tuumis

Tammikuu

Re: Tammikuu

ViestiKirjoittaja amanda » 03.01.2015 15:19

Joulu meni rauhallisesti perheessämme, Lapset antavat Jouluun paljon iloa. Jeesus antoi meille tämänkin juhlan, Syntyikö hän juuri silloin, ei se ole niin tärkeää. Tärkeintä on että meille syntyi Vapahtaja Beetlehemissä ennustuksien mukaan. Usein Jeesus sanoi että tämä tapahtuu, koska näin oli ennustettu (profetoitu) Varma on se Sana ja kaikinpuolin vastaan ottamisen arvoinen, sanoo Paavali.

Sitten tuli sanoma Hannan siirtymisestä kirkkauteen. Suru ja ikävä ystävän menetyksestä saa kyyneleet vuotamaan, ilo että hän pääsi perille niin ihanasti nukkuen omassa sängyssään, nostaa kiitos mielen, kuinka Jumala hoitaa lapsiaan . Elämässä on suuriakin taisteluja, Niitten läpi mennään Jumalan johdatuksessa Pyhä Henki auttaa meidän heikkouksissamme.

HYVÄÄ SIUNATTUA UUTTA VUOTTA TEILLE JOKAISELLE.
amanda

ViestiKirjoittaja meju » 04.01.2015 13:56

Kuva
http://www.finlandiakirja.fi/fi/anja-su ... 98826.html

Oksastettu
Olemme oksastettuja jaloon puuhun. Eilen Amanda toi tämän kirjan esille tuolla päivän sanan osiolla ja ajattelin mainita täälläkin jos joku haluaa lukea Hannan elämästä enemmän ja eten kin siitä kuinka ihmeellisesti Jumalan johdattamana hän on kulkenut ja uskollisesti. Entisessä majis foorumissa tutustuin häneen enkä tiennyt kuka oikeasti on vain nimimerkin, Hanna oli aina niin vaatimaton eikä koskaan nostanut omia tekemisiään esille vain Jeesuksen Kristuksen työtä tahtoi kirkastaa. Hänellä olisi mahdollisuus olla kirjoittelemassa vaikka missä "eliitti" foorumissa mutta hän viihtyi kanssamme ja meikälisenkin joka ei pilkkuja paikalleen osaa laittaa :lol: tämä pilkku juttu oli yksi meitä yhdistävä stoori.... Hannan tullessa foorumiin olin vielä sitä mieltä ettei Israel ole sen kummempi maa kuin toisetkaan eikä Jumalalla mitään silmäterää tämän suhteen, samoin en Israelissa ikinään ollut käynyt eikä mikeleeni edes juolahtanut. Kuinkas ollakkaan ei mennyt aikaakaan kun meikä jo ensi matkalla ja Hannakin lupasi tulla tapaamaan, ajatelkaa en yhtään tiennyt kenet kohtaan , meillä oli joku merkki mutten muista nyt mikä. Aivan uskomaton tapaaminen oli ja koimme yhteyttä taivaallista.
Jos olisin tiennyt Hannan taustoista en olisi tohtinut tavata sillä oli oisin tuntenut itseni niin "mitä sitä meikäläinen" ja toisaalta kun olin niin tyhmä näistä Israel jutuistakin sillä Raamattu ei ollut avautunut niiltä osin. Hanna rohkaisi, opetti, tuki, ja rukoili paljon puolestani ja myös teidän. Hän koki tämän foorumin tärkeäksi ja jätti meille perinnöksi tosi paljon.
Kuten huomaatte muistoissa kuljen Hannan luokse ja koen valtavaa ikävää . Uskon että Amandalla, Tiinalla, Annukalla on monin verroin enemmän muistoja jotka tuovat ikävän mutta iloakin. Muistetaan että olemme samaan jalopuuhun oksastettuja ja näin yhtä olemme edelleen.....

Pieni "trinssessa" on vielä kanssani ja hoputtaa tuossa vierellä leikkipuistoon lähtöä. Tänään vien hänet kotiinsa ja huomenna työpäivä odottaa.
Olisi kiva kuulla Lissun mummo juttuja ja muutenkin kuulumisiaan huhuuu haloo oletko linjoilla?

Kirjoittelen paremmalla ajalla kun olen yksikseni, jotenkin ajatuksen sotkee tuo ihanan kirkas ääni tytön tylleröisen. Ulkona -10 asteen pakkanen ja tosi kauniin näköinen keli, eilen oli suvikeli ja olimme likomärkiä mäenlaskun jälkeen.

Olkaa siunatut Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä <3
Kuva
(Kampin kappelin kuva )
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 04.01.2015 15:50

te olette olleet tosi nopeita. Minä vasta mietin, ettäpitäisi panna tuosta Hannan,eli Anjan kirjasta. Itselläni sitä ei näköjään enää ole, annoin kai sukulaiselleni, mutta lainasin naapurilta ja aion lukaista uudestaan. Se antaa vähän lisää taustoja Hannan persoonallisuuteen...ja ymmärrystä lisää.

Sukulaiseni kirjoitti joulun sodasta. Onneksi ei sen pahempi.....
tuula Korolaisen runosta jotain oli mukailtu....

M ja I mökissään ihmetteli
joku kumma salaista elämää eli
ja öisin kenenkään näkemättä
läpi seinien livahteli
leivät, juustot, ja porkkanat
kynttilät, lapaset ja saippuat
murusiksi nakerteli.
Oliko liikkeellä aave vai noita?
Jääköhän haamuista papanoita??????

Alkoi siis kolojen etsintä siellä mökillä
loukkujen panokin.

Muistin itsekin miten yhtenä vuonna parakissa asuessani
kaapissa oli syöty ainakin sadetakki murusiksi,
kesällä sisilisko aina kakki pöydälleni, jostain ikkunan alta raosta aina palasi.

No kerran hiiri oli tullut päivällä oven olessa auki.
Oli siinä illalla metsästämistä, että se saatiin yksiöstä pois.
En olisi sen kanssa halunnut nukkua samojen seinien sisällä :mrgreen:

Kun murheet tuppaavat painamaan mieltä, niin mitähän papanoita ne jättää?
Stressiä se jättää, onneksi saa aina yrittä jättää huolia ja murheita Jumalalle. :)

Oli hyvä kuulla jumalanpalvelus Raamattuopistolta, saarnaajana oli Rimpiläinen, Olavikohan se etunimi oli. Samalla taas leikkasin matonkudetta, olkapää sallii sen.

Jatkoin kuuntelua ja tuttu puhuja oli siellä jatkossakin, rovasti Risto Santala, jonka kirjoja kannattaa lukea, Pieni astia pyhässä maassa, Isä meidän rujouksesta tai Kristus Vanhassa tai Kristus uud4essa Testamentissa. On niitä muitakin, esim. Suudelma hunnun läpi, siitä 92 raamatunkäännöksestä. No, tulipa kirjamainoksia kerrakseen.

Sadetta ja lunta odotellessa siunausta teilletoivotellen :)
Tiina

ViestiKirjoittaja eva » 05.01.2015 09:56

Sanat ovat tärkeitä.
Tuosta kirjoituksesta, että PILKUT JÄÄ POIS, lainaan :
PILKUN VIILAAJA
Joku keskittää koko olemuksensa ja elämänsä muiden virheiden
ruotimiseen. Hän ikään kuin ottaa kiinni ilmasta muiden lentoja.
Siihen sitten päättyy moni lento. Usein voi vain aavistaa, että siellä
eniten kohistaan (kadehditaan), siellä on alun perin ollut hieno lento.
Pilkun viilaaja tekee millimetrityötä muistuttaen muita, että
"Ei se kyllä niin ole..." Hän ei ehdi elämään lainkaan.

Oikeinkirjoitus on hyvä asia, mutta se ei ole pääasia.
TÄRKEIN ON SANOMA JA HENKI.
Tekisi mieli tehdä samoin kuin sukulaismies, joka tuli kylää
mökille. Kun isäntäväki ei ollut paikalla, mies kirjoitti tärkeät
terveisensä lapulle ja laittoi perään ison kasan PILKKUJA, PISTEITÄ ,
lainausmerkkejä, väliviivoja, huutomerkkejä yms. Lopussa oli
huomautus: "Poimikaa itse oikeille paikoilleen".
Muistelemme vieläkin tuota lappua.
Välimerkit ovat vain merkkejä. Tärkeämpiä ovat SANAT.
NÄE NE! :)
Näin kirjoitti ystäväni Leila Sekki kirjassaan : Pikku juttu
Olin tosi onnellinen tuosta lahjasta. Leila on kirjoittanut Pikku juttuja monen vuoden ajan kaupunkimme lähiöiden paikallislehtiin ja nyt niistä julkaistiin tämä kirja.

Minulla jää monesti rukouksen lopusta Aamen pois ja aikoinaan sanoin sen monta kertaa, kun taas unohdan, että rukoukset olisivat "Varmasti totta."
Olen myös aikonut monesti kysyä tutulta äidinkielen opettajalta, miten oikein kirjoitetaan, kun tulee pääte ssa, sta, n. Aina ovat tainneet olla miten sattuu.

Täällä olisi lunta jo riittävästi. Oli tosi raskasta lauantai aamuna. Nyt vasta on pakkasta.
Viime viikolla kävimme HUR ja uintireissulla kaksi kertaa. Vasta keskiviikkona alkaa ohjatusti.

Kiitos kirjavinkeistä. Kaikkia en ole lukenut. Nyt on Tansania ja Payne kirjat luettu.

"Joulukuusi viedään pois, pois.." Huomenna tulevat ensin "kuusen katsojat" ja sitten riisujat. Lapset, jotka kävivät taloja tekemässä, haluavat nähdä meidän kuusen ja nuoriso, joka kuusen koristeli, haluaa myös purkaa.
Poika 14v oli HKI:ssä sähly cupissa ja tyttö kirjoitti, että pitää voittaa kaksi peliä, että pääsee jatkoon. Mummokin iloitsi, kun voittivat ja sitten tuli hopeaa.

:) "Hän antakoon sinulle, mitä sydämesi halajaa, ja täyttäköön kaikki sinun aivoituksesi." Ps.20:5
eva

ViestiKirjoittaja meju » 06.01.2015 13:54

PILKUN VIILAAJA
"Joku keskittää koko olemuksensa ja elämänsä muiden virheiden
ruotimiseen. Hän ikään kuin ottaa kiinni ilmasta muiden lentoja.
Siihen sitten päättyy moni lento. Usein voi vain aavistaa, että siellä
eniten kohistaan (kadehditaan), siellä on alun perin ollut hieno lento.
Pilkun viilaaja tekee millimetrityötä muistuttaen muita, että
"Ei se kyllä niin ole..." Hän ei ehdi elämään lainkaan".

Eva toi hyvän aatoksen jonka laitan uusintana. Tämä on niin totta kuinka äkkiä olemme lannistamassa ja niin harvoin kannustamassa. Hannaa vielä muistelen kuinka hän kannustaa jaksoi. Poikani kärsiessä tuomiotaan ja itse olin ihan rikkirevitty niin Hanna jaksoi rukoilla saaden jopa näyn jonka toi kuin sanoman taivaasta. Näyssä enkelillä oli käsiraudat kiinni poikani käteen ja lohduttava sanoma että näin tiukasti hän on varjeluksessa eikä enkeli irti laske, jonain päivänä saamme kuulla sanoman kuinka poikani on evankeliumin työssä. Tästä on vuosia sanomasta mutta se on ollut kantavana ja niin selvänä piirrettynä sisäiseen maailmaani.
Kenellä mahdollisuus saada Hannan kirja niin lukekaa ja ihmetelkää.....

Hiiriä iiiiik....Tiina kirjoitteli hiiristä ja ne on meikäläiselle tullut viime aikoina tutuksi jutuksi. Nimittäin maalla on hiiriä ja niitä mieheni pyydyksillä kiinni ottaa, olen pyytänyt ettei mainitsisi jos sellainen on loukkuun mennyt kun tulee niin iiikkkk olo ja vähennän maalla olemista ;) Siellä on aina niitä ollut koska mieheni sisko ei mene yläkertaan nukkumaan koska hiiriä siellä. Kissa pitäisi hankki mutta niin moni allerginen kissalle meidänkin suvussa. Esimerkiksi ostin käytetyn sohvan ja ihmettelin miksi pojanpoika aina hieroo meillä nenäänsä ja silmät menee punaiseksi, kunnes tajusin että sieltä mistä sohvan ostin oli kissa, nyt on oireet vähentynyt kun vuosia jo tämä sohva ollut. Koirille eivät ole reagoineet mitenkään...onneksi.

hyvä kun olette tuoneet kirjojen esittelyjä, vaikkei niitä nyt heti ole lukemassakaan jää mieleen kirjan nimi ja jonain päivänä niitä lukeekin. Eila Paynen kirjat ajattelin myös lukea myös Risto Santalan kirjoja jne...nyt on sellainen kausi etten saa luettua oikein mitään. Katsellut olen tabletilla eri ohjelmia areenasta, nyt olen koukussa tuhkimotarinoihin. Tosi koskettavia elämänvaiheita nämä ihmiset kokeneet joista jaksot kertovat http://areena.yle.fi/tv/2357607 8 jaksoa on tässä mutta varmaan lisää tulossa, 3 olen katsonut eli tämän Katjan, Minnan ja Pirjon tarinan, ehkä tänään katson muutaman lisää ...
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=2188 <--- Eila Paynen haastattelu

Kuva Rine on tuonut muistutuksen taakkojen kantamisesta, emme aina edes huomaa kuinka meitä autetaan, tuetaan ja rohkaistaan jaksamaan.

Hellurei ystävät armaat, jään odottamaan jutttujanne....
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 07.01.2015 11:38

Loppiaisen jälkeistä päivää, hyvää huomenta.

Sitä lunta ja sadettakin odotellessa alkoi länsituuli, oikein länsimyrsky.Keskelle huonetta asti tuntuu tuuli, joka rapistuneista ja tiivistämättä jääneistä ikkunanpuitteista tulle. Pöydällä sysytetty kynttilä ei oikein suostu palamaan, tuuli sammuttaa sen.

Siis tosissaan Jerusalemiin ja jopa ympäristöön odottavar lunta, koulu kiinni, myös Juudean kunnan koulut. Mutta jos joku ei mene töihin, kun pelkää, ettei pääse takaisin kotiin, niin laki ei kuulemma suo palkallista poissaoloa.
Patteri tuossa keskellä lattiaa työntää lämpöä täysikkä, silti mittarilukema laskee, ja seinät ja lattia huoluvat kylmää. :mrgreen: Muyya ei se mitään, lisätään vaatetta, jalan alle kuumavesipussi, ympärille vielä huopa ja lkeinutuoliin istumaan. Kupponen kuumaa vierelle.
Jos sähköt menevät, niin kaasulla saa kuumaa juotavaa! Eli tässä hättä mitään, vaikka näitä kerronkin.
Oli se muutem metka juttu, kun fbkaveriksi pyysi henkilo, josta sanoin etten tunne. Yhden tuonnimisen vain tunnen, mutta sukunimi ihan outo......vähän ajan päästä Mejun ystävä tuli tuomaan lehtiä luettavaksi....kysyin minä on sukunimesi....no hänhän se oli. :lol:
Ja arvtkaapa mitä tein naposteltavaksi, popkorneja, kun ei tehnyt mieli edes kylmiä vihaneksia.
Heittäkää kaikki murheenne hänen päällensä,
sillä hän pitää teistä huolen! :)
Tiina

ViestiKirjoittaja meju » 07.01.2015 13:51

http://www.artlevin.com/judaica-1.html
Kuva

Huomenia tuumislaisille, kuinka voitte? Tiinalla vähän kylmä tuntuu olevan, lähetetään lämpimiä ajatuksia jos pikkasen lämmittäisi. Jotenkin vaikea kuvitella
lumista maisemaa Israelissa mutta näinhän siellä aika ajoin on kuten kuvassakin. "Rukoilkaa ettei se tapahdu talvella" Raamatussa on tälläinen kehoitus jota usein ihmetellyt mitä se oikein tarkoittaa, nyt vähän ymmärrän kuinka vaikea on liikkua lumessa ja jäisillä teillä vuoristossa etenkin kun ei ole nastarenkaitakaan autoissa jne....

Jumala valvoo sanaansa että se toteutuisi
http://fin.bibletranslators.org/?p=367
Luin aamulla tämän Raamattukodin kirjeen ja sen takia vaihdoin taas avattarenkin kun tämä sana alkoi elämään antaen uskon varmuutta että näin se on ja iso AMEN.

Ihmeen kerron nyt ihan tuoreeltaan sillä kesken tämän kirjoituksen Kuopion ystäväni soitti ja kertoi että lääkäri soittanut ja sanonut että 100% sti on kasvain saatu pois ja olet siltä osin terve, vuoden päästä vasta uusiin tutkimuksiin, oli sanonut että elä hiihtämään vielä lähde mutta vesijumppaa voi harrastaa. Olemme niin ihmeissämme ja kiittäneet Jumalaa joka voi tehdä myös tälläisiä ihmeitä, kaikki ei parane mutta kuten ystäväni sanoi että ihmeellinen rauha ollut koko ajan ja kokee saaneensa jatkoaikaa elämälleen, uskonvarmuus lisääntynyt jne. Hopuutti minua varaamaan huoneen naistenpäiville maaliskuulle :P eli virtaakin on. Terveisiä teille ja suuret kiitokset esirukouksista. Tämä nopea paraneminen on ihme ja myös kuinka äkkiä kaikki tapahtunut, ymmärrämme ettei koskaan tiedä onko aikaa paljon vai vähän ....

Luin "Sana Jerusalemista" lehteä http://fi.icej.org/sana-jerusalemista-lehdet
Siinä oli Kirsti Rostamon kirjoitus " Siionin tähden en saata vaieta" hän kertoi " omatunto alkoi kolkuttamaan että mitä hän on tehnyt antisemitismin vastustamiseksi ja kristittyjen vainojen loppumiseksi? Olen kuvitellut, että en voi tehdä mitään. Mutta minä voin. Voin kirjoittaa ja rohkaista kaikkia rukoilemaan ja toimimaan, voin auttaa taloudellisesti, voin käyttää ääntäni mediassa."
Ajattelin että mekin voimme tuumislaisina kirjoittaa ja puhua siellä missä luukmmekaan jne...

Toinen kirjoitus samasta lehdestä oli Kari Niemen "Pysähtyminen -Hengenvaarallista "
"paikalleen pysähtynyt kansa unohti tavoitteensa ja päämääränsä kiinittäen katseensa vääriin asioihin. Eivät israelilaiset tulleet ulos Egyptistä asuakseen erämaassa, vaan päästääkseen maidon ja hunajan maahan, jonka Jumala oli heille luvannut"
Tässä jutussa kerrotaan kuinka Israelin kansa pysähtyi Sittimiin ja siitä ei hyvää seurannut. Samoin Daavidin pysähtymisestä kun piti lähteä sotaan niin Daavid jäikin Jerusalemiin , tämä pysähtyminen oli hänen elämänsä raskaimpia virheitä ...
Ajattelin omaa elämääkin kuinka sitä on helppo jäädä vaan paikalleen lähtemättä minnekkään......silloin kun ymmärtää että aika liikkua hengellisessäkin mielessä.

Nyt taidan liikahtaa sinne Oron sivuille ja toteuttaa ystäväni pyynnön huoneen varauksesta maaliskuulle, aikaahan on mutta parempi ennakkoon varautua ettei talvi yllätä.........hmmmmmm

Heipat ja vilkutukset *vilk vilk vilk *
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja rine » 07.01.2015 22:43

Pakkasten jälkeen tuli lumisateet, tuuli ja lauhtuminen, olen tehnyt töitä eri vuoroja, huominen vielä sitten
kolme vapaata. Alavireinen olotila ollut, harmittaa kun ei teille ole ollut iloista kerrottavaa.
Ajatukset vellovat vuoden viimeisessä päivässä ja sanomisissa työpaikalla, kuinka yksin sitä onkaan näissä tilanteissa.
Tänäänkin piti palata suoraan leijonan luolaan, eikä voi olla aistimatta sitä että ajattelevat ne muutkin jotakin, eikä
tässä porukassa ole opittu puhumaan vaan mieluummin vaietaan ja annetaan ajan tehdä tehtävänsä.
Koira on ollut virkeä, siitä on hyvä mieli, tytär on palannut opiskeluiden pariin, elämä soljuu painollaan,

Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa
Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi,
ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä,
eläkää sovussa,
niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.
2kor kirjeestä
Siunausta teille jokaiselle Jeesuksen omalle
rine

ViestiKirjoittaja Kyökkipiika » 08.01.2015 03:21

Rinen koiran parantuneesta olosta tuli hyvä mieli. Sen sijaan jäin miettimään Rinen työtä- se taitaa olla aika stressaavaa, tai työpaikka on ehkä ilmapiireineen stressaava? Itse olen jo vuosia tehnyt tällaista stressinestotyötä itsessäni. En kovin herkästi enää menisi työhön, josta jää paha mieli. Tai ainakaan en enää (toivottavasti) jäisi muiden tallomaksi kiltteyteni takia. Kyllä, olen sellainen ylikiltti puurtaja. Ollut. Ehkä olen vieläkin. Korkea työmoraali ja tarve pitää hyvää henkeä yllä. Voi olla joillekin tuo viimeinen asia jopa yllätys, mutta näin se vaan on :mrgreen:
Rine, täällä maan päällä on vain yksi mahdollisuus, toista ei tule. Käytä se hyvin ja ajattele myös itseäsi rakkaudella ja armolla. Olen ajatellut aina, että olet mahdottoman mukava ihminen <3

Hannasta. Kun luen Mejun kertomaa, en tunnista täysin sitä Hannaa josta hän puhuu. Meillähän oli Hannan kanssa omat keskustelumme, mutta hyvin ne päättyivät lopulta. Itse koin alkuun Hannan hyvin voimakkaaksi, jopa pelottavaksi ihmiseksi. En tahdo loukata tällä Hannan muistoa, hän varmasti oli hyvä ihminen ja sellaisena häntä lopulta myös itsekin ajattelin. Mutta tämä osoittaa hyvin sen, että emme oikeastaan tunne kuin pienen raapaisun toisistamme täällä ja miten katsoo toista, voi vaikuttaa paljon. Huoneessakin istuva saattaa nähdä puhujasta vain sivuprofiilin, toinen taas nostaa katseensa silloin ylös kun puhuja kurtistaa kulmiaan, kolmas näkee vasemman puolen, neljäs oikean kulman kasvoista, viides huomaa hymyrypyt jne. Tiedän että minutkin ovat toiset lokeroineet ja siihen vähän kiusallani viittasinkin tuolla yllä. Ja siitä haluan muistuttaa, ettemme niin kovin napakasti toisiamme arvioisi muutamien tekstien perusteella. Muistutan siis itseänikin siinä missä muita tästä asiasta.

Ajattelin tuossa teidän tekstejänne lukiessa, että olenpa minä kehno ihminen kun en kuuntele/ lue/ katsele uskovien kanavia ja lehtiä ja kirjoja niin ahkerasti kuin te muut. Mutta sitten tajusin pari asiaa. Kyllähän minä teen niin, teidän kauttanne. Kaikki mitä kerrotte katsoneenne tai jostain jotain oppineenne tai kerrotte hyvästä tai koskettavasta jutusta, kulkee myös minun silmiini. Luojalla on laiskemmillekin keinonsa :lol:
Toinen juttu oli sellainen, että onhan minulla se oma metsäkirkkoni ja Luoja mielessä useasti päivässä, joskus rukouksin, joskus lukien, joskus miettien mitä olen lukenut joskus, kuullut joskus ja sitten pitää niitä raamatustakin välillä tarkastella jne.

Marjalle odotusonnea :) ja kaikille siunausta!
Kirje hebrealaisille 13:25
Kyökkipiika

ViestiKirjoittaja riitu » 08.01.2015 10:31

"Herran sanat ovat todet ja puhtaat, kirkkaat kuin
seitsemästi puhdistettu hopea, joka hohtavana juoksee
sulattimesta. Sinä, Herra, suojelet meitä, sinä varjelet
meitä joka hetki tämän pahan ajan keskellä."

Ps. 12:7-8

Hyvää huomenta!
Loppiainen sitten meni ja joulu sen myötä. Arki alkanut ja kevään odotus. valoa kohti mennään.
Toisaalta taas miksi sitä aina odottaa tulevaa, miksi ei elä tässä hetkessä. Ulkona on mitä parhain talvinen ilma.
Puhdas valkoinen lumi ja huurteiset puut. Pakkastakin juuri sopivasti ulkoiluun.

Hannaa on muisteltu. Monella varmaan oli hänestä omat kokemuksensa. niin pitkään hän kerkesi olla täällä kirjoittelemassa ajatuksiaan. Minulle jäi hänestä hyvä kuva. Ajateleva, lämmin ja asiallinen ihminen. Hänellä oli paljon tietoa ja osaamista. Hänen hebreankielen luennot, jotka todella oli itselleni kuin hebreaa. Paljon en siitä oppinut. Niin vaikea kieli se on, mutta Hanna taisi senkin kielen.
Tilasin muuten itselleni sen mejun ilmoittaman kirjan, jonka Hanna oli kirjoittanut. Odotan vain koska saan sen postista.

Kiva kun Kyökkipiikakin on käynyt. Hänelläkin on aina paljon annettavaa. Jotenkin nämä entiset majislaiset ja Helmeen kirjoittajat ovat vieläkin lähellä sydäntäni, kun harvemmin olen tänne tuumikseen kirjoitellut.
Rinelle ja Annukalle myös kiitokset vieteistänne ja kannustuksitanne. Marjalle iloista odotusta perheen lisäykseen.
Lassekin on ollut myös ahkera kirjoittaja ja kestittäjä tuolla Kahvilan puolella kiitokset myös hänelle. Myös kaikille muille kirjoittajille haluan lausua kiitokset.

Siunattua alkavaa päivää.

https://www.youtube.com/watch?v=lzhzDS4FO1Y
riitu

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja