tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja eva » 20.02.2015 10:15

Tiinalle täältä lämpöhalit! Kyllä se lumi siitä sulaa ja aurinko paistaa. :D Tämä on vain väliaikaista ja ensi viikolla me saamme kulkea jo "kukkien keskellä".
Ei nyt tarvitse stressata sitä meidän tuloa. Me vaan piipahdamme ja sitten taas Tiberiaaseen. On kiva nähdä ja sitten oikeasti halataan, mutta varovasti ettet hajoa. ;)
Minäkin näin juuri tuossa äsken unen, että olin jossakin suuressa laitoskeittiössä ja siellä oli uusi tähteiden poisto. Minä meni veden mukana poistoon ja upposin kainaloita myöten johonkin ja hämärään. Kädessä oli pussi ja sain sen pidettyä. Sitten pääsin ylös ja suihkuun mennessä heräsin. :o Onkohan enneuni? Mikä on, mihin uppoan? Toivottavasti ei Jerusalemin lumi.

Kyllä minullakin KUTKAMAANETTA on, kun ei pääse edes pakkaamaan, on noita "tulijoita ja menijöitä", jotka ovat ihania. Tämän päivän tulijoille pitää tehdä toivomus Lasagne ja suklaakakkua. Löysin netistä helpon Mutakakun tapaisen. Oli K- ruoissa. Ei tarvi vatkata eikä erotella. :)

Peruimme jo lehden tulon, ettei naapureille tule liikaa töitä He hoitavat lumihommat, kun nuoriso lähtee Pajulahteen, niin ei meillä ole kotimiehiä.

Kiitos Mejulle aamuhartausvinkistä. Kuuntelin uudelleen. Ensi kuulemalla tahtoo mennä suurin osa unholaan.

Lähden Raamattupiiriin klo 10. Yksi piiriläisistä toivoi näin aikaista. Ensin oli illalla, sitten klo 12, sitten klo 11 ja nyt jää päivään aikaa tehdä muutakin Meillä on Room. 14, tuomitsemisesta. Nyt ei saa mennä harakoille.

"Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut,
sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta."Jer.31

Ollaan uskon, toivon ja hyvien odotusten varassa! :lol:
eva

ViestiKirjoittaja meju » 20.02.2015 11:36

Kuva
( Luonnotar elämänvirrassa sivulta )

Muisti
Muistinpas tulla piipahtamaan täällä tuumiksessa ...ainakin toivon että vielä vuosia muistini pelaisi sen verran että yhteyttä pidettäisiin tälleenkin.
Eilen sain opetuksen muistista ja kuinka vähän loppujen lopuksi jäljelle jää monille elämän loppusuoralla. Kuitenkin koin taas sen tosiasian että Jeesuksen omat muistavat päämääränsä sekä Jeesuksen.

Kävin kaupungilla niin sain vihdoinkin aikaseksi käydä 95 vuotiasta ystävääni tapaamassa joka asustaa nyt hoivakodissa. aikeeksi on jäänyt käymiset mutta nyt koin että mentävä on sillä ikääkin hänellä niin paljon ettei koskaan tiedä milloin kotiin kutsu kuuluu, sitten harmittaa kun en käynyt. Häne oli lukkojen takana yksin huoneessaan, tosin ei pysty enään liikkumaan mutta lukitus sen takia kun on muistamattomia toisia asukkaita niin voi olla vierailuja monenlaisia. Siellä hän petissä kauniin näköisenä loikoili, tuli Hilja aaltonen mieleeni sillä hän on myös aina ollut rukouksen ihminen.
"En muista sinua" hän ensiksi sanoi esiteltyäni itseni, san oin ettei sillä väliä ole muistatko mutta minä muistan sinut. Jatkoin että hyvä kun et muistakkaan sillä motkottasit heti miksen ole useammin käynyt. Hän ei muistanut lapsiaan ja sen ymmärsi että muisti mennyt ja harmitteli mitä virkaa enään ihmisellä kun ei muista edes lapsiaankaan. Hetken juteltiin ja sitten hän yhtäkkiä san oi " sinähän olet siinä kaupassa töissä " johon myöntävästi vastasin ," miksi niin harvoin käyt kylässä, sinun pitää useammin tulla jne," nauroin makeasti kun hän niin tutusti alkoi motkottamaan kuten alussa hälle siitä mainitsin että hyvä kun ei muista ..... Hetki oli kirkasta muistamisessa ja taas hävisi muisti eikä tiennyt kuka olen. Hiljaiseksi vetää tälläisten ystävien vuoteen vierellä miettien omaa tulevaisuutta , myös sitä mikä on tärkeintä.
Tämä sisar on ymmärryksen aikana ottanut Jeesuksen vastaan, se levollisuus mikä hänen kasvoillaan oli jotain taivallista. " Voi, kun pääsisin jo pois täältä" hän virkkoi, sanoin että jos lähdet ennen minua niin kerro terveisiä äidilleni, he olivat äitini kanssa hyvä ystäviä. Tähän hän vastasi "jos muistan" ...autss...silloin nauratti ja lohdutin että kyllä taivaassa on sellainen muisti eikä näitä ajallisia enään tavikkaan muistella-
Tuli niin hyvä olo tuosta käynnista jota en voi sanoin kertoa, oli kuin taivashetki-

Lunta on tullut Israeliin, toivotaan ettei mitään onnettomuuksia pahempia tapahdu. Siellä ei taida olla nastarenkaita liekkö lumiaurojakaan monia liikenteessä. Annukalle ja Tiinalle lähetän lämpimiä ajatuksia niin että ette ihan vilusta värise. Villasukat onhan teillä jalassa?

Täällä on suvikeli mutta lunta riittää, tosin ihan vesilammikoita pihallamme kun aamulla lehden hain. Olisin tehnyt hiihtolenkin ennen töihin lähtöä muttei varmaan ladulle kannata lähteä. Kurkkinut ikkunasta näkyykö hiihtäjiä muttei ainakaan vielä ketään, keittiön ikkunastani näkyy auratuille laduille joten hyvällä paikalla asustan.

Ei ole aika ELÄKÖITYÄ vaan ELÄVÖITYÄ.
Eilen Eva kirjoitti tämän lauseen, en sitä hoksannut ennen kuin illalla ja ratkesin nauruun :lol: Nimittäin itse kirjoitin tuon jutun jälkeen että laitoin eläkepaperi kuntoon ja ne postitinkin. Saas nähdä eläköidynkö vai elävöidynkö...toivottavasti kumpaakin :idea:

Rine on kulkenut johdatuksessa, ajatelkaa ikkunastakin tarjotaan makeaa :shock: , makeinta oli kuitenkin tuo rukousyhteys joka ei voi olla sattumaa. Rukouksenne 100 varmasti kuullaan.

Reippahasti käyköön askeleenne tänäänkin johdatuksessa <3

Kuva
(Tahdon elää Jumalan tahdossa sivulta )
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja lissu » 20.02.2015 21:01

Heissuli vei pitkästä aikaa. Olen lukenut Aralian ja Hannan päässeen taivaan kotiin. Mikä riemu kun usko saa vaihtua näkemiseen. Uskon,että sisaret ovat onnelisina kun saavat katsella Jeesusta sislmastä silmään. Me vielä kilvoittelemme täällä ja odotamme koska kutsu kuuluu meille "Tulkaa te isäni suinatut omistamaan se ilo jonka Jeesus on hankkinut meille ristin kuoleman kautta."

Vapaa päivää vietän, Huomena on aamuvuoro. Mulla on ollut suuri ilo kun pieni päivänsäde asuu tässäihan naapurissa. Eilen olivat meillä 4 tuntia ja tänääkin kävivät mummoa tervehimässä.
Pikkupoika ei saa kunnolla nukkuttua,etenkin päivät menevät siten,että kaveri nukkuu korkeintaan 2 puolen tunnin pätkää ja se ei oikein minun mielestäni riitä kun ikää on vasta 4 kk.
Muuten poika on kiltti ja aurinkoinen hymy on aina kasvoilla.

KIva täällä on joskus käydä lukemassa teidän juttuja,mutta olen sen verran laiska etten saa kirjoitettua tänne mitään.
Sunausta teille kaikille, T LISSU
lissu

ViestiKirjoittaja amanda » 21.02.2015 13:43

Tänä aamuna kun silmäni aukaisin, yritin arvailla, mitä kello on, mutta pieleen meni, niin nopeasti päivät pitenevät. Se tuntuu hyvältä. Kiitos Taivaansälle, olemme ohittaneet taas kerran pimeyden.

Elämässäkin on joskus todella vaikeita, pimeitä aikoja. Huudamme silloin hädässämme Jumalan puoleen, joskus tuntuu kuin kukaan ei kuulisi, mutta Raamattu sanoo että meitä koetellaan, että uskomme kasvaisi. Ollaan rauhallisia, sllä Jumalan silmä valvoo tarkkaan kaikkia jotka Häntä avuksi huutavat. Joskus nousee jokin laulu mieleemme, joskus Sanan paikka. Tuokaa kaikki KIITOSEN kanssa Jumalalle tiettäväksi. Ajatellaan Jumalan suuruutta ja rakkautta, kun Hän antoi ainoan poikansa tänne syntiseen maailmaan kuolemaan meidän tähtemme. Kaikki on valmista! Rukoillaan uskoa ja kärsivällisyyttä.

Tänään matkaan Hämeenlinnan lähettyville, poikani perheen kanssa, muorimman veljeni vaimon 70.vuotis juhlille. Yleensä olemme kokoontuneet koko sisarussarja, mutta nyt alkaa useammat olla niin sairauksien runtelemia, että matkan teko talvella on mahdotonta. Pyysin poikaani mukaan koska hän on kummipoika, näin saan hyvän kuskin.

Minun sydäntäni on tutkittu viime aikoina, vielä en ole saanut loppulausuntoa. Toivottavasti siellä ei ole pahoja tukkeutumia, ahdistaa kun kuljen pientäkin ylämäkeä. Silmät alkavat myös häiritä tätä elämää, kaihi leikkausta odotan. Näitten kanssa sitä eletää tätä vanhuuden aikaa. Sokeritkin ovat nousseet vaikka olen jo monta vuotta varonut sokeri pitoista ruokaa. :roll: :mrgreen: En halua valittaa, tämä tuntuu kuuluvan useimpien tämän ikäisten elämään. Kuljemme päivä kerrallaan, luottaen Jumalan apuun. Monen laisia asioita on nyt ollut eämässäni, ei meinaa pysyä kaikki langat käsissä. Ajoimme pienen kolarinkin :o kun olin siellä Hannan hautajaisissa, auto meni korjaukseen, laskua tuli, onneksi elän säästäväisesti, että sain maksettua taas senkin laakun.

Kaikille hyvää kevään aikaa! Siunausta Israelille, Kansalle jonka Herra valitsi meille Pelastajan ja koko Jumalan Sanan tuomaan , Jesajassa sanotaan Israelia Herran sokeaksi palvelijaksi.
amanda

ViestiKirjoittaja eva » 21.02.2015 18:32

:) Tässä ollaan lähtökuopissa.
Mies toi kolmen eri firman säätiedotuksia Israelista. Otan parhaan ennustuksen niistä ja sen mukaan pakkaamme. Sitten toi vielä Arutshevan tiedot ja niillä parhaat tarjoukset.
Ostin kyllä tänä aamunaa uuden takin 25e ja se oli nopea ostos.
Nuoriso meni perhokalastamaa ja hakevat minulle vielä mökille jääneet farkut. Eli varustus alkaa olla valmis.

