestissään mainitsee.
Näpäyttämällä kuvat suurenevat.

Käenkaaleja kasvaa Suomessakin, mutta minä ainakin olen nähnyt vähän erilaisia, valkoisia, toiselta nimeltään ketunleipiä. Ne kukkivat Suomessa huhti - kesäkuussa.

http://www.pacificbulbsociety.org/pbswi ... yBulbsNine
(siis tuosta sivulta oxalis pes - caprae)
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Tiina » 22.02.2015 17:05

Vehnälle kiitos kuvista.
Minä nyt mainitsisin pienestä erikoisuudesta.
Joulukortti oli lähetetty Suomesta joulun alla 2009, leiman mukaan.
Tuli perille nyt. :lol:
Osoitekin oli ihan oikein, jopa postinumeroa myöten.
Kaikki oli kyllä kirjoitettu meiköläisin kirjaimin, olikohan jakelussa joku vain hepreaa taitava. :roll:
Himmeästi näet näkyi heprealaista tekstiä leimattuna.
Jossakin on ollut varastossa nama vuodet.
Mitapa nyt muutamasta vuodesta, kun kansa on odottanut pari tuhatta vuotta paluuta omaan maahansa.
Herrakin on uskollinen. :idea:
Tiina

ViestiKirjoittaja riitu » 23.02.2015 23:34

Pikakäynnillä! Oli kiva nähdä Lissuakin foorumilla ja Marjaa muistan synnytytapahtuman vuoski.
Rukoilen, että kaikki menisi hyvin. HyJm

https://www.youtube.com/watch?v=O395m2u9XKQ
riitu

ViestiKirjoittaja Tiina » 24.02.2015 13:55

Oli kiva kuunnela Riitun panema laulu Mun kanteleeni kauniimmin.....Miellä suomalaisilla on taivaassakin oma soitin, kun kannel on ihan supisuomalainen, ettei hepreassa ole sille omaa sanaakaan käännöksenä, kannel se vain on.
Minä olen oletttanut, että Marja olisi jo ehtinyt saamaan vauvan, kun itse en eilen käynyt edes tuumiksessa, vietin oikeastaan ns pyjamapäivää, kun flunssa yrittää iskeä, ja sitä yritin vastustaa vai lepäämällä ja juo,mlla kuumaa ja stömällä valkosipulia, mikä kuitenkin teki ripulin, :mrgreen:
Kuitenkin lueskelin. Vnhaa tuttua Mika Valtarin kirjaa Valtakunnan salaisuus. Nyt täytyy aloittaa uudestaan evakeliumien lukeminen, ehkä taas ymmärtä paremmin miten ainutlaatuisten asioiden kanssa apostolit ja opetuslapset joutuivat tekemisiin. Ei ihme, että olivat ymmällään....kun ollaan mekin joskus vieläkin ymmällämme monista asioista. Mutta Jumalan Pyhä Henki on saanut kuitenkin opettaa seurakuntaa monissa asioissa.
Kiitos Herralle siitä, että meidänkään ei aina tarvitse kaikkea ymmärtää. Uskossa saamme sanoa, että näin on kirjoitettu, nostetaan hattua, mennä eteenpäin ja odotetaan, milloin saamme lisäymmärrystä....vai jäävätkö jotkin asiat salaisuuksiksi, kunnes päästään perille.
Näin varmaan onkin.
Kysellään, tutkitaan, odotetaan, ja eletään armosta, vaikeuksienkin keskellä.
Missä muuten Meju luurailee????? Eva on tässä maassa, ja toivottavasti tavataan, ettei tule tautia tai muita esteitä.
Tällä hetkellä pyärii päässäni Hannan eli Anjan laulu psalmista 69, jae 36
Sillä Jumala pelastaa Siionin
ja rakentaa Juudan kaupungit.
Hänen palvelijansa asettuvat sinne
ja saavat sen perinnökseen.
Tiina

ViestiKirjoittaja Lasse » 24.02.2015 18:17

Rauhan tervehdys kotiväki :) Kiitos kirjoituksista ja kuvista, aivan selkokielistä ja ymmärrettävää.
Saimme muutama päivä sitten Perusta Ruth:ilta Joulu tervehdyksen, iloinen asia vaikka myöhässä tulikin.

Kuva

Kirjoitan hänelle espanjaksi ja vastaus tulee opettajan kääntämänä Englanniksi. Ruth on edistynyt kirjoituksessa ja osaamisessa.

Maikka opiskelee Italian kieltä omatoimisesti haetaan kielikirjoja lainaksi Sampolasta, irto papereita on olkkari täynnä, sanaristikot ovat jääneet vähemmälle.
Terveyspuoleni olisi muuten kunnossa kun työt loppuivat lopetin myös pillereiden syömisen, polvet toimii. noin kuukausi sitten vasemman käden pikkurilli ja puolet nimetöntä kämmen selän kanssa puutuivat, epäilen olkapään pinnettä. En oo toistaiseksi hakeutunut hoitoon.
Voimistelu liikkeitä olkapään varrelle.
Olen odottanut Jehovia pirauttaan ovikelloa kun jätin heille läksyn,2 Piet.3:7 hoksasin jälkeenpäin sen olevan heille elämän ja kuoleman kysymys joka pitää heidät kiini opissa, siis UM:n käännöksessä.
Meju puheli edesmenneistä rakkaista uskon ystävistä jotka lähtivät keskuudestamme ikuisuuteen, tyhjä aukko on syntynyt, mutta kuitenkin he ovat näyttäneet Tien Isän luokse.
Tarkkaan ajatellen Kristuksessa pois nukkuneet odottavat meitä saapuviksi yhdessä Jumalan kanssa.
Jeesus meni edeltä avasi tien Isän Jumalan luokse ja hänen jälestä mekin kuljemme samaa tietä.

Tiina kaipaa Mejua joka on kuulemma kadonnut, on kolme paikkaa missä hän voi olla yö-aikaan: Mökillä, Facebookissa, kotona.
Neljäs piilopaikka on Telttamaja siellä hän voi olla päivälläkin.

Kuva

Siunausta kaikille ja hallaukset päivitetään :)

Kuva
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

ViestiKirjoittaja marja84 » 24.02.2015 21:17

Heipsan!

Noniin synnytys on ollut ja mennyt, eilen siis saimme pienen prinsessan alun
Kellon ollessa 9.59.
Hän syntyi 3398 grammaisena ja 50 senttimetrin mittaisena.

Synnytys sujui kaikinpuolin hyvin, vaikka olikin kivulias, kivunlievitys ei lopussa toiminut ihan kuten piti, mut
Tyttö kuitenkin saatiin täysillä pisteillä ulos ja kaikki toimi kuten piti.
Vähän jouduttiin paikkoja leikkaamaan ettei sattuisi niin paljon eikä
Repeisi paikat, mutta muuten olen tyytyväinen lopputulokseen ja olemme
Hyvin päässeet neidon kanssa aloittamaan arkemme. :)

Kuvaa en pysty tänne ainakaan tällä puhelimella laittamaan, mutta ehkä jossain
Vaiheessa jotenkin pystyn laittamaan sen.. :)

Siihen asti hyvää jatkoa ja palaillaan :)
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja lissu » 24.02.2015 22:19

Oikein paljon onnea Marjalle pienokaisen syntymän johdosta. Taivaanisän siunausta Äidille Isälle ja pienelle perheenlisälle. Toivoo Lissu
lissu

ViestiKirjoittaja Annukka » 24.02.2015 23:23

Onnea ja Jumalan siunausta Marjalle, lapsukaiselle ja koko perheelle!
Annukka

ViestiKirjoittaja Vehnä » 24.02.2015 23:45

Halaukset ja onnittelut Marjalle tyttövauvan syntymän johdosta! Olit niin reipas ja onnellinen odottaja ja nyt on odotus palkittu.

Ihana, pieni tytöntyllerö,
lahja suuren Jumalan.
Rakkautta, hellyyttä antakaa,
käsin rukoilevin kantakaa!

Kuva
"Minä olen sinut nimeltä kutsunut."
Vehnä

ViestiKirjoittaja Lasse » 25.02.2015 01:04

Onnittelut

Pikku Prinsessan syntymästä koko perheelle !

Kuva
Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo
Lasse

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja