tuumis

Joulukuu

Re: Joulukuu

ViestiKirjoittaja meju » 13.12.2014 13:37

Jaksaa, jaksaa........, hop, hop....
Kannustus huudahdukset on usein tarpeen kilparadalla kuten olette kuulleetkin. Koen useinkin tarvitsevani kannustusta, harvoin sitä oikeasti saa sanoin ainakaan vaan päinvastoin.....Usein nousee tämä kehoitus Raamatusta ajatuksiini "nostakaa päänne", alakuloisuus meinaa pään laskea lattian suuntaan josta näkynät ei mitenkään mieltä ylentävää. Kuitenkin asiahan on näin jos emme koe tsemppauksen tarpeellisuutta emme ole niitä ihmisiä jotka valmiita rohkaisemaan toisia.

"Oiiii kuinka kaunis olen, ihan kuin oikea prinssessa " , tytön tylleröni oli viikolla meillä ja hän taas peilin edessä otti ballerina askelia huudahdellen ihastuksissaan peilikuvalleen. Minua kyllä huvitti katsellessa hänen touhujaan, tämä myös puhutteli että missä vaiheessa alamme väheksymään peilikuvaamme. Jeesus opetti ottamaan mallia lapsesta ja uskon että heiltä opmmekin paljon. Hmmmm mitähän jos työpaikalla kokeilisin peilin edessä samaa, ääneen sanoidin "oiiii kuinka kaunis olenkaan". Varmaan saan jänniä katseita. Kokeilen ja kerrpn sitten mitkä oli reaktiot :lol:
Jumalan silmissä olemme jokainen arvokas, kaunis, ainutlaatuinen. Olet hänen silmäteränsä!

Maalla olen, odottelen lenkkikaverin soittoa. Ulkona lunta tupsutta ja tuulinen keli mutta päätimme lenkin tehdä. Eipähän täällä ihmeitä tekemisiä ole, ajan kuluttamista.......Hernekeiton laitan leivinuuniin hautumaan ja yritän pizzan väsätä, ehkä pullataikinankin teen ulkoilun jälkeen. Tääll ;) ä tulee enemmän kokkailtua kuin kaupungissa. Meikä opettelee tätä marttailua, vielä en käsitöihin ole innostunut.

Sainpas jutun aikaseksi, oiiiiiiiii kuinka hyvä olenkaan ;)
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja riitu » 13.12.2014 19:22

http://joulukalenteri.positiivarit.fi/luukku11.php
http://joulukalenteri.positiivarit.fi/luukku12.php
http://joulukalenteri.positiivarit.fi/luukku13.php

No mutta, joulukalenterin luukut oli vielä avaamatta ;) .

Yksikään hymy ei synny syyttä.
Hymy on sielun ainoa tapa
olla hetken näkyvillä
niin ettemme menettäisi uskoamme
sen kaikkivoipaisuuteen.
Hymyilet
jotta minäkin
paljastaisin sinulle
oman sieluni.

-Tommy Tabermann

Tänään vietetään Lucian päiväää. Tässä hieman asiaa aiheesta.
http://neba.finlit.fi/tietopalvelu/juhl ... alucia.htm

https://www.youtube.com/watch?v=i2-Q_ObdE-4

Kuva
riitu

ViestiKirjoittaja marja84 » 13.12.2014 22:42

Tervehdys ystäväiset!

Vaihteeksi viime viikko meni töissä ja erittäin väsyneissä meiningeissä.

Tässä oli neuvola keskiviikkona ja nyt vähän mun verensokerit ja verenpaineet on syynissä,
Keskiviikon neuvolassa mun verenpaine oli tosi koholla, mut uskon sen johtuvan vaan nuista aikaisista heräämisistä, raskaasta työstä, joka ajaa epäsäännölliseen ruokailurytmiin, vajaa unisuus sekä keskiviikon tiivistahtisuus...

Viime kertanen sokerirasitustesti meni tosi hyvin, ainaki paastoarvolta (5.1) mut sokeriliemellä oli kohonnut (10) tunnin päästä litkun juomisesta ja loppuarvo oli taas ihan hyvällä tasolla (7.7) ja sit keskiviikkona sen vuoksi sain sokerimittaussysteemit ja niitä nyt sit seuraillaan raskausviikolle 36 asti.et ton keskimmäisen arvon perusteella on raskausdiabetes...

Ja ne nyt vaikuttavat olevan ihan ok tasolla, ainut että väsynyt oon meinannu olla ja niska-ja hartiat jumittaa tosi kipeesti just nyt..

Vauveli duudeli on aloittanut innokkaan potkunyrkkeily harrasteen sisälläni :) <3
Keinuu tuulessa hiljalleen,lapseni pieni ja suloinen.
Kanssa enkelin etsiä saa, unta onnen rauhaisaa.

Helmassa tuulen pauhinan, unen saa hän rauhaisan.
Peittona siipi enkelin on lämmin, hento ja sortumaton.

-Marja- :)
marja84

ViestiKirjoittaja rine » 13.12.2014 23:03

Illan hämyssä minäkin liikkeellä. Päivät menneet työn ja työn kenties levonkin merkeissä.
Kotonakin on puuhaa äidillä monenlaista tarvetta. täytyy jarrutella joulun kanssa,
ei hän, enkä minäkään pajon ylimääräistä jaksaisi.
Koska olemme lahja ym sellaiset asiat joa aikoja sitten sopineet aikuisten kanssa, ruokailu ja kahvit
telu yhdessä ovat niitä arvokkaita hetkiä, jolloin olemme koolla, lähes kaikki,
äiti meinaa tämän unohtaa.
Tänään olisin päässyt uimaan mummotettavan kanssa , olin kuitenkin luvannut tyttären kanssa lähteä
kaupungille, siellä olikin väkeä. Lunta on tupruttanut, kuulema kolmen lumityön verran.
Riitu onkin avannut kalenterisivut :D Marjakin tuonut terveisensä, muista levätä ja onneksi neuvola pitää tilastasi huolen.
Laitan Matti papin ohjelman joka kosketti ja puhutteli, kuunnelkaapa...
http://www.tv7.fi/vod/player/?program=41582
Runsasta Jumalan siunausta teille jokaiselle
rine

ViestiKirjoittaja Tiina » 14.12.2014 12:34

Marjalla jatkukoon hyva terveys, vauva harjoi,ttelee vaikka mita, kunhan ei liian rajusti. Soita hanelle valilla vahan rauhallsempaa musikkia.
Rinen linkkia Matti-papista en saanut ulos, vahinko, tunnen hanet vahan matkan paasta, en ihan lahelta. Samoin jo tallessa olevan vaimon.
Jitakin mietteita tuli kirjasta, jota aloitin, Tellervo Koiviston Elaman siivella.
Melkeinpa se alkoi joulusta, ja kinkun syonnist a. Sanoi syoneensa kotona kasvatetun kinkn yhta hyvaklla halulla kuin kaupasta ostetun.Syon kinkkua Suomessa ja tykkaan sen mausta. En taalla ole sita kuitenkaan etsinyt.
Juttu toi oikeastaan mieleen Mikon. SE oli vanha passi, ei minulla siihen ollut mitaan tunteita, mutta jos oli Mikkoa sopassa, en syonyt. Lapsetkin sanoivateteivat syo Mikkoa. Heilla tunnekysymys, minulla vain maku, sitkea lampaanvillalle maistuva.
No. sivussa voisin myos sanoa, ettta mielestani messiaaniset juutalaiset saavat pitaa nuokin ruokien karttamissssannot, mutta se on van kuuluaisuutta, ei pelatuskysymys.
....siihenhan Jumaa sanoi, ettei pida sanoa Saastaiseksi, minka han on puhdistanut, mutta pietari ymmarsi sen myohemmin ihmisia tarkoittavaksi
En nyt pelkaa kovaakaan sadetta tai tulvaa talon alla silla
Ystavani on tehnyt asuntosopimuksen ja vienyt jo osan tavaroistaan. . yksi mmatkalaukkinen oli kostunut, ne han on jo pessyt eli ei kaai vahinkoja pahempia tapahtunut.
Eli tulkoon sadetta, ei ole pakko edes nenaansa ulos pistaa
Oli se kylla kumma joulukirkkosarnaTellervo Koivistolla, pappi haukkui vain viinan osostosta
ja sen tiesta helvettiin vievana.
Kylla joulunakis saa tuoda esiin maailman piemeyden Jeesuksen tuoman valon ja pelastuksen vastakohtana, mutta ei just noin :mrgreen:
Kylla minin mielestani myos joulun valon taustana
Minulla on punainen pellavaliija so esilla, se on minun jouluvalmistukseni, kunhan sen ssilitan.
Ja sain jo joulu- tai hanukkakukan ruukussa,joulutahden.
Pois stressit , ystavat, tulkooon joulu suloinen :)
Tiina

ViestiKirjoittaja rine » 15.12.2014 00:32

http://joulukalenteri.positiivarit.fi/luukku14.php
On jo yömyöhä kun kotiinnuin, tiina on käynyt kirjoittelemassa.
Aukaisin luukun tälle päivälle nyt nukkumaan ja aamulla taas työn pariin.
Siunausta alkavaan viikkoon teille jokaiselle
rine

ViestiKirjoittaja eva » 15.12.2014 09:10

Heräsin, ei niin miellyttävään uneen. :mrgreen: Olin mielestäni siunannut kaikki uni- ja aivokanavat, ettei tulisi pahoja unia.
Se Mejun kuva ja teksti siitä, että kohta ne on unohdettu, pitänee paikkansa tässäkin.
Se kuva oli osuva. Paljon tuumailee ja kun menee koneelle pää on tyhjä ja tulee vain lueteltua tekemisiään.
Minulla hartauskirjat vain lisääntyvät sängyn vieressä. Osa on keittiössä, jospa aamupalalla niistä luettaisiin.
Uusin on Sarah Young: Jeesus tänään
Siitä kappale:
"HUOLEHTIMINEN ON PALJOLTI asioiden ajattelemista väärään aikaan.
....Haluan, että koulit mieltäsi minimoimaan huolehtimisen ja
maksimoimaan palvonnan. Tämä vaatii ankaraa ja jatkuvaa yrittämistä,
mutta saat huomata, että se on tie vapauteen. Kun huomaat
ajattelevasi jotakin väärään aikaan-jotain huolta aiheuttavaa ajatusta silloin,
kun et voi tehdä mitään asian suhteen- toimi nopeasti. Sano itsellesi:
"Ei nyt!" ja ohjaa ajatuksesi jonnekin muualle. Paras mahdollinen suunta
on ajatuksillesi olen minä. Vetäydy lähemmäksi minua ja kerro, että
luotat minuun ja rakastat minua. TÄMÄ ON PALVONTAA.
UUSI viikko ja päivä! :D
Tänään tulevat talotehtailijat. Monena vuonna on tehty pipari talot. Mitenkähän nyt leiki? Mieluisin on leikkiä piilosta. Pitänee painaa jarruja, kun huomenna vasta nuoriso tulee siivoamaan. Tai annanko kieriä jo pölyt sänkyjen alta? ;)
Saimme tehtyä ihanan joulukäynnin. Hoitokodissa on ystäväni ja pyörätuolissa. Tuli mieleen, että hänellehän sopisi sellainen hartialämmitin. Sain tehtyä kukan kera sellaisen ja vanhanajan ässät. Nyt tuli mieleen, että Hannallehan sellainen voisi sopia. Olenkohan nyt jälkijunassa?
Olen katsellut joulukalenterit ja kuunnellut Matti pappia. Kiitos! Paljon on hyvää ohjelmaa, kun vaan menisi käytäntöön.
Hyvää päivänjatkoa! :) :)
eva

ViestiKirjoittaja meju » 15.12.2014 12:03

Kuva
Tsemppiä!

Maanantai koittanut, ikkunasta katsoessa huomaan että aamukin koittanut vai joko kohta päivä. Tottahan se on että joskus tunnit hujahtaa aivan kuin varas olisi käynyt ajan suhteen. Ilmankos raamattu varoittaa monesti tästä ajan tuhlaamisesta sillä se todellakin on lyhyt. Jotenkin tämä tsemppaaminen, kannustaminen, rohkaiseminen on ollut mielessäni. Vomme eri tavoin olla "peukuttamassa" toinen toisillemme. Täällä kirjoitellessa niin olette tehneetkin kiiiitos.

http://www.joensuunvapaaseurakunta.net/ ... ronen.html
Elokuun 23 päivänä vuonna 2003 olimme viettämässä porukalla yhden kaverimme läksiäisiä. Ystäväni Markus oli lähdössä kahdeksi vuodeksi Logos 2 -lähetyslaivalle. Vietimme aikaa yhdessä. Nukuimme edellisen yön laavussa ja
päivällä hypimme Kalliojärvellä 9,6 metristä veteen. Oli hyvä fiilis. Lähdimme Rääkkylään toisen kaverin mökille vielä saunomaan ja grillaamaan. Mökki oli Pyhäselän rannassa. Meillä oli vene ja vesisukset, joten vuorotellen kukin
hiihti ja ajoi venettä. Järvi oli tuttu sillä siellä olimme hiihtäneet monesti ennenkin. Tuona kesänä veden pinta oli kuitenkin noin 70 senttiä alempana keskiarvoa.

Menin ajajan paikalle ja aloin itse vetää suksien päällä olevaa Jere Eklundia. Tutussa järvessä olikin piilokari lähellä laskenutta vedenpintaa . Kaikki tapahtui nopeasti. Moottori osui tähän kariin ja repeytyi irti kiinnikkeistään. Kierrosten ollessa täysillä moottori iskeytyi suoraan minun päähäni potkuri edellä. Potkuri viilsi syvältä ja pirstoi kallon mäsäksi. Mukava mökki-ilta vaihtui eloonjäämistaisteluksi.

Toinen vene haki minut rantaan ja ystäväni totesivat tilanteen olevan erittäin paha. Verta oli joka paikassa ja osa aivoista valui pään sisältä. Hätäkeskuksesta saatujen ohjeiden mukaan pääni ympärille kiedottiin pyyhkeitä pitämään sitä kasassa.

Kun ambulanssi tuli minut vietiin vauhdilla Joensuun keskussairaalaan, jossa poskea ja silmää tikattiin. Sieltä ambulanssilla minut vietiin alle tunnissa Kuopion yliopistolliseen keskussairaalaan. Välittömästi minut laitettiin turvallisuuden vuoksi lääkkeillä koomaan ja leikkauspöydälle. Leikkaavan lääkärin arvio tilanteesta ei ollut rohkaiseva. Hän sanoi ennen leikkausta puhelimessa äidilleni: ”Luultavasti poika menee, mutta teemme parhaamme

Mikaa näen joskus ja joka kerta hän nostaa peukun ylös sanoen "tsemppiä". ette usko kuinka tämä puhuttelee ja myös tsemppaa kun näkee miten Jumala voi tehdä ihmeitä. Vaikka Mikalla on näkyviä vammoja mutta sisäisesti hän varmaan eheytynyt ja niin palava evankelista kuin olla voi. Lukekaa hänen kirjansa jos kohdalle sattuu- http://www.paiva.fi/?sid=30003&tuoteid=4792

Terveisiä eilisestä joulukonsertista joka meillä perinteenä Kuopion ystäväni kanssa. Nyt hän ei päässyt sairautensa takia. Heni oli miehensä kanssa ja mikä ihaninta pääsimme ilman lippuja sisälle. Ensimmäisen kerran ovella ei katsottu lippuja vaan kuulin sanottavan että loppuunmyyty on kyllä liputtomat paljastuu :lol: Onneksi meillä oli tiedossa paikkanumerot-
Ajattelin että kerran kun olemme taivaankonserttiin menossa niin silloinkin oltava lunastetut liput. Jeesus Kristus on lunastanut meidät ja luvannut jopa jokaiselle paikatkin, hän varmaan ohjaa oikealle riville. Voi, heitä jotka eivät ole lunastettujen joukossa..... Vaikka menimme ilman lippuja olimme silti vastaanottaneet ne ja kuitanneet "tahdon". Taivaallisen lipun jos hävittää niin uskon että armollinen Jumala kyllä tarkistaa tiliotteestaan onko mahdollisuus uusi......

Eilen kävimme myös juhlissa eli 1 vuotta täytti nuorin lapsenlapseni. Ensi askelia ottaa jo ahkerasti sekä ihana virne koko ajan kasvoilla. Tosin keskipisteenä oli tietenkin meidän "trinssessa", hän osaa vetää huomionsa itseensä. Nytkin oli prinssessa kruunut päässä ja ballerinamekko, harmitteli kun ei ole mustia tossuja, kuulemma sellaiset pitäisi olla prinssessalla . Oiiii kuinka ihana lakana, tämän tarvitsen sanoi hän.... lakana oli synttärisankarille joka viis veisasi lahjoista joten sen puoleen prinssessa sai omia lahjat. Ihana tuo "oiiiiii" huudahdus jota usein tältä kaunokaiselta kuulee-
Onhan se valtava rikkaus kun saa seurata lastenlapsia mutta onhan paljon huoltakin heistä. Tiina joskus mainitsi ettei hänellä ole mummotettavista kirjoittamista mutta paljon muusta on vastaavasti.

Rinen tuoman linkin aamulla katsoin, Matti papin puhe on aina koskettava sekä just tälläistä tsemppaavaa. Me jokainen voimme olla Herran työssä kun vaan rohkenemme tehdä niitä tekoja mistä Pyhä Henki puhuu itsekullekkin-

Marjan masu on varmaan jo aika iso, kiva kun piipahdat kertomassa kuulumisesi ja änin ilahdutat meitä monia.

Pihlajaa näin eilen joulumyyjäisissä, hän laittoi teille terveisiä. Kertoi käyvänsä lukemassa juttuja muttei ole saanut aikaseksi kirjautua, lupasi vielä tehdä senkin jutun :P Pirteänä oli ja kertoi elämäsnä olevan hyvin, Israeliin kuulemma tekisi uudestaan mieli. Olen niin odottanut että hän tulisi tänne kertomaan matkastaan, missä kävi ja mitä koki. Odotellaan ehkä ensi vuonna hän saapuu....

Laitan tähän loppuun laulun joka on tärkeä Kuopion ystävälleni, Henille ja minulle. Tämä laletaan joka joulukonsertissa siis tässä Köntän järjestämässä, hän on sanoittanutkin kyseisen laulun. Olimme kuuntelemassa silloinkin kun ensi esitys oli. Laulua kun lauletaan niin otamme aina kädestä kiinni toisiamme.
Näin teen nytkin otan teitä tuumislaisia kädestä kiinni aatoksin ja yritän kuiskata "tsemppiä"
https://www.youtube.com/watch?v=HaFMonlBfzw
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja meju » 16.12.2014 11:39

Loista joulun tähti
Kuva
http://fi.wikipedia.org/wiki/Betlehemin_t%C3%A4hti

http://www.raamattukansalle.fi/?sid=3
Tähdellinen asia on vallannut mieleni tänään. Luin Raamattu kansalle jäsenkirjettä, siinä etuvisulla Raakel Viljanmaan hyvä teksti "loista joulun tähti". Kopsaan pienen jutun tästä " Meidän tämän ajan ihmisten, taivaalla on monenlaisia "tähtiä", että me tarvitsemme selkeää, Jumalan antamaa viisautta seurataksemme oikeaa "tähteä", Jumala on antanut avuksemme oman Sanansa, Raamatun. Mikä valtava etuoikeus se onkaan, kun saamme omalla äidinkielellämme tutki Jumalan sanaa, joka on jalkaimme lampppu ja valo poluillamme ( Ps. 119:105 )
" Ilm. 22:16 sanoo: "Minä, Jeesus, olen lähettänyt enkelini todistamaan teille tästä seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen sukuaan, se kirkas aamutähti. Kun häntä seuraamme opissa ja elämässä, niin meillä on aina joulu sydämessämme ja voimme sanoa: " Aamen, tule, Herra Jeesus!" ( Ilm. 22:20 )

Tiistaihin tultu ja kalenterini ilmoittaa työpäivän olevan, mutta huomenna taas vapaa. Viimeksi olin torstaina työpaikalla eli en voi enään valittaa työn paljoudesta niin kuin muutama vuosi sitten kun ei meinannut jaksaa millään....Tietenkin rahallisesti menetän paljonkin mutten kadu ratkaisuani enkä pelkää pientä eläkettäkään jota olisin voinut kartuttaa tekemällä täyttä päivää . Luotan Jumalan lupaukseen että hän pitää huolen joka päiväisestä toimeentulostani elämäni päivien loppuun asti. Ratkaisut tälläisetkään ei ole helppoja, luopua mammonasta oman jaksamisensa tähden hmmm etenkin sen TÄHDEN :idea: ......

Eva on varmaan saanut piparitalot valmiiksi ja onnellisia lapsia on ollut ympärillä touhuamassa. Ajattelinkin jospa ostaisin huomiseksi piparitaikinaa ja kokeilisin leipomista trinssessan kanssa. Tarkoitus huomenna hakea hänet seurakseni ja innoittajakseni. Häneltä niitä uusia juttuja saakin tähän joskus niin yksitoikkoiseen mietintämyssyyni jossa samat asiat pyörii aamusta iltaan kuten kirjoituksista huomaa että toistoja tulee :o

Tähti kirkastuu kirkastumistaan lähestyessämme valon kohdetta..... Valoa päiväänne!
Kuva
meju
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Tiina » 16.12.2014 17:39

Minun "joulukiireeni" on jo ohi! Kun en muuta ajatellutkaan kuin etta punainen pellavaliina silitetyksi ja poydalle jo ajoissa. Siina se ny on. Ja Joulutahti ruukussa . Se taitaa kylla olla hanukkatahti nyt, silla tanaan on hanukkajuhlan aatto. Johanneksen ev. luku 10 jae 22 mainitaan temppelin vihkimisen muistojuhla. Kun sita ei vanhassa testamentissa ole maaratty niin ei ole uskonnollinen juhla siina mielessa.
Suomalaisten kirjainten vaihto oli muuttanut paikkaa, joten en heti huomannut missa se on, mutta ei myoskaan toimi nakojaan :mrgreen:
Isoveli, 80 v.,soitti saatuaan korttini. Huomasi naes etei ollut lahettanyt minulle korttia. Pitka puhelu meila oli.
Kummallisen kauniita aurinkoisia ilmoja on nyt pidellyt. Piti kayda lyhyella roskakierroksellakin, ainakin sen verran askeleita tuli. Nyt taas junnataan paikallaan.
On tullut kuunnelluksi taas radiota Suomesta netin kautta, vaikka se taas patkiikin. MUtta kuulin mainostettavan kirjaa Poika joka parantui. Norjalaisesta pojasta, joka 12 vuotiaaksi asti sai ravintoa vain suonensisaisesti, ei sulisto ottanut vastaan mitaan kiinteaa ruokaa. Perhe oli uskova, rukoileva. Jossain vaiheessa poika myos joutui pyoratuoliin, kun lihakset surkastuivat.

Perhe meni kaymaan Ameriikoissa ja siella kokoukseen, jossa myos rukoiltiin sairaiden puolesta. Minua kosketti erikoisesti pojan vastaus, kun hanelta kysyttiin, halusiko han rukoiltavaksi hanelle terveytta. Poika sanoi ensin, etta ONHAN MINULLA JO IHAN HYVA ELAMA! Sanoi sitten kyll ok asialle.....ja parani.

MUtta etta voi olla onnellinen Jumalan lapsi tuossakin tilanteessa, etta on ihan hyva elama istua pyoratuolissa ja saada vain suonensisaista ravintoa!!!!!! Mutta han pystyi lukemaan ja tutkimaan asioita, ja han oli kokenut perheensa rakkauden, ja ilmeisesti siina myos Jumalan rakkauden.
TUollaista mielta ja kokemusta kylla toivoo itselleenkin, kun omia vaivojaan valittelee.

Onneksi ne vaivat saakin tuoda Jumalalle, kiitoksen kanssa. Vaikka joskus vaikeaakin, kun aina jaa kysymykseksi, miksi Jumala ei kaikkia paranna, ei ainakaan heti. Ja miksi tuon pojan piti odottaa 12 vuotta parantumiseen.

Talaisia mietteita joulua odotellessa. Taalla on herattanyt narkastysta se, kun Akon kaupunki pani joulukuusen keskustorille. Kristityt siella olivat sita pyytaneet. Toisia se loukkasi, kristillinen symbooli juutalaisvaltiossa. : :? Ja viela kaupungin kustantamana! Onneksi tama niita pienimpia ongelmia tassa maassa.
Muistin, etta minulla oli joskus 20 senttisen kepin nokassa 2 sm korkuinen puukuusi, mutta nakojaan ei ole enaa tallessa. Ollaan siis ilman kuusta.

Tulee se joulu muutenkin. Minun lempijoululaulluni on Heinilla harkien kaukalon.... siina naes tulee koko Jeesuksen elama ja evakeliumi esille. Nina Astromin joulukasetilla se onkin.
Lepoa joulunne valmisteluun.
Tiina

EdellinenSeuraava

Paluu Tuumailuja