Meille tuli uusi kaupunginjohtaja ja on tasan saman niminen, kuin Vapaakirkon pastori. Pastori kirjoittaa "Pessimistit ovat oikeassa, mutta optimistit rakentavat maailmaa." Jumala on "toivon Jumala."
Lähetän viestin, jos sellainen aparaatti sattuu kohdalle.
Hyvää sabattia! :P :P
Shalom
eva

ViestiKirjoittaja rine » 21.02.2015 21:20

Meillä ollut kovin keväiset kelit, jään päällä vettä, sohjoa teillä nilkkoihin saakka,
märkää. Lintujen laulu lisääntynyt, valoisuus..pian on kesä.
Amandalle kiitos niin lohduttavista sanoista, jokainen meistä on vuorollaan
pimeyden kurimuksessa, myrsky ravistelee meitä vuorollaan ja Herra tietää että vain
kyllin ankara harvennus kasvattaa vahvoja taimia.
Lainaan Eila Kurkelaa.
Olkaamme sittenkin kiitollisia että Hän kulkee harvennuskuokkansa kanssa ja
kumartuu puoleemme kitkemään. Tämä hetken kestävä ahdistuksemme
on saava meissä aikaan jotain korvaamatonta. Ymmärrämme että yksinäisyys oli hyvä palvelija.
oikeastaan yksinäisyys oli näennäistä.
Jumalalla oli koko ajan vierellämme "ne 7000 jotka eivät polveaan notkistaneet Baalille".
viimeiset kyyneleemme ne orpouden, ikävän ja monien pettymysten nostattamat , kuivataan.
Sinä päivänä ei kukaan kulje
enää leirin ulkopuolelle Herraansa ikävöiden sillä
"Jumalan maja on ihmisten keskellä".

Kiitos Herralle teistä jokaisesta, kiitos kokemustenne jakamisesta ja
hetkistä elämästänne, päivänne kulusta, näin Herra on hyväksi nähnyt,
kiitos siitä.
Ilostuin Lissun piipahduksesta, tule pian uudelleen,
Evalle siunattua matkaa ja halaa Tiinaa minunkin puolestani.
rine

ViestiKirjoittaja marja84 » 21.02.2015 23:02

Heipsan!

Mulla lyödään tahtia edelleen masussa, mutta viime yö
Meni valvoessa ku alkoi supistelut, nyt odotellaan sairaalassa
Miten alkaa supistelut etenemään... Ne tuossa hetkeksi harventuivat
Mutta kyllä siellä supistellaan kuitenkin. :) odotellaa seuraavia tapahtumia.
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja rine » 22.02.2015 09:42

Marja tässä ajatukseni sinun luona, Isä meidän rukouksin.
Herra ole Marjan tukena tässä syntymän ihmeessä, siunaa perhettä
ja läheisiä, muista levätä.
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 22.02.2015 11:47

Marjalle pikaista ja hyvaa synnytysta, Evalle ja kumppanille turvallista matkaa nyt tuolla ylailmoissa, LIssulle, Rinelle Vehnalle ja kaikille kiitokset kaynneistanne.....Lumikasoja viela, siella mihin niita teilta ajettiin, mutta aurinko taas valilla paistelee, vaikka onkin viileaa. Mutta vihreaa, vihreaa ja kukkia!
Siunausta alkavaan viikkoon :)
Tiina

ViestiKirjoittaja Tiina » 22.02.2015 14:29

Moi viela uudelleen. Taytyy vain kertoa, etta se keltainen kukka, joka peittaa kaikki ruukutkin ja jota lapset stovat suplaheinana, on ilmeisesti Kaenkaali, Oxalis pes-caprae. Kuvassa nain, etta todella lehti vahan kuin apilassa.
Sillai. :roll:
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja