tuumis

Helmikuu

Re: Helmikuu

ViestiKirjoittaja Tiina » 05.02.2015 12:10

No, minäpä tästä voinkin jatkaa......heräsin jostain syystä 3.30 enkä saanut enää unta. Mutta kuuntelin radiosta musiikkia ja myöhemmin sanomalehtikatsausta.....Mutta tuli mieleen Jerusalem Postissa ollut juttu Gazan musiikkikoulusta, yksi siellä on. Valonpilkahdus täömäökin, että jotain tavallista elämääkin siellä tapahtuu. Sieltä oli 5 hengen ryhmä viime kuussa Beirutissa kykyjen etsintäkilpailussa, yksi näistä oli tyttö. Pääsivät suoraan loppukilpailuun. Matka ei toki ollut helppo, piti päästä Egyptiin ja sieltä Beirutiin. Ryhmän 11 vuotias poika, Firas. sanoi, että musiikki on rauhan ja harmonian kieltä. Totta. Ja toivoisi sinne tulevan enemmänkin tavalliseen elämään liittyvää, eikä vain vihaa. Vuosittain opiskelemaan pyrkii n 250 nuorta, pääsee vain 30 tai 40.
Kuitenkin se vihaa tuntuu olevan suositumpaa, sillä Hamaksen taistelukoulusta valmistui 17 000 nuorta. Herra heitä kaikkia auttakoon.
Löysin myös You Tubesta videoita tuosta tilaisuudesta ja matkasta. Kiva oli katsoa, vaikka se mukana oleva propaganda tuntui pahalta.
Päivä se vain pitenee, johonkin aikaan talvesta aamuaurinko paistoi sänkyyni klo 8, nyt se on jo puoli tuntia aiemmin, tänäkin aamuna. Tällä viikolla taas kesä, tänään melkein 20 astetta, ja huomennakin. Mutta ensi viikola taas luvassa talvea ja sadetta. Vaikka on ollut kuivaa, niin kuitenkin on näkynyt joitakin vuokkoja, punaisia ja puutarhassa kai istutettuina näillä alueilla myös valkoisia. Joku tuttavani kyseli mimosaa eli akasiaa, mutta ne kukkivat vasta korkeintaan ensi kuussa.
Annukkaa en tänään tapaa, hän menee miestään katsomaan, mutta meitä muita ehkä kuitenkin yhteensä taas neljä mummelia. Vien kiertoon pari kirjaakin samalla.
Vaalit lähestyvät niin täällä kuin Suomessakin. Pitäisi kai lähiaikoina yrittää etsiä ehdokasta netin kautta. Ja sitten yrittää kerätä voimia Tel Avivissa käyntiä varten. Tänä vuonna olisi tärkeää saada oikeita ehdokkaita eduskuntaan. Torstaipäivän rukous Päivän tunnussanassa on isänmaan ja sen johtajien puolesta. Aina siihen saa lisätä, että molemmat maat ja johtajat!

Siunausta viikonloppuunne. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 05.02.2015 19:25

Kuva
( Elävät kuvat sivustolta )

Avaimenperä
Tervehdys Jeesuksen lampaat, kaikki bää bää bäkättäjät :P Olen ollut Raamattutunnilla ihan näin yksityisellä, aiheena taas lammas. Eilen sain yllätyspostia, oli avaimenperä jossa oli hellyttävä lammas. Voi, jos lähettäjä tietäisikään kuinka paljon tämä yllärilahja kosketti sekä puhutteli, koin että tämän kautta Isä puhui, sanotaanhan että Jumala puhuu tavalla ja toisella. Nyt tämä lammas avainperä on kiinni reissukassissani siinä joka välillä on maalla vaatekomeronani. Aina matkassa mukanas tiukasti kiinni.
Ajattelin kuinka Jeesus usein puhui lampaistaan verraten hänen seuraajiaan näihin bäkättäjiin. Minkähän vuoksi juuri lammas......katselin avaimenperääni ja sitä ajattelin kun tämän kiinittää avaimeen niin tiukasti pysyy siinä ja avain aukaisee ovet mutta lammas vaan mukana roikkuu......Jeesus on kuin avain ja me olemme hänessä kiinni päästen avatuista ovista mukana.
Tule kaikeksi mulle, Herra Jeesus, / rukous tää hiljainen on sydämen. / :,:Sinä kyllä näet sen: / olen lammas viluinen, / ikävöin ääntä, / ikävöin ääntä paimenen.:,: tämä laulu seuraa minua näin koen, illalla taas laulu alkoi soimaan sisimmässäni ja sitä on jatkunut ainakin tähän asti.... Todellakin ikävöin ääntä paimenen useinkin. Ihana saada merkkiä tällä tavalla kuten kerroin, koen tämänkin paimenen ääneksi, hän sanoo en sinua koskaan hylkää enkä jätä olet minussa kiinni....

Tiinan kirjoitusta lukiessa nauratti tuo permanentti juttu, hän on nyt sähäkän näköinen lammas, ohuineen kulmakarvoineen :lol: Kyllä kampaaja kokemukset piristää jos ei itseä niin ainakin toisia ...... :idea:

Tänään olikin kuntoilupäivä, kävin aamulla uimassa sitten pyörällä kelalle polkasin niitä eläkejuttuja laittamassa kuntoon. Olipas vaan meikä tuuria kun kerrankin sain aikaseksi toimittaa asiaa niin kela oli kiinni, auki vain maanantaina ja tiistaina, se siitä.... Kävin hiihtämässä aika pitkän lenkin, nyt illan olen vaan tekemättä yhtikäs mitään, telkkaria katselen ja tietsikkaa näppäilen.

Mitäs te teette?
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eva » 06.02.2015 08:46

:P" Siltä, joka osaa nauraa itselleen, ei huvia puutu." Tiina annoit makeat naurut myös tänne. Minäkin viimeksi, tultuani kampaajalta, seisoin peilin edessä tosi pettyneenä. Minusta näytti ihan miesten malliin leikatulta ja kehui, että on niin helppo, kunhan vaan pöyhäset. No onhan tämä luonnon vara jo kasvanut. Jännä, miten se vaikuttaa itseen. Luulen tietysti, että se vaikuttaa muihinkin, mutta varmaan luulotautia.
;) Kovaa on ollut kuntoilu. Peurungassa olimme kahdella kuntosalilla ja sitten polskimista. Näin vieräähti monta tuntia. Taas HUR ja uinti seuraavana päivänä. Kyllä kunto kohoaisi, jos vauhti tällaisena jatkuisi. Mutta väsyttää ja jospa saisi pidettyä yllä jonniinlaista liikettä.

Aralia siunataan 14.2. klo 12 synnyin pitäjäänsä Veteliin, jossa minäkin olen syntynyt.

Tänään menen vuotuiseen "kauneushoitoon". Kollegat järjestävät, ja koko luokka hoitaa meitä kerralla. Minulle taitaa tulla puolihoito, kun Raamattupiiri alkaa ja sieltä en jää pois. Sitten tulee kylää yksi "muuttolintu". Syömme kurpitsakeittoa, sämpylöitä ja Runebergin torttuja, jotka sain eilen leivottua.

"Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani! - ja toinen käännös- Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minut kaikkina ELÄMÄNI päivinä!"
Tätä olen tuumaillut, että meille on tarkoitettu hyviä päiviä täällä eläessämme jo. Tämä on nyt minulla muistiläksynä ja sitä aion nyt ääneen sanoa monta kertaa.
Jätänpä tämän meille kaikille mietittäväksi.
Siunausterveisin Eva
eva

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.02.2015 15:58

minusta on kivaa, kun muutkin tulevat hyvalle mielelle meikalaisen sattumuksista. Kerran kavi myos niinkuin Evalle, tukka tuli kovasti lyhyeksi. SukulaisElli oli kaymassa poikansa kanssa Suomesta, ja kaytin hjyvaksi hanen parturointiaan....oli tottunut leikaamaan poikansa tukkaa, ja lyhyeksi. taisin pitaa jonkin aikaa huivia paassani :mrgreen:
Tanaan terveisia taas sapattikokouksestamme. Siella oli mukana ryhma Ameriikoista, mutta alupera ilmeisesti Etela-Koreasta. Heidan kunniakseen melkein kaikki laulut olivat yleisen kristikunnan lauluja. Ennekuin tanne alkoi syntya uutta omaa musiikkia, niin kaytossa oli"ruskea kirja". Siina kristikunnan perinteisia lauja, hepreaksi kaannettyina. Kaannoksen suorittanut Moshe Immanuel Ben Meir, siis meilkein kaikkien laulujen. Ja sovitukset tenhyt ystavamme Arje B-D. Ja tuskistelun kohteena tanaan Jesaja 42.
Taas mainostaisin kahta kirjaa. eilisiltana luin ystavani Suomesta tuoman kirjan Poika, joka parani. tosi hyva ja monipuolinen kirja. Kiitoksenaiheita alkoi loytya rutkasti. Sairaanakin. :D
Toinen kirja on Irja Kilpelaisen Ajatuksia yksonaisyydesta. Sen olen joskus jo lukenutkin, mutta aina yhta piristava, vaikka nimesta ei niin paattelisi. Se on kuin pakinoita lukisi, paivakirjanomaisesti tehty. Hanella on mpnia muita mielenkiintoisia kirjoja, joita taalla nyt ei ole. Han oli tutkinut sukuaan, ja keksi tieojen lisaksi asiaa, oletamuksia heidan vaiheistaa. Kirjoittaa kivasti. Ja myos omista oloistaan ja kommeeluksistaa, esim. tuossa yksinaisyyskirjassa. :roll:
Alkavalla viikolla saattaa taas tulla pitkia lukupaivia, on sellaista saata luvassa. Hyva kun on ainakin noita jo aiemmin luettuja kirjoja, joita voi lukea uudestaankin :o
Oveni taakse oli ilmaantunut tammikuinen Ilta-sanomat.Hyinen loputalvi odottaa teita siella Suomessa jonkun usalaisen saatieteiljan mukaan! Katsotaan ja odotetaan mita kullekin maalle annetaan.
Sinnitellaan :lol:
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 07.02.2015 23:52

Tämän päivän pakersin töissä ja nyt saan olla vapailla ja lomilla 23.2 saakka.
En ole saanut aikaiseksi kirjoitella, päivät kuluvat niin nopeasti, keho kaipaa alati lepoa.
ehkä saan voimia kerättyä,kun ei ole jokapäiväistä lähtöä, ei suunnitelmia.
Tänään pojista nuorempi täytti 41 vuotta.
Hyvää siunattua yötä teille jokaiselle. Turvamme olkoon Israelin Pyhä!
rine

ViestiKirjoittaja meju » 08.02.2015 11:54

Kuva
(Kampin kappeli )

Huomenta, tuumislampaat lempeät ;) Tänään kyllä mieliala kaikkea muuta kuin lempeä sillä kiukun sai nousemaan hävinnyt kirjoitus jonka äsken tänne laitoin, taas möhlin, aatokseni lensi minne karsinoihin lie.... Periksi en anna nyt kopsaan vain pari linkkiä joista kirjoitin enkä niihin enään kommentoi, katsokaa ja miettikää :idea:
http://www.aamulehti.fi/Ulkomaat/119495 ... teita.html
https://esiru.wordpress.com/2015/02/08/ ... e-hanta-2/

Töihin lähtöä suunittelen ja jopa istumaan nousin toisen tietsikan äärelle eli kohta lähtökunnossa :lol: Miten voikaan olla tämä käynistys meikäläisellä vaikeaa, olen ajatellut että tehnyt iltavuoroja melki koko elämäni niin varmaan tämä rytmini johtuu siitä että vasta noin 11 maissa mielelläni nousisin petistä jne... Uskon että rytmi muuttuu kunhan työelämäni jätän, voi olla että aamuvirkku tulee ja yöunet lyhenee kuten olen kuullut tälläisiä juttuja. Nyt onkin sellaiset työvuorot että teen ainakin pari viikko pe, la ja sunnuntai. Hyvä näinkin.....tosin seurakuntaan ei pääse mutta on onneksi näitä nettiä, sekä lukemista joista tärkein Raamattu.

Eva kertoi Aralian hautajaispäivän olevan ystävänpäivänä. Ajatelkaa kuinka puhuttelevaa, Jeesus puhui usein ystävistään ja tämä kohta tuli ajatuksiini
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Aralia kuuli ystävänsä äänen tässä elämässä ja nyt hän on YSTÄVÄN luona.

Hyvä kun Rine pääsee huilimaan, uskon että uutta voimaa saat levätessäsi. Varmaan useammin jaksat täälläkin käydä meille turisemassa päivän tuumailuja.

Jospa nyt kiiruusti klikkaisi "lähetä" ennen kuin taas teen jonkun virheen ja sitä en enään kestä... :o
Olkaa reippaita!
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja amanda » 08.02.2015 13:53

Hyvää Sunnunta päivää teille lukijat. Täällä Tampereen puolessa on ollut kevään tuntua, kun on lauhaa tulee kevään tuoksu ilmaan. Koiran kanssa on tehtävä joka aamu jonkinlainen lenkki ulkona. Miniäni kyllä usein on tullut ja tehnyt kunnon lenkin mutta hänkin sai täällä leviävän funssan.

Eilen oli taas juhla päivä kun nuorimman poikani poika täytti 4.v Paljon oli vanhempien ystäviä lapsineen, ja sitten meitä sukulaisia. Ne ovat herttaisia yhdessäolon hetkiä olin ainut vanhuutta edustava paikalla :roll: :cry: :lol: Lapset ovat niin suloisia aina.

Perjantaina sain kuulo laitteet korviini, tänään laitoin ne paikoilleen. Tavallisessa oloissa olen kuullut kohtalaisesti, mutta nyt kun laitteet on korvissa on äänimaailma paljon rikkaampi, kun korkeat äänet olivat katoamassa kokonaan kuulostani. Nämä nyky laitteet ovat hienoja eivät vingu. Olen tyytyväinen että voin taas kuulla lintujen laulut ja musiikkikin on moniuloitteista. Laitteet ovat ilmaisia, ne ovat lainassa. joka vuosi arvo alenee,jos hävitän ne.

Askel lehdessä O Valtonen kirjoitti. kuinka Pyhä Henki rukoilee sanomattomilla huokauksilla sisimmässämme, Luomisessa Jumala puhalsi meihin Elämän Hengen, kun tulemme uskoon Pyhähenki asettuu Jumalan meihin puhaltamaan henkeen, ja saamme elävän yhteyden Jumalaan. Kirjoitus siunasi, olemme Jumalan huolenpidon kohteena.

Mejun lampaat ovat nyt mukanamme, poljon todella niistä puhutaan Raamatussa, kannattaa miettiä lampaan ominaisuuksia sillä Jeesus haluaisi että meissä olisi jotain saman kaltaista. Jeesus itse oli Uhrilammas ja Jumalan Uhrikaritsa joka ei suutansa avannut kun häntä lyötiin ja pilkattiin. Siru asiat ovat pelottavia. Herra meille antakoon viisautta.
amanda

ViestiKirjoittaja Tiina » 08.02.2015 18:39

niin, ja Jeesus on se hyvä Paimen lampailleen. Siinä sitä kiitoksen aihetta on.
Jos täälläkin saisi lainaksi kuulokojeet, niin ottaisin....on minulle netiset, jotka maksoivat paljon, mutta eivät olleetkaan sopivat. Kirjahyllyn reunalla ova olleet :mrgreen:
Telkkua varten hankin kuulokkeet, pitkällä johdolla. Kun katson yksin telkkua sitä ei tarvitse huudattaa :lol:
Täällä eilen viileni sää, tänään on tuullut kylmänä, sadetta ei vielä näille nurkille ole tullut. Teillä Suomessa ollut sähköjä poikki, kuulin.
Kuuntelin taas jumalanpaöveluksen netistä ja jäin sitten kuuntelemaan mutakin. Välillä menin ylen uutisiin, ja kummia kuuluu..... :roll: Lontoossa pitää siirtää narsissit kauemmaksi ruokatavaroista, kaupoissa siis, ovat ihmiset saaneet narsissimyrkytyksiä,,,,ovat kai sitten kauapssa kävellessään syäneet niitä, ei kai myyjä niitä myy...ai niin, onhan ne voineet myydä kukkina, ja ostajat luulleet syötäviksi :roll:
Niin tosiaan, Aralian hautajaiset ystävänpäivänä. Eipä ollenkaan paha asia. Omaiset saavat kyllä kaivata...ja iloitakin hänen hyvästä osastaan Jeesuksen luona.
Saisi se taivas olla meille läheinen, sillä tavalla että eläisimme tätä elämää, mutta tietoisina koko ajan Jumalan ihmeellisestä lupauksesta siitä, mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut.
Loimia on kai vielä ehkä puolitoistametriseksi matonpätkäksi.....kun olen miettinut sen värejä, niin olen leikannut kuteeksi yhden hyväm puseron ja yhdet housut....saa nähdä tuleeko niistä sittenkään yhdessä kaunista, edes omasta mielestäni 8-)

Kynttilänpäivä tänään. Tlhäältä tuleva viisaus on puhdasta ja pyhää, ja niin se myös rakentaa rauhaa. Armoa ja rauhaa Jumalaltamme teille kaikille. :)
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 09.02.2015 07:51

:shock: Täällä yksi aamukukkuja moikkaa. Enpä ole ennen näin aikaisten puuroa syönyt. Nyt keitin ja söin marjojen ja hunajan kera. Voi olla, että kohta kuukahdan.
Ajatuksissa pyörivät eiliset jutut. Kävelin Tuomasmessuun ja pakkanen oli jo vähän kiristynyt takaisin tullessa.
Minä taas en osannut sanoa EI ja ne seuraavat kerrat mielessä pyöri. Eli niitä turhia huolehtimisia, joista olemme puhuneet.
Oikein kynän kanssa varustauduin, että saisin jonkun tuliaisen teille. Odottamisesta, monenlaisesta, puhui, kun oli Kynttilänpäivä.

Meille tuli kutsu seuraamaan pelejä. Poika pelasi pitkästä aikaa kotipeliä. Pitihän sinne mennä vaikka toisen jätimme väliin. Minua neuvottiin. Kun hurrasin toisen joukkueen maalille, sanottiin, ei niille saa hurrata. :mrgreen: No, hyvin pelaavat ja se on tärkeintä. Oli silläkin joukkueella mummoenergiaa katsomossa. Oli tiukka peli ja pojan joukkue voitti yhdellä maalilla.

Aralian mies oli soittanut ja sitten soitin hänelle. Puhuimme pitkään. Kerroin mm, kuinka Aralia oli kertonut hänen paistaneen lettuja, kun ei oikein muu ruoka maistunut. Eli sellaista rakkautta. Bussikuljetuksen ovat järjestäneet ja pojat olleet järjestelyissä mukana. Oli saanut adressin, mutta ei ollut avannut.

Luin juuri: "Rukous on suuremmoinen kosmetologi" Tosi hyvin oivallettu. Kyllä se rukous vaikuttaa ja "Iloinen sydän kaunistaa kasvot."
:P Rukoussillan kautta kuljemme tähän päivään olimmepa lomalla, vapaalla tai työssä ja kaunistutaan. :P
eva

ViestiKirjoittaja rine » 09.02.2015 11:28

Jumalan rauhaa tahdon teille toivottaa, täyttäköön se meidän jokaisen sydämen,
että saisimme kokea myös yliläikkyvää iloa, olosuhteista huolimatta.
Kiitos kuulumisistanne, huumori ja itselleen nauraminen onkin parhainta terveyttä,
siinä näkee itsensä puhdistettuna ei tarvitse pönöttää.
Jumala rakastaa ja rohkaisee katsomaan peiliin, mitä näet, kun puhut kuvajaisellesi ole itsellesi rehellinen,
kuulin nämä sanat uskontaipaleeni alussa, jolloin katsoin peiliin ja olin sanoinkuvaamattoman iloinen,
siitä, että Jeesus on minunkin syntini sovittanut ristinkuolemallaan, ymmärsin että on hyväksyttävä sijaisuhri,
se on Jumalan tahto, ei ole muuta välimiestä,,,aikuisena voi aloittaa uuden elämän, ihan alusta ensimmäisestä päivästä,
koko matkan Hän kanssani kulkee ja seisoo viimeisenä multieni päällä. Mitä rakkautta♥♥♥
Jeesus sanoo ystäväksi, mejun tuoma sananpaikka, niin rakas myös joh 17, niitä pitäisi lukea ahkerasti, Jeesus tulee todelliseksi,
kuinka en sitä muistanut.

Meju laittoi erittäin hyvän linkin, josta kopsasin
Sinulle, joka olet ihmetellyt, kuinka kauan kaikki elämäsi ankeus jatkuu, eikö Jumala koskaan kuule. Kyselet: miksi Jumala ei puutu asiaan ja vastaa rukouksiin? Sinulle haluan profetoida: sinun elämässäsi on Jumalan määräämä käännekohta, joka tulee ajallaan eikä myöhästy. Sinä saat nähdä Jumalan hyvyyden, saat säteillä ja loistaa. Vääryys, joka sinulle on tehty, oikaistaan. Tai sairaus, joka on sinua nakertanut, hellittää otteensa. Tai köyhyys, joka on vaikeuttanut elämääsi, väistyy sivuun. Mikä ongelmasi onkin, sinun elämääsi tulee käännekohta ja se tulee vääjäämättä. Odota sitä.

Myös jes 54 on ollut suureksi rohkaisuksi
Jos sinun kimppuusi karataan, ei se ole minusta; joka kimppuusi karkaa, se eteesi kaatuu.
Katso, minä olen luonut sepän, joka lietsoo hiilivalkeata ja kuonnuttaa aseen käytäntöönsä;
mutta minä olen myös luonut tuhontuottajan hävittämään sen. Jokainen ase, joka valmistetaan sinun varallesi,
on oleva tehoton; ja jokaisen kielen, joka nousee käymään sinun kanssasi oikeutta, sinä osoitat vääräksi.
Tämä on Herran palvelijain perintöosa, tämä heidän vanhurskautensa, minulta saatu, sanoo Herra.

Meillä oli aamusta 20 pakkasta, eilinen myrsky hipaisi meidän paikkakunnalla. Nyt aurinko paistaa ja lämmintä luvassa,
hanki loistaa valkoisena, suunnaton tilhiparvi sirkutteli lähipuissa, niitä kiinnostavat pihlajanmarjat puissa, marjoja
on varissut myös hangelle muistuttaen verenpisaroita.
Siunattua päivää jokaiselle
rine

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